8 måneder igjen

Categories Personlig


Selv om jeg vet at tiden går utrolig fort, så er det fortsatt så lenge å vente. Jeg har allerde begynt å planlegge, aboslutt alt. Hvor jeg vil bo, hvordan det skal se ut, hvordan møbler vi skal ha, og alt egentlig haha. Som den rastløse personen jeg er skal jeg flytte på meg IGJEN, etter snart 3 år her i Trondheim. Jeg har funnet ut at jeg forhåpentligvis bare lever en gang, og jeg vil gjøre så mye som overhodet mulig. Siden jeg allerede har bodd i Tromsø, Tønsberg og Trondheim, så måå jeg nesten prøve ut Oslo også. Oslo er helt klart min favoritt by, og jeg har så utrolig lyst til å bo der. Når jeg var yngre likte jeg ikke Oslo engang, haha. Men det hadde vel mye med at vi tok timesekspressen fra Tønsberg, og hang på Oslo S. Kan ikke si at Oslo S har så utrolig mye å by på akkurat, så det er vel ikke så rart at man ikke ble imponert. Men etter at jeg ble eldre, og fikk oppleve andre steder i Oslo så har jeg blitt helt forelsket. Så derfor er det bestemt at vi skal flytte til Oslo til sommeren, og jeg kan nesten ikke vente. Da kommer jeg nærmere familie og venner, og det blir utrolig godt. Jeg har fått mange gode venner her i Trondheim også, så det kommer til å være kjipt å flytte fra dem. HELDIGIVS er det bare en liten time med fly fra Oslo, så jeg kommer nok fortsatt til å være i Trondheim ofte. 

bildet er tatt fra google.no
Det er så mange fordeler med Oslo, at jeg kunne sikkert skrevet en hel bok om det. Det er lettere å billigere å reise, det er alltid liv,du har masse å velge i når det kommer til resturanter, uteliv og shopping. Det er en super studentby og SVERIGE er nærme, haha. Er det noe jeg virkelig har savnet etter at jeg flyttet til Trondheim, så er det alle disse harryturene til Sverige. Vi kan kjøre til Sverige fra Trondhiem også, men da kommer du til en liten Coop butikk, og det er ikke akkurat billig der heller. Men det skal sies at Trondheim er en helt fantastisk by også, og jeg kunne bodd her i mange år til, men kanskje ikke akkurat nå. Nå som jeg er ung skal jeg virkelig nyte det, og gjøre alt jeg drømmer om mens jeg enda har mulighet. 

21 kommentarer

21 thoughts on “8 måneder igjen

  1. Det er enda ett og et halvt år (ca.) til jeg skal begynne å studere, men jeg lurte på om du kanskje hadde noen tips til hvordan man bør gå frem når man skal se på hvilken leilighet/hybel man vil ha, og hva som kan være greit å vite ang. økonomi. Håper du får det fint i Oslo. 🙂

  2. Aurora Baardsen: Da har du enda god tid til å finne ut hva du vil, og hvor du vil bo 🙂 jeg anbefaler på det STERKESTE å spare mens du enda bor hjemme å har mulighet, for det å flytte ut et kjempe dyrt. Det viktigste du ser etter er vel en ok leilighet der helst alt er inkludert, for det blir fort dyrt visst du skal betale dette utenom. Økonomisk burde du være veldig klar over at det kommer mange utgifter man så absolutt ikke har regnet med, alt fra mat til vaskemiddel. Man trenger de rareste ting, som man er så vandt til at foreldre kjøper. Masse lykke til 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *