Mitt beste reisetips

Categories Reise

Tenkte jeg skulle begynne å dele litt tips med dere etterhvert som jeg reiser rundt. Jeg har hatt noen reiser som er helt fantastisk også har jeg hatt dem som ikke er fult så fantastiske. Den beste reisen jeg har vært på er helt klart Santorini. Jeg vil virkelig anbefale alle som skal ut å reise i sommer å teste ut Santorini. Det er det vakreste stedet jeg noen sinne har vært på. Jeg hadde aldri trodd at en så liten øy kunne ha så mye å by på. 

Dette var det som møtte oss da vi landet i Santorini, hvor vakkert er ikke det? Når du skal reise til Santorini kan du velge mellom flere steder å bo. Oia, Fira, Kamari og Perissa er vel blandt de populære stedene. Vi valgte å bo i Kamari da vi ønsket litt mer strandliv når vi først skulle på sydentur. Vi besøkte alle disse stedene å jeg er utrolig glad for at vi valgte å bo i Kamari. Det lille stedet hadde virkelig alt. Koselige resturanter med utsikt over havet, en flott strand ( eneste minuset er at det var litt mye stein), mye butikker, lett å komme seg rundt og du kan se soloppgangen om du er tidlig nok oppe. Det stedet som er ganske likt Kamari er vel Perissa. Perissa har en utrolig mye finere strand enn Kamari, derfor leide vi oss ofte scooter å kjørte dit istedenfor. Om du ser bort i fra stranden så er Kamari mye bedre enn Perissa. Perissa hadde mye mindre utvalgt når det kommer til resturanter. I tillegg var det kun ved stranden det var liv, ellers syntes vi det var ganske dødt med engang man kom bort fra det området. Så jeg ville heller valgt Kamari ovenfor Perissa, kan nesten garantere 100% at du vil få en mye bedre opplevelse. 


KAMARI

PERISSA

Syntes du bylivet er bedre enn strandlivet ville jeg valgt Fira eller Oia. Fira er byen i Santorini å har et hav av utvalgt både når det kommer til butikker og resturanter. I tillegg kan du se en nydelig solnedgang fra de fleste resturantene og hotellene. Oia har mye av det samme som Fira, bare at Fira er ganske mye større. Oia er kjent for sin vakre solnedgang der du ser solen gå ned i havet. Vi dro til Oia en kveld der vi så litt gjennom gatene å fant oss til slutt en resturant på kanten der vi fikk en utrolig flott utsikt over solnedgangen. Husker dessverre ikke hva resturanten het men etter mye leting vil dere sikkert finne den haha. Solnedgangen i Oia er mye finere enn den i Fira da sola går ned i vannet istedenfor bak fjellet som den gjorde i Fira. Men det er så absolutt verdt det å se solnedgangene fra begge stedene. 

Da vi var hele 2 uker i Hellas er det utrolig mye å skrive om, derfor tenkte jeg at jeg skulle dele opp innleggene til dere. Det er ikke noe som er verre enn et blogginnlegg som er like lang som en roman. Derfor skal dere få mer om turen etterhvert ♥

12 kommentarer

12 thoughts on “Mitt beste reisetips

  1. Har aldri vært lenger på Santorini enn tiden det tar med buss fra flyplassen ned til fergene, haha! Men en ferie der hadde absolutt ikke vært dumt nei 😀 Elsker jo Hellas og har vært på en del øyer der, men ikke Santorini!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *