Jeg er tom for ord

Categories Samfunn
I dag kom jeg over en dokumentar om Nord-Korea som ble utgitt i 2014. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er tom for ord. Jeg vet ikke hva jeg skal føle engang, for dette er jævlig. Jeg syntes bare det er så sykt å tenke på at frihet som vi tar forgitt er ikke-eksisterende i andre land. Jeg syntes det er sykt å tenkte på at denne gale mannen nekter 24,9 millioner mennesker å se omverden. Jeg syntes det er sykt å tenke på hvor hjernevasket disse menneskene blir. Jeg syntes rett og slett det er sykt å tenke på at noe som dette eksiterer i 2016. Fyfaen jeg er glad jeg er født i Norge. 
 
Det som gjør meg glad midt oppi denne elendigheten er at det finnes journalister og avhoppere som jobber for at Nord-Koreas befolkning skal få friheten sin tilbake. Her snakker vi om mennesker som smugler inn radioer og USB-enheter sånn at de som bor i Nord-Korea får et innblikk av den virkelige verden. Jeg anbefaler virkelig alle som leser dette å bruke 50 minutter av kvelden sin til å se denne dokumentaren,den er virkelig lærerik og ikke minst en oppvekker på hvor utrolig bra vi egentlig har det. Dokumentaren finner du HER. HER kan du også lese historiene til mennesker som har flyktet fra Nord-Korea 
 

Bildet er hentet fra VG.no
2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg er tom for ord

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *