Jo, jeg ser bra ut

Categories Personlig

Jeg syntes jeg ser bra ut, og er veldig fornøyd med utseendet mitt. Jeg er stolt av kroppen min, og trives med meg selv. Helt ærlig, hvordan hadde du reagert visst noen hadde sagt noe sånt å virkelig ment det? Jeg føler at vi mennesker kan være alt for dømmenede, og at det ikke er greit å være fornøyd med hvordan man ser ut. Med engang noen er litt selvsikre så skal noen begynne å tråkke ned på den personen. Da er du bare innbilsk, og NEI du ser ikke så bra ut som du skal ha det til selv. 

Jeg syntes det er trist at det er sånn. Jeg føler at det nesten er sånn at du blir mer godtatt når du forteller andre hvor stygg du er, hvor lei du er de små puppene dine, hvor misfornøyd du er med det tynne håret ditt, og hvor fæl nesa de er. For det er helt greit, så lenge du ikke tror du er bedre enn noen andre. For det er jo tydeligvis sånn i dagens samfunn, at det er en kamp om hvem som er best. For HVORFOR er det sånn at vi ikke kan unne andre lykke? Jo, for vi er noen sjalue drittsekker. Helt ærlig, visst noen er fornøyd med hvordan de ser ut ER DET IKKE BARE BRA?. Jeg hører ofte fra andre “æsj, hun/han har alt for bra selvtilitt” Hm okei, men hva gjør egentlig det? Visst denne personen virkelig syntes at han/hun ser så bra ut, hvorfor skal det irritere deg? Jeg er enig at det finnes disse menneskene som gjerne kan bli litt for overlegen for de tror de er penest i verden, men hvorfor gidde å irritere seg over det? Det er jo ikke deg det går utover.Det er ingen som tvinger deg til å omgås denne personen. Jeg syntes IKKE det skal være sånn at det skal være en skam å si at man er fornøyd med hvordan man ser ut, jeg syntes heller vi skal gi en klapp på skulderen til de som faktisk tør det.


Jeg ELSKER når jeg ser bilder av andre der det stråler selvtilitt. Selvtilitt er en vakker ting, og det er ikke noe som skal bli sett på som noe negativt. Vi lever i en verden der det er så utrolig mye press, så jeg tror det er viktig at vi blir litt mer åpen rundt akkurat dette.Jeg har selv vært der jeg har følt at det er ingenting med meg som er bra. Jeg var feit, jeg hadde stygt hår, jeg hadde kviser, jeg hadde ekkel nese, og ja jeg kunne sikkert fortsatte i evigheter for på den tiden klarte jeg ikke å se noe positivt med meg selv. Jeg var til og med så langt nede at jeg betalte masse penger for å få større pupper. Jeg angrer ikke på at jeg gjorde det, men jeg vet faktisk ikke om jeg hadde operert puppene mine visst jeg hadde fått valget på nytt idag. Poenget mitt er iallfall at vi må bli flinkere til å se de fine sidene med oss. Jeg har kommet til et sted der jeg kan si at jeg er fornøyd med utseendet mitt. Det er selvfølgelig ting jeg kunne endret på, men jeg er vel ikke alene om å føle det sånn? Men alt i alt er jeg fornøyd med hvordan jeg ser ut, og jeg har det MYE bedre nå enn på den tiden jeg bare så feil. Det er ikke sånn at jeg står i speilet å forteller meg selv hvor jævlig deilig jeg er, MEN jeg prøver å se de positive tingene med meg selv istedenfor å pirke på de negative. Alle mennesker er vakre på sin måte, og jeg syntes det er viktig at vi begynner å se de fine tingene ved oss. Så en stor klapp på skulderen til ALLE dere som tør å vise at dere er fornøyd med dere selv, jeg syntes dere er kjempe tøffe. 

28 kommentarer

28 thoughts on “Jo, jeg ser bra ut

  1. Jeg er helt enig i det du skriver! Viss man er fornøyd med seg selv skal man kunne si det uten at det skal bli noe “du tror du er bedre enn meg” opplegg.. Jeg syntes at de som stråler av selvtillit er de flotteste 🙂

  2. Er ganske få som har god selvtillit, men det er veldig bra at noen har det! Skulle egentlig ønske at alle hadde mer selvtillit, bare ikke slik at det blir altfor overlegent…

  3. Syntes det er viktig å syntes litt godt om seg selv i blandt:) selvtilitten kommer man lenger med:) du er vakker og hal all grunn til å være fornøyd:)

  4. Janteloven er noke dritt. Visst ein person er stolt eller fornøgd med korleis ein ser ut og gjer noke som ein brenne for (uansett kor viktig/uviktig det er) – kvifor ikkje heie på den personen? Er alt for mange som lar meininga til andre ødelegge sjølvbildet sitt, og det er som du seie – det er trist. Kva er gale med sjølvtillit? Alle er vakre og flotte på sin eigen måte 🙂 Når ein virkelig har innsett det, så føle ein seg automatisk så utruleg mykje betre! Viktig å kunne gje litt faen i blant, haha!

  5. Jeg har ikke en flat mage. Jeg har ikke tynne lår. Jeg har ikke verdens største vennekrets. Jeg er ikke den mest populære. Jeg har blitt mobbet. Jeg har blitt tråkket på. Jeg har mistet og fått venner. Jeg har skuffet meg selv.
    Men jeg er så utrolig fornøyd med hvem jeg er i dag. Jeg er kanskje ikke perfekt for alle, men for de jeg føler jeg skal være perfekt for, er jeg perfekt for uansett hvem jeg er eller hvordan jeg ser ut. Jeg er kanskje ikke tynn, men jeg elsker meg selv. Om folk kommer å tråkker på meg, så har jeg lært meg å se andre veien.

  6. AMEN! Når det er sagt… ingenting man gjør eller sier eller andre ting blir aldri bra nok for noen som helst. Alle bare ” vær naturlig, vær deg selv” også da når man viser folk at man seg selv og man er stolt over seg selv og sitt utseende så kommer andre og tråkker ned på deg igjen. Hva er de egentlig vil, skjønner ikke! :p og sant som du sier, hva gjør det alle andre om en viser god selvtillit? Det er jo sånn det skal være og de som gjør det tør å vise seg frem og bryr seg ikke om hva andre sier. Mens de som alltid skal ha noe å klage på og tråkke deg i sølen er jo bare tåpelige mennesker..

  7. Jeg må bare si at idet jeg leste de to første setningene så tenkte jeg “bra, for det har du all grunn til”. Du er nydelig, virkelig.
    Når det kommer til det du skriver så er jeg heelt enig med deg. Jeg skjønner ikke helt hvordan vi mennesker tenker til tider.

  8. Jeg er så enig med deg og utrolig bra skrevet innlegg!
    Syns det er dårlig gjort at andre skal hakke ned andres selvtillit, det gir ikke personen bedre selvtillit ved og hakke ned på andres, det er ofte slik det foregår i verden, med sjalusi desverre.

  9. Prøvde lage en lang kommentar her, men tydeligvis går den ikke videre for det 🙁
    Men uansett. Er veldig enig i alt du sier. Er så herlig med mennesker som stråler selvtillit av seg selv og på bilder! Ønsker slike selv <3
    Vakre deg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *