Du kan ikke bli likt av alle

Categories Personlig

Er det noe jeg har brukt store deler av livet mitt på så er det å være redd, redd for å bli mislikt. Jeg har vært redd for at jeg ikke skal passe inn, redd for at noen skal syntes jeg er tjukk, redd for at noen skal syntes jeg er stygg, og ikke minst redd for å si meningene mine. Fra jeg har vært liten har jeg fått høre at det blir bedre, du må bare slutte å bry deg om hva andre tenker. Men når man er ung så er det ikke så lett, og det har aldri vært lett å ikke bry seg visst du vet at noen misliker deg. Jeg tror dette er noe som kommer med årene, for jeg føler kanskje at det er den siste måneden jeg har hatt den følelsen at jeg ikke bryr meg mer. Jeg har skjønt at uansett hvordan du ser ut eller hva du gjør, så kommer det alltid til å være noen som ikke er enige. Det er så mange forskjellige mennesker i denne verden, så du kommer aldri til å klare å tilfredsstille alle. Visst målet ditt er å gjøre alle mennesker fornøyde, kommer du aldri til å bli lykkelig selv. 

Jeg har selv gått i mange år å prøvd å gjøre alle andre rundt meg fornøyd, og når jeg ser tilbake på disse årene var jeg ikke spesielt lykkelig. For det er veldig tungt å skal gå rundt å tilfredsstille alle rundt seg hele tiden, og det er ikke noe mål noen av oss mennesker skal ha. Jeg føler at jeg har blitt mye flinkere til å ikke bry meg så mye om hva andre tenker, og jeg føler meg mye mer lykkelig nå enn det jeg kanskje gjorde for et år siden. Jeg har alltid vært redd for å si hva jeg egentlig mener, tilfelle noen skal mene noe annet, eller at jeg skal bli “upoplær” for å ha andre meninger. Men den siste tiden har jeg gitt faen, og sagt det jeg har ment visst jeg har følt noe har vært urettferdig. Jeg har sluttet å finne meg i ting jeg ikke burde finne meg i, og jeg har endelig begynt å klare å stå opp for mine egne meninger. Så en et lite budskap til alle dere flotte mennesker der ute, slutt å bry deg så mye. Du må få lov til å være akkurat den personen du vil være, og er det noen som tråkker ned på deg av den grunn så fortjener ikke den personen en plass i livet ditt. Ekte venner vil godta deg for den du er, uansett. Føler du at du må være noen andre for å være venn med noen, så burde du avslutte det vennskapet med en eneste gang. Det vil alltid finnes mennesker der ute som vil elske deg for akkurat den du er, og behandle deg på den måten du fortjener å bli behandlet på. 

 

#hverdag #blogg #mandag #høst

40 kommentarer

40 thoughts on “Du kan ikke bli likt av alle

  1. Eg er heilt einig! Det er du som er hovudpersonen i ditt liv, og då burde du behandle andre og deg sjølv deretter. Sjølvsagt skal du tenkje på andre også, men nokre gonger må du faktisk setje deg sjølv først.

  2. Dette med popularitet og kroppspress kjenner jeg veldig på, har flere venner som har tråkket på meg, og selv om jeg vil, så klarer jeg ikke å avslutte vennskapet, for da er det andre som ikke vil like meg. Jeg vet at jeg ikke kan bli likt av alle, men jeg synes at dette er en ganske vanskelig alder, og jeg blir ikke helt “fri” før jeg begynner på videregående neste år.

  3. Ane: Har selv vært i den alderen, og jeg vet at det så absolutt ikke er en lett alder å være i. Det jeg kan si til deg at ting blir mye bedre etterhvert. Men uansett hvor tungt det må være, så anbefaler jeg deg å ikke være med sånne mennesker. Du er ei flott jente, og klarer ikke andre å se det så er det demmes tap 🙂 du vil finne andre venner som verdsetter deg for akkurat den du er!

  4. Håper det kommer til å gå bedre med deg. Jeg er helt enig i det du skriver i dette innlegget. Det temaet du skriver kjenner jeg veldig på. Men jeg er helt sikkert på at dette kommer til å ordne seg.

  5. Jeg må si jeg kjenner meg veldig igjen i dette innlegget. Det skal ikke være enkelt nei, men det er bra at du klarer å legge vekk disse tankene mer 🙂

  6. hei, jeg får ikke opp menyen i designet jeg kjøpte idag. siden du har det samme designet og du har fått til å få meny under headeren som ikke jeg får til, om du kanskje kunne hjelpe meg med det?

  7. nathalie: Jeg kan ikke gi deg noen bedre tips enn å følge instruksene henne har laget. Jeg er ikke noe god på design, og det jeg gjorde var akkurat det som stod på forklaringen hennes. Da får du det til skal du se 🙂

  8. Veldig sant det du sier! Har selv vært slik da jeg var yngre. Men etter videregående innså jeg at ingen av vennene jeg hadde likte meg for meg, fordi jeg prøvde alltid å være slik de ville jeg skulle være. Så da tok jeg meg selv sammen, og behold de vennene jeg kunne være meg selv med.

  9. Jeg kjenner meg så mye igjen. Det er umulig å bli likt av alle, noe også alle får gjennomgå. Det som er det aller viktigste, er faktisk det å imponere deg selv. Så lenge du er imponert av deg selv, så har du klart “gullet”.
    Samtidig har ikke du noe å bekymre deg for. Du virker veldig jordnær og herlig, dermed har andre en tendens til å bli sjalu.
    Men jeg vet hva du mener, jeg er nøyaktig slik som deg i denne sammenhengen! :/

  10. Kjempe fint innlegg!! Det er så viktig å bare være seg selv om ha egne meninger! Var litt sånn jeg også når jeg var yngre, men nå bryr jeg meg virkelig ikke om hva andre mener. Jeg er meg selv til 100 % 🙂

  11. Kjenner meg godt igjen i det du sier her, man tenker ofte alt for mye på andres meninger, og glemmer fort sine egne tanker.. Så ja, man må begynne å tenke litt mer på sine egne behov 🙂

  12. veldig sant, flott skrevet 🙂 Jeg kjenner meg ganske igjen i det du skriver. Selv var jeg ikke så opptatt av andres meninger da jeg var liten, men da jeg begynte på ungdomsskolen kjente jeg det veldig. Heldigvis har jeg begynt å riste det av meg igjen, og livet er så mye bedre når en ikke bryr seg ^^

  13. Jeg er veldig enig i det du skriver her.
    Man skal ikke trenge å gå rundt og være bekymret for hva andre synst og mener om en.
    Gjør noen det over alt for lang tid,vil det til slutt føles ut som en robotfølelse.
    Altså- man lever ikke etter egne valg og meninger. Men andres.
    Men husk- alle kan velge bort denne følelsen som du hadde.
    Du må bare være stolt over at du er en av de som klarte det!
    Du tok det valget selv.
    DU valgte bort den fobien, vel viten om at det ville være bieffekter som at “man kan ikke bli likt av alle” .
    Men sånn er det.
    Du lever ikke og kler deg ikke – for andre!
    Men for egen godfølelse,selvtillit og selvrespekt!
    Er det noen som ikke liker deg eller tar deg for den du er.
    Da er det synn i de som må tråkke deg ned fordi de er sjalu på det du har og den du er!
    Lev stort!
    Gjerne sjekk ut mine få nyoppstartede innlegg for daglig motivasjon.
    Godt jobba! Vær stolt!

  14. Har selv tenkt akkurat sånn du gjør . Om folk ikke kan godtta deg for den du er osv , er de ikke noen personer du trenger å ha i livet ditt 🙂
    Stå på 🙂

  15. Veldig bra skrevet, og er enig i det du skriver. Man skal bare gjøre sånn at man selv er fornøyd og rett og slett ikke tenke på hva andre mener.

  16. Popularitet og kroppspress, ja. Hva andre mener burde egentlig ikke gå inn på noen, men jeg også vet at slik er det bare. Veldig enig i det du skriver! Flott innlegg 🙂
    Du er den du er, og det må andre like eller la være.

  17. Så deilig å høre at du har kommet til den tanken og følelsen og at du kjenner mer på det for deg selv – alle fortjener å få leve FRITT uten å dømmes nord og ned eller være redd for å dømmes nord og ned av folk rundt seg. Et veldig fint og ærlig innlegg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *