Stygge kommentarer

Categories Personlig

Nå som jeg ligger her syk og jævlig på sofaen, så har jeg mye tid til å reflektere over ting. Nå hørtes jeg jo veldig filosofisk ut, haha.  Men jeg har tenkt litt over dette med stygge kommentarer, og hva enkelte faktisk skriver til andre mennesker. Jeg syntes det er synd at så mange må stenge kommentarfeltene sine for de ikke orker mer av de stygge kommentarene, noe jeg skjønner vedig godt. Jeg ser også selv at veldig mange har den instillingen at man må godkjenne kommentarene før de blir publisert på bloggen (inkludert meg selv). Grunnen til at jeg valgte å ha denne innstillingen, er rett og slett for at jeg vil ha kontroll hva som skrives på bloggen min. Jeg vet ikke helt hva jeg hadde syntes om å ha åpent kommentarfelt, også skriver noen noe jeg ikke vil at andre skal kunne lese, også føler jeg meg “feig” som sletter det. 


Det burde vel ikke være sånn at man føler seg feig for at man ikke vil at andre skal lese noe som er ubehagelig, men det er sånn jeg TROR jeg ville følt det. Jeg har aldri vært en offentlig person sånn som nå, og har derfor vært veldig redd for at jeg ikke skulle klare å takle stygge kommentarer. Jeg har aldri fått slengt noe stygt etter meg, utenom på barneskolen haha. På barneskolen var vi jo helt jævlig mot hverandre, så det er egentlig rart at jeg ikke er immun mot drittslenging. Men i senere tid har jeg ikke fått noe stygt etter meg, og har derfor vært redd for å få det også. Jeg regner med at det sikkert er mennesker som har snakket bak ryggen min, men dette er jo ting jeg ikke har hørt så da gidder jeg ikke å tenke over det heller. MEN så har jeg begynt å tenke på hvor lett vi mennesker lar de stygge tingene gå innpå oss, er det for at vi er så usikre på oss selv? Jeg har ikke fått mange stygge kommentarer på bloggen ENDA, og det er ikke noen av de som har gått særlig innpå meg heller. Det er vel mer for at jeg har fått sånne kommentarer om at jeg er dobbeltmoralsk og mobber, noe som jeg VET jeg ikke er, og lar derfor bare sånne gå inn det ene øret og ut det andre. 


Men hadde noen begynt å rakke ned på utseendet mitt, og kommet med trussler hadde nok kommentarene gått mer innpå meg. Er det for at jeg er usikker på meg selv? Ikke vet jeg. Men det som er så morsomt med det hele er at man kan få 100 positive kommentarer om hvor pen man er, eller hvor flink man er til å skrive, hvor utrolig nydelig man er og ikke minst snill. MEN det er den ene negative kommentaren som går så innpå en at man glemmer alle de positive kommentarene. Enn at noe negativt har så mye kontroll at den ene kommentaren tar mer plass enn alle de fine man får? Jeg tror nok selv at den dagen jeg får sånne kommentarer, så kommer jeg til å bli lei meg. Jeg kan ikke si det for sikkert, men jeg tror det. MEN visst den dagen kommer ska jeg være flink til å fokusere på de positive kommentarene, for det er de som betyr noe. Hver gang jeg leser kommentarer rettet mot andre som er helt forferdelig, syntes jeg nesten mer synd på den som skrev kommentaren enn den som fikk kommentaren. For jeg tror at de som må rakke ned på andre, sliter med sitt eget selvbilde. Så egentlig er det bare stakkars mennesker som dessverre ikke har noe annet å bruke tiden sin på, og det er jo veldig synd. Ellers vil jeg bare si TUSEN TAKK♥ til alle dere som har kommentert at jeg ser bra ut selv om jeg er syk. Fikk et smil om munnen når jeg leste de kommentarene, for jeg føler meg alt annet enn pen nå haha.

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Stygge kommentarer

  1. Jeg syns det er helt okei og bra at det skal kunne gå an å ha den innstillingen. Stygge kommentarer kan eg spare meg for det. Er det noe folk vil kommentere som ikke er bra kan du gjerne maile meg direkte. Folk skal få lov å ha sine meninger på kommentarer, men blir det direkte kritisering og stygt, da syns jeg folk kan heller ta privat kontakt hvis bloggeren har kontakt epost osv.

  2. Du er ikke feig, som sletter stygge kommentarer! Jeg ser på deg som en flott jente, som er utrolig sterk. Du må ikke høre på hva andre sier om deg, negativt.
    Jeg har sluttet å bruke energi på det. Såklart er det sårende, og lese hvor stygge ting folk kan slenge om hverandre her inne, på nett, og der ute i verden.
    Drit i de. Du er så mye bedre <3 stor klem <3

  3. Jeg syntes det er trist hvor lett folk har for å skrive stygge ting til andre på nettet. Det er akkurat som om enkelte mister alle hemninger og oppdragelse når de sitter ved tastaturet. Helt ærlig syntes jeg det burde være straffbart med nettmobbing, vet ikke om det allerede er det?
    Håper du får en flott kveld, kjære deg 🙂

  4. Utrolig bra innlegg! Jeg er helt enig med hvordan du tenker, dette med å føle seg feig for å slette noe som blir postet. Jeg har selv godkjenning av kommentarer for å få mulighet til å lese gjennom det som kommer på bloggen min, før andre kan 🙂 Heldigvis har jeg ikke opplevd noen negative kommentarer enda, men så er jeg relativt fersk i bloggerverden også.
    Jeg synes rett og slett det er feigt og komme med negative kommentarer i utgangspunktet jeg da. Har man ikke noe hyggelig å komme med kan man holde seg for god til å kommentere. Det er i alle fall sånn jeg tenker 🙂

  5. du er en super pen jente digger bloggen din 🙂 å du er ikke feig som sletter komentarene en skal ikke godta stygge ord som blir skrevet av en person som bare vil plage eller er sjalu

  6. Jeg prøver bare å tenke at om noen vil bruke sin fritid til å slenge dritt om folk de ikke kjenner, så har de et temmelig patetisk liv.
    Ønsker deg en kjempefin helg når den kommer 🙂

  7. Har en sånn innstilling på bloggen jeg også at jeg vil godkjenne kommentarer før de legges ut. Liker å ha kontroll. Syntes at hvis folk har noe stygt å si hvorfor ikke komme face2face å si det eller og være så feig og bare skrive det ned på nett? De bruker jo bare en bortkastet tid på å slenge dritt:) Jeg tenker at hvis noen slenger dritt er de nok bare sjalue!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *