hat/elsk forhold

Categories Reise

Etter to dager i Bangkok føler jeg virkelig på et elsk/hat forhold. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker byen eller ikke. Det ene øyeblikket syntes jeg Bangkok er helt fantastisk, mens det andre øyeblikket vil jeg langt vekk herfra. Bangkok har en liten sjarm over seg. Det er mye fint å se om man er flink til å bruke google, takk gud for google. Denne byen er også en drøm for alle som elsker å shoppe. Jeg har ikke telling på hvor mange kjøpesenter vi har sett eller vært innom, men det er mange.

Det beste med Bangkok er at du kan få tak i ALT her, både luksus og helt vanlige butikker. Her har du alt fra Rolex til Zara, så det passer en hver smak. Hadde det ikke vært for at jeg skal til New York om 3 uker ville jeg nok shoppet mye mer, men jeg har likevel fått brukt nok penger. 

Jeg føler egentlig ikke at jeg kan ha så alt for mange meninger om denne byen da jeg kun har vært her i to dager. MEN HERREGUD så lett det er å gå i turistfeller. Tar du taxi i Bangkok står du plutselig inne i butikken til broren til kompisen til onkelen for at de har et samarbeid og taxien drar inn “kunder” for butikkene. Vi hadde tenkt å ta båttaxi i dag og før vi visste ordet av det var vi dratt inn i en bror til kompis butikk igjen. Båttaxi koster vanligvis 20 THB per pers, disse skulle ha 1800 THB. Kanskje de hadde en magisk luksusbåt som var så mye bedre enn alle andre, ikke vet jeg.

I tilegg virker det ikke som noen i Thailand kan engelsk, herregud så vanskelig det er å kommunisere. Neida, jeg skal ikke være så alt for negativ nå. MEN DE TRENGER VIRKELIG ET ENGELSKKURS, eller ti. Vi skal tilbake til Thailand i oktober å være her over en måned, da har vi mye bedre tid til og utforske og se forskjellige steder. Kanskje jeg vil like Bangkok litt bedre da? Vi var innom Lumpini Park i dag, absolutt en av tingene som gjør Bangkok til et fint sted. Jeg anbefaler virkelig alle som skal hit å ta turen innom.

 

3 kommentarer

3 thoughts on “hat/elsk forhold

  1. Så utrolig nydelige bilder! 🙂 Å den varavaraen var søt, sånne så mamma og pappa også når de var i Sri Lanka! 🙂 Heldig du er som skal tilbake igjen i Oktober! God tur hjem igjen!

  2. Et stilig antrekk! flotte solbriller 😀
    Uff, det med taxi´ene virker jo helt merkelig og scatshy ;o
    Ellers ser det veldig pent ut, og kjekt med alle shoppingmulighetene (:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *