Å snakke om det som er vanskelig

Categories Personlig

Jeg må takke alle for de hyggelige tilbakemeldingene jeg fikk på innlegget mitt i går. Det er mye lettere å åpne seg når man får så mye støtte ♥ Jeg fikk en melding på facebook i går der jeg fikk skryt over at jeg klarer å snakke om det som er vanskelig, og det betyr veldig mye. Innlegget kan du lese her

Det har ikke alltid vært lett å snakke om dette, og det er ikke så lenge siden jeg klarte å åpne meg helt. Det er selvfølgelig veldig skummelt å skulle åpne seg for så mange mennesker, mennesker jeg ikke vet hvem er engang. Likevel så gir det meg noe, for jeg håper jeg kan hjelpe andre ved å dele mine erfaringer. Jeg fikk selv hjelp av sosiale medier, av andre som turte å skrive om det som er vanskelig. Jeg gikk i mange år å følte meg som en taper, og at jeg var unormal. Det var vanskelig å være en ungdom som hadde problemer med angst og depresjoner, og jeg følte meg ofte alene. Det var ikke før jeg begynte å lese andre sine historier at jeg forsto at jeg hverken var unormal eller en taper, jeg var bare et menneske. Angst og depresjoner kan komme av så mye, man trenger ikke å overleve Utøya eller å miste en pappa for å slite etterpå. Det som var veldig lærerikt av å lese andre sine tanker og erfaringer er at vi hadde mange av de samme problemene, men en helt forskjellig bakgrunn. 

6 kommentarer

6 thoughts on “Å snakke om det som er vanskelig

  1. E ville bære sei tusentakk for at du delte, dæ jor faktisk veldig masse før me. E har levd mæ angst, depresjon og ptsd sia e va 15år gammel, å nu e e 23 og førstan nu e har klart å begynn å åpne me litt om dæ. E føla me fremdeles ikkje komfortabel mæ at folk veit dæ, e lika ikkje å snakk om dæ, å e føla e skuffa alle folk rundt me når e ikkje klar å lev livet sånn som både e å de forventa. Føla e skuffa me sjøl, og e skjemmes rett og slett over at e fremdeles har både angst, depresjon og ptsd..
    Så igjen, e ville bære takk deg før at du delte dæ, dæ jor masse før me som person. Å e håpa at e en dag også klar å åpne me sånn som du har jort! ❤

  2. Susann: Sender masse klemmer til deg <3 kan ikke si så mye annet enn at det vil bli bedre! Du har ingenting å skjemmes for, det er mange som forstår deg og som sliter med de samme tingene 🙂 Stå på, du er tøff <3

  3. Du er helt fantastisk Sofie, tusen takk for at du snakker om det som er vanskelig! Selv uten å ha møtt deg vet jeg at du er et godt menneske tvers i gjennom, fortsett slik

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *