Hvor ble livet mitt av ?

Categories Hverdags


Er jeg den eneste som føler at jeg ikke har noe liv lengre? Når jeg skulle ha et friår var det for en grunn, LEV og NYT livet i et år. Jeg vet ikke helt hva som skjedde på veien, men grunnen ble heller jobb så og si hver eneste dag. Jeg har fått så lyst på bolig, så den drømmen går foran absolutt alt akkurat nå. Selv om det kanskje er utrolig kjedelig nå å ALDRI ha tid til noe annet enn jobb og trening, så blir det vel verdt det en dag. Tror dere ikke det? 

Det er jo ikke noe hemmelighet at jeg er verdens mest rastløse person, så jeg begynner virkelig å kjenne på det at jeg MÅ gjøre noe snart. Jeg kjenner virkelig at jeg begynner å lengte etter lange late dager på stranden, shopping i New York, og nyte kjærligheten i Paris. Jeg tror nesten jeg må ha meg enda et friår etter jeg har kjøpt meg leilighet, sånn at jeg kan gjøre det jeg egentlig hadde tenkt til. Jeg har alltid gått med den følelsen at livet er alt for kort til å ikke gjøre AKKURAT det man vil. Jeg er livredd for å bli gammel å sitte med de følelsene at jeg angrer på at jeg ikke gjorde nok når muligheten enda var der. Jeg jobber i hjemmetjenesten, og får OFTE høre at de angrer på at de ikke gjorde nok. Det er vel alle disse menneskene som har fått meg til å skjønne at man faktisk må gjøre noe mens man enda er ung. Jeg får bare bite i det sure eplet, og holde ut et år til med all denne jobbingen, før jeg skal belønne meg selv med både leilighet og jordarundt reise. 

Cardigan// Cubus, Topp//Bikbok 

Mange vil kanskje tenke nå ” HÆ? sutrer hu for at hu må jobbe?” Nei, det er ikke sånn det er. Jeg er glad for å jobbe, og jeg er glad for at jeg har to jobber å gå til. MEN jeg jobber så og si hver eneste dag, denne helgen blir faktisk min 6 helg på RAD med arbeidshelg. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg slappet av, haha. Ja, jeg vet også at jeg velger det selv, men det å kjøpe bolig koster mye penger, så jeg har utrolig mye å spare. Men tiden går utrolig fort, og snart er det sommer igjen, og da skal jeg og Gabriel ha vår egen leilighet ♥ I tillegg skal jo leiligheten være i Oslo, så da skal jeg virkelig ta av bestemor trusa å begynne å leve livet igjen. 

#blogg #hverdag #høst #onsdag

56 kommentarer

56 thoughts on “Hvor ble livet mitt av ?

  1. Haha! Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver over her. Jeg tok meg også et friår i år til å leve livet og ta opp eksamen, men neida! Her går det i jobb å avslapping når jeg kan! Planen var egentlig å reise gjennom en verdens del, men så langt har jeg vært i samme by hele tiden ett i sommer…
    Lykke til videre !:)
    Malin

  2. Spennende å ha et mål å jobbe mot da:) Skjønner at det kan bli litt slitsomt å jobbe hele tiden:) Du får prøve å ordne deg litt fri innimellom også da og nyte livet og det å være ung:) Fortsatt fin onsdagskveld til deg:)

  3. Det er ikke lov å jobbe hver søndag, da får arbeidsplassen din arbeidstilsynet på nakken. Lørdag etter kl 17 telles også som søndag, bare så det er sagt. Uansett, fikk ikke du 300.000 i erstatning? Da får du jo kjøpt deg leilighet 🙂 uansett koster det masse å betale ned på lån, så å reise samtidig som du betaler 10-15.000 i mnd i lånavdrag kan også være vanskelig. Snakker av erfaring 😉

  4. Anne Marte: Hei du 🙂 det vet jeg ! Jeg har to jobber så det er derfor det blir så mange helger på rad 🙂 så jeg jobber ikke hver søndag. Jo de pengene fikk jeg, men det spares mer fordi jeg vil ha en større sikkerhet å fordi jeg skal reise til neste år 🙂

  5. Så flink du er! Veldig fornuftig å jobbe masse og spare så mye du kan, så dere kan komme dere inn på boligmarkedet! Jeg gjorde det samme, og vi kjøpte leilighet da jeg var 19. Hadde det ikke vært for at vi kom oss så tidlig inn på boligmarkedet, hadde jeg nok ikke vært huseier i en alder av 23 år. Skjønner det kan være slitsomt, men tro meg, det blir verd det! 🙂

  6. hei så fine bilder! men lurer, hvor har du fått bloggdesignet fra? leter etter nytt design:) og dette er typet design jeg har lyst på men finner ingenting hehe.

  7. Svar: Ja, det var en bra konsert! 🙂
    Skjønner godt hva du mener 🙁 Jeg begynte å studere med en gang etter videregående, for å bli ferdig med studiene før jeg blir veldig gammel, haha… Vi skal ha praksis i hjemmetjenesten da 🙂 Det blir spennende.

  8. Jeg har også tatt meg et friår og jobber så og si hele tiden og fritid er det lite av, så vet hvordan du har det, men bare hold ut! Det blir verdt det til slutt:)
    Kjempe fine bilder forresten!

  9. Kjenner meg veeldig godt igjen i det du skriver..
    Man har lyst til så mye!! Jeg har selv utrolig lyst til å kjøpe leilighet, men har valgt å prioritere reise dette året. Resten får komme litt senere, haha!

  10. så fine bilder <3 jobb er kjedelig, men hold ut litt til så kan du begynne å leve livet! er så kjipt å kaste bort penger på husleie når man kan eie egen bolig og heller nedbetale lånet :/

  11. Late dager på stranda er neppe noe for en rastløs sjel og kropp (;
    Jobbing er en investering, spesielt om man er flink til å spare. Det lønner seg!
    God natt.

  12. Du er fornuftig som jobber for å få utfylt hverdagen med noe meningsfylt og gjør sånn at du får din egen leilighet . DEt er verdt strevet uansett . Skulle ønske jeg kunne gjort akkurat som deg . Prioriteringer er viktig, så stå på .
    hvordan er den cardiganjakken du har på deg ? Jeg har sett på den selv , men usikker på om jeg skla bruke penger på den om den ikke er noe spesielt god å ha på . Ha en fin vakre deg 🙂

  13. eg ler litt nå -fordi du har rett,men også fordi at etter du har kjøpt bolig må du fortsette å jobbe for å ha råd til den OG alle tingene du ønsker -med mindre du vinner en høy sum i lotto. Eg bor for 13000 pr mnd inkl lån og strøm og betaler dette alene. Sku eg i tilegg til mat og alt eg trenger i hverdagen også reist på shopping og kost meg i Paris eller på tropeøyer så stopper jo ikkje regningen for det.
    Så da må en jo nesten tjene enda mer enn hva en egentlig trenger i hverdagen.
    Aner ikkje hva du jobber med eller hvor mye du jobber,men å gå på skole og eie bolig fex blir tøfft om du ikkje jobebr i tilegg når du får så massse faste utgifter.
    Er likssom en sånn evig sirkel.
    Lykke til -eg håper du du finner din vei som gjør deg lykkelig <3

  14. ~Lin: Ja, innlegget var ikke ment som at jeg skulle slutte å jobbe, for det hadde jo aldri gått etter man har kjøpt seg leilighet 🙂 jobbe kommer jeg til å gjøre, men da kommer jeg ikke til å jobbe 6-7 dager i uka som jeg gjør nå. Grunnen til at jeg jobber så mye er for at jeg har fått beskjed av banken å spare 8000kr!! i mnd, som er UTROLIG masse penger. I tillegg skal jeg betale husleie, mat, regninger osvosv. Så jobbe til neste år blir jeg å gjøre, men ikke i nærheten så mye som jeg gjør nå 🙂 Så utrolig flink du er som får til å betale alt det alene, det skal du virkelig ha 🙂 du står på skjønner jeg !

  15. Jeg forstår hva du mener.. nå har jeg bare skole og ikke jobb men i hele i fjor hadde jeg jobb i tillegg til skole og.. det var veldig tungt. Man rakk heller ikke å lese noe, og de gangene man hadde fri fra skolen måtte man jobbe, de dagene man var tidlig ferdig på skolen så måtte man og på jobb.. og alt dette for å få alt til å gå rundt, for å kunne betale regninger og annet som dukket opp.. Ikke hadde man tid til venner, og når jeg jobbet så hadde jeg jo også akk begynt med skole og gikk jo glipp av mange opplegg i fadderuken fordi jeg ikke fikk byttet vakt, og det i seg selv var jo kjempe kjedelig.. Jobb er fint å ha ja, men når det er slik at jobben på en måte tar over livet ditt, så hva for en slags jobb blir det da…og jeg forstår det med å jobbe hver dag inkludert helgene og jobbe så mange helger på rad.. det er ikke bra for en i det hele tatt..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *