JEG VAR IKKE REDD

Categories Samfunn

Jeg fikk høre i går at utrolig mange var redde for terror på 17 mai. Jeg forstår veldig godt hvorfor så mange er redde for terror på en dag som dette, for det er en perfekt dag å slå til. En av de største og mest sårbare nasjonaldagene vi har resulterer også i enorme folkemengder i Oslo sentrum. Av en eller annen grunn har jeg sluttet å være redd for terror – kanskje jeg har klart å kommet meg lengre i prosessen enn hva jeg har skjønt selv. Det er ikke lenge siden jeg var livredd for terror, og nå var jeg midt i Oslo sentrum på 17 mai uten å egentlig tenke over det. Jeg tenkte ikke over det før noen sa til meg at de var livredde, og da var det jeg som ba de om å slappe av og nyte dagen. 

Du trenger absolutt ikke å ha opplevd terror for å være redd for terror, misforstå meg rett. Jeg er bare stolt over meg selv som har klart å komme dit at jeg ikke frykter terror på samme nivå lenger. Jeg har brukt store deler av ungdomstiden min på akkurat dette, og det ga meg absolutt ingenting utenom dårlig selvfølelse og mye angst. Jeg har kommet dit at jeg ikke vil gi terroristene det de ønsker, og det er frykt. De ønsker å skape frykt, og det er akkurat det jeg ikke ønsker å gi dem. Det høres kanskje litt brutalt ut, men skjer det så skjer det. Mitt beste tips er å ikke frykte, og heller nyte dagen og livet sammen med de du bryr deg om. Jeg forstår frykten veldig godt, men det er utrolig synd om vi skal unngå steder på grunn av frykt. Da har terroristene allerede oppnådd store deler av det de ønsker.

Jeg håper uansett alle hadde en fin 17 mai selv om noen var redde. Det er synd at det har blitt sånn at vi skal frykte terror på nasjonaldagen vår. Vi får være flinke til å ta vare på hverandre og passe på de som er redde eller usikre. Det er absolutt lov å være redd, men mitt beste tips er å prøve å ikke tenke så mye på det. Det er nok lettere sagt enn gjort, men du vil få det så mye bedre selv om du klarer det ♥ Ikke la frykten for det som kan skje hindre deg i å leve livet fullt ut. 

Jeg ser det er mange som lurer på når spørsmålsrunden til Morten og jeg kommer. Jeg har lært fra tidligere at man aldri skal love noe, for det blir utrolig dårlig stemning om det er et eller annet som kommer i veien. Alt jeg kan si er at den kommer snart, men når vet jeg dessverre ikke ♥

3 kommentarer

3 thoughts on “JEG VAR IKKE REDD

  1. Kan du lage ett blogginnlegg eller vlog, om det du kjøpte i Roma? Shoppinghaul heter det vel…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *