Når skal du flytte tilbake?

Categories Ikke kategorisert

Jeg våknet opp i dag å var helt sikker på at det var tirsdag. Jeg kan faktisk ikke forstå hvor tiden blir av? Det er allerede 3 dager siden jeg kom til Tromsø å enda har jeg ikke gjort noe fornuftig. Jeg føler uansett ikke at det er så veldig mye å gjøre i Tromsø, så jeg går vel ikke glipp av så mye. Til helgen skal jeg ut å drikke, noe jeg virkelig ser frem til da jeg aldri har testet utelivet i Tromsø. Jeg krysser fingrene for god stemning og morsomme mennesker. Jeg har allerede mine tanker om hvordan det er, så vi får se om jeg har rett eller ikke. 

Er det noe jeg får spørsmål om hver eneste gang jeg er i Tromsø så er det ” skal du ikke flytte tilbake snart?”. En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å flytte hit igjen. Jeg har ikke bodd her siden jeg var barn, så jeg føler derfor ikke at dette er “hjemmet” mitt. Jeg har både familie og venner her, men det føles likevel ikke som hjemme. Tromsø har absolutt sine positive sider, men denne byen er rett og slett ikke noe for meg. Tromsø er så langt fra absolutt alt, det er også veldig dyrt og fly, i tillegg til at alle kjenner alle og ikke minst mørketiden!! Jeg kan virkelig ikke fordra mørketiden. Den er så utrolig lang, kald og dyster haha. Jeg husker jeg var skikkelig deprimert under mørketiden når jeg bodde i Tromsø, noe som absolutt ikke er uvanlig. Det er uansett kjipt å gå å være lei seg uten grunn i flere måneder, det gidder jeg ikke.

Det er ingen hemmelighet at jeg er en rastløs sjel, derfor blir nok denne byen litt for liten for meg. Jeg syntes Trondheim ble alt for lite og jeg vil nok føle det samme om Oslo etterhvert også. Skal jeg finne en by som vil passe akkurat meg og mine behov så må det være New York eller Los Angeles. Jeg elsker at det alltid skjer noe og at det kryr av muligheter. Jeg syntes nesten det er litt skummelt at jeg skal dra til Los Angeles, for jeg har en følelse på at jeg aldri kommer til å ville flytte hjem igjen. Kanskje etterhvert når jeg føler meg klar for å stifte en familie. Jeg har uansett bestemt meg for å fortsette å bo i Los Angeles om muligheten er der når skolen er ferdig. Så NEI, jeg kommer ikke til å flytte tilbake til Tromsø igjen. Da må det skje et mirakel. 

Nå skal jeg fortsette å gjøre det jeg gjør hver eneste dag, se på dokumentarer. Jeg har fått helt dilla på å se dokumentarer i det siste, jeg lærer så utrolig mye nytt. Jeg syntes det er super spennende å se hva som skjer rundt om kring i verden, lære om andre kulturer og samfunnet vi lever i. Jeg har et par dokumentarer jeg skal tipse dere om etterhvert ! Vi snakkes <3

2 kommentarer

2 thoughts on “Når skal du flytte tilbake?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *