Kontrasten er så stor

Categories Personlig

Helt ærlig så trodde jeg ikke rettsaken kom til å gå innpå meg. Jeg følte meg på en måte forberedt på det. Men jeg skal også være så ærlig å si at jeg tok feil. Jeg lurer egentlig på om man kan være forberedt nok. Jeg har ikke orket å se på nyhetene for jeg vet hva som møter meg. Jeg har heller ikke orket å gå inn å lese nyheter på nett. Jeg har gjort alt for å unngå deg, men likevel så er du her. Jeg trengte ikke å gjøre mer enn å oppdatere facebookfeeden min, så er du plutselig overalt. 

Helt ærlig så vet jeg ikke hvordan jeg skal håndtere dette. En del av meg får lyst til å holde kjeft og bite i det sure eplet, mens en annen del får lyst til å skrike og legge meg ned. Jeg har skjønt for lenge siden at du alltid kommer til å ta plass, på en eller annen måte. Men jeg har ikke skjønt hvorfor du må ta så mye plass. Jeg har både godtatt og skjønt at media vil skrive om deg, men jeg klarer ikke å godta at de må skrive om absolutt alt du gjør. Fortjener virkelig nazihilsningen din eller at du får den billigste fjordland middagen en hel nyhetssak? Er det virkelig så interessant? 

Det er veldig skremmende og ikke minst sykt irriterende å se all oppmerksomheten du får. Det som er mest irriterende er at du virkelig elsker oppmerksomheten vi gir deg. Media svermer rundt deg samtidig som de kjemper om å få det beste bildet og den beste overskriften. Du har blitt en kamp om mest klikk, det er perfekt for deg, er det ikke? Jeg tror du elsker å provosere, og for deg er det jo så enkelt. Det er enkelt for deg, for du vet at hva enn du sier så blir det en nyhetssak. Du snakker om dårlige fengselsforhold som er mye bedre enn mange av de andre som er isolert.  Du klager på en dårlig middag som du må spise to dager på rad, mens andre mangler noen rundt middagsbordet på grunn av deg. Det må være så provoserende og jævlig vondt. 

Du tok fra andre et barn og en søsken, det viktigste de har. Du klager over fjordland mens disse menneskene holder hodet høyt, og kjemper en vond og tung kamp hver eneste dag. Kontrasten er så stor. 


En ting er sikkert, vi hadde noen helt fantastiske dager før 22 juli. Det kan du aldri ta fra oss

.

8 kommentarer

8 thoughts on “Kontrasten er så stor

  1. Det er helt forferdelig og se den idioten på tv jeg blir sint.. Jeg blir sint når jeg ser han i avisene.. Jeg sender varme tanker til familie, venner og pårørende til de som mistet noen under denne forferdelig tragedien 🙁

  2. Helt for jævlig at den idioten der fortsatt får lov å valse over Norske regler og former og klage og syte slik som han gjør!
    Er det en sak vi skulle ønske vi hadde hatt dødsdom i her i Norge er det denne saken, han fortjener ikke å leve og leve på skatte pengene som vi betaler. Fy for en skam!
    Jeg sender varme tanker til deg, dine nærmeste og alle andre involverte og pårørende etter 22 juli <3

  3. hvis det er en person i verden som provoserer meg så er det virkelig han. For meg så fortjener han tørt brød og vann . Han eier virkelig ikke respekt eller oppdragelse . Han er i en verden hvor ting er bare fantasi .
    Jeg synes det er helt jævelig at han skal få så mye oppmerksomhet , det er selvfølgelig noe han elsker .
    Han fortjener ikke en jævla dritt.
    Sender deg mange varme tanker og gir deg en god klem .
    Du fortjener så mye mer enn å bli påminnet om hendelsen 22.juli.
    <3

  4. Det er utrolig trist og provoserende å lese… Det er så fælt at du må bli påmint denne hendelsen hver dag. Og jeg syntes også det er helt sykt hvor oppmerksomhetssyk, og utakknemlig han er. Han skal bare være glad han lever i et land som ikke gir dødsstraff.
    Ønsker deg alt godt, og sender deg positivitet og varme<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *