Har jeg byttet dialekt?

Categories Om meg

Jeg har fått noen spørsmål om hvilken dialekt jeg snakker, da jeg blander veldig mellom flere dialekter. Sannheten er at jeg har bodd i Tromsø i mange år, da mamma er fra Tromsø. Vi flyttet fra Tromsø da jeg var rundt 13 år, for jeg tryglet faktisk mamma om å flytte til Tønsberg. Jeg følte meg ikke hjemme i Tromsø, og for å være ærlig var miljøet i Tromsø utrolig tøft. Grunnen til at vi flyttet til Tønsberg er for at mamma har bodd der i mange år, og pappa og hans side av familien er fra Tønsberg. Jeg er jo oppvokst i Tønsberg på lik linje som jeg er oppvokst i Tromsø, så for meg var det helt naturlig å flytte dit. 

Jeg kan snakke begge dialektene, men for å være helt ærlig så føler jeg meg ikke som en nordlending at all. Jeg har aldri følt meg hjemme der, og jeg har ikke bodd der på utrolig mange år. Tønsberg er hjemme for meg, både når det kommer til familie og venner. Jeg har selvfølgelig familie og venner i Tromsø også, som jeg er veldig glad i. Som dere vet har jeg også bodd i Trondheim i 3 år, så jeg har tatt noen ord og sikkert litt dialekt derfra også. Så vi kan vel konkludere med at jeg snakker en alt mulig dialekt, for den er virkelig godt og blandet. Det er vel en liten sjarm over det, eller hva? haha

6 kommentarer

6 thoughts on “Har jeg byttet dialekt?

  1. Det går ikke an å komme fra to steder. Hvor du ble født er hvor du er fra, haha. Men du kan være halvt nordlending. To forskjellige ting.

  2. Hadde du noen gang klart å skrive et innlegg om hvordan du opplevede hendelsen på utøya, hvordan du tenkte og hva du gjorde?.. forstår om det er vanskelig<3 ha en fin dag:)

  3. Jeg vet du har fått masse spørsmål om Morten, men jeg lurer så fælt på noen ting 🙈
    – Er Morten din type gutt? (Kunne du blitt kjæreste med han, pga. verdier, personlighet og utseende?)
    – Har dere to en flørt?
    – Hadde du følelser for Morten inne på hotellet?
    Dere er seriøst best!❤❤ shipper dere så sykt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *