INNBILT SVANGERSKAP

Categories Ikke kategorisert

Dette er litt flaut å innrømme, men jeg våknet akkurat. Jeg er veldig på underskudd med søvn etter Roma, så har jeg hatt avtaler hver dag siden jeg kom hjem. I dag har jeg ingen planer derimot, så jeg orket ikke å ha på alarm. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at jeg skulle sove helt til 13.30, men det gjorde jeg altså. Nå er jeg ikke på etterskudd med søvn mer men med tidsskjemaet mitt, haha. Siden jeg ikke hadde noe jeg måtte gjøre i dag skulle jeg jobbe masse med denne bloggen, nå vet jeg ikke hva jeg får tid til. Kevin kommer forresten i dag, så jeg skal prøve å få med han på en videoblogg til dere ♥


Over til noe helt annet, i går skjedde det noe med Celine som virkelig skremte meg. Hun vekte meg 05.30 å oppførte seg kjempe rart. Jeg klarer ikke å beskrive oppførelsen hennes, men jeg har aldri sett henne sånn. Jeg ble selvfølgelig kjempe nervøs, så jeg dro til dyrelegen to ganger i løpet av et døgn. Begge gangene fikk jeg beskjed om det samme, og det var innbilt svangerskap. Jeg har hørt at dette er vanlig hos hunder, men på grunn av oppførselen hennes hadde jeg vanskeligheter med å tro på at dette var problemet. Det virket som hun hadde smerter i bakparten, og man får vel ikke smerter ved innbilt svangerskap? Ikke vet jeg, jeg var iallfall livredd for henne. Hun er heldigvis litt bedre i dag så det er jo veldig bra. Er det noen av dere som har opplevd dette før som har noen råd å dele med meg? Jeg hadde satt veldig stor pris på det ♥

29 kommentarer

29 thoughts on “INNBILT SVANGERSKAP

  1. Min hund hadde det noen mnd etter hver løpetid. Hun var uvel, spiste dårlig og var litt deppa. Pass på så hun ikke gjør noen leker til “babyen” hennes, og ellers bare være god med henne. Vi måtte kastrere vår til slutt for hun ble så plaget av det. Håper det går bedre for din lille firbente ❤️ PS. Gren da du røk ut av PH 🙄❤️Haha

  2. Våres lille hund hadde det, vi fikk Beksjed om å trimme henne like mye som før, gjerne litt mer, og gå litt ned på matmengden (IKKE ha fri tilgang!!!). Ta fra ho bamser ol. som ho prøver å “adoptere” som valper, da de vil forserte det innbilte svangerskapet.
    Lykke til! 🙂

  3. Hunden min var det litt det samme med, men viste seg at det var analkjertlene som hadde hovnet opp og var ekkelt for henne. Mest under løpetid. Ble også veldig “drøy” med lekene sine, akkurat som hun skulle passe på de ekstra godt.

  4. Hunden min hadde det samme for ikke så lenge siden. Hadde en del bamser osv som hun trodde var barna hennes, så det å ta fra henne disse vil fungere. Det virker litt brutalt i starten fordi hun vil nok gå å lete etter dem, men det går over etterhvert. Lykke til!!

  5. Om hunden oppfører seg rart kan det også være epilepsianfall. Det kan faktisk ramme dyr også, men kan også hende det er innbilt svangerskap også som er problemet her..😅

  6. Jeg trodde litt at det var et menneske som hadde det. Men er egentlig ikke clickbait for det om! Lykke til med henne videre 💗

  7. Hunden min har det også. På min hun virker det som hun vil være litt forsiktig med “bakdelen” og magen, kanskje for å passe på “valpene”? Hun vekker meg på natta hver gang hun har innbilt svangerskap. Hun blir også deprimert hver gang hun finner ut at hun ikke skal få valper, og da trenger hun ekstra mye tur og kos, så går det over etterhvert.
    Håper det ordner seg med hunden din 🙂

  8. Hunden vår har hatt det 2 ganger. Og hun får fort en bamse hun passer på som det er valpen hennes. Det er anbefalt å ta bamsene fra de. Hunden vi har ligger veldig mye alene når hun har det, og vil omtrent ingenting. Men sånn som vi har opplevd det så går det over av seg selv etter en liten stund 🙂 så ikke noe farlig 🙂 Gå turer og få hun til å tenke på noe annet 🙂

  9. Huff det er utrolig hvor bekymret man blir for disse små hundene. Hvor gammel er hun? Har selb en søt liten blandings tispe på 9 mnd. Leste litt lenger opp at dette fort kommer noen mndr etter løpetida. Vår hadde sin første for noen mnd siden så da er det vel bare å følge med. Hadde ikke visst om det hvis jeg ikke hadde lest det her…
    P.S synd du røyk ut.

  10. hundene kan selvfølgelig ta leker og andre ting som liksom er “valpene” deres, men pass også på “rede”! Hvis hun har en fast plass hun ligger, om det er et bur, en pute, en seng osv, så kan det være viktig å ikke komme for nærme.. da de helst vil beskytte “rede” sitt og kan bli sur.. få heller henne til å komme til deg om du ville kose:)

  11. Hunden min hadde noe lignende. Den begynte å sette seg ned helt random. Vet ikke om Celine har det, men hunden min hadde ihvertfall noe som heter “duftkjertler”. Du kan jo søke det opp på google

  12. Vår hund har hatt det samme. Pass på å ta fra henne lekene etter løpetiden, fordi når hun parrer med lekene sine, det er da det skjer. Hun tror hun blir gravid, å i ettertid tror hun at lekene er barna hennes 🙊 Vi har fjernet alt av leker, etter løpetid selvfølgelig, å da er det lite av innbildt svangerskap 😊 Håper du har det bra!
    PS: Grein skikkelig når du sjekka ut av PH, du var favoritten min! ❤️

  13. Hei <3 Jeg kan merke at adferden til min hund blir litt annerledes om jeg har vært mye vekke. Var på to reiser på en måned og mye vekke om dagene. Kan hende din føler noe lignende etter du var vekke så lenge på paradise, så Roma og en del ute på dagtid?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *