DU KAN IKKE BLI LIKT AV ALLE

Categories Personlig

Store deler av livet mitt har jeg brukt til å prøve å tilfredstille alle rundt meg til enhver tid. Det har vært utrolig viktig for meg å bli likt av alle, og jeg har rett og slett vært livredd for at noen skal mislike meg. Akkurat dette behovet var en av grunnene til at jeg vurderte å takke nei til å være med i årets sesong av Paradise Hotel. Jeg visste rett og slett ikke om jeg kom til å takle presset rundt det at alle skulle ha en mening om meg på både godt og vondt. Jeg bestemte meg for å takke ja da jeg skjønte at jeg måtte presse meg selv til å gjøre noe som er langt utenfor min komfortsone. Jeg hadde bare godt av å kjenne på det ikke alle kunne like meg uansett hvor hardt jeg prøvde, for jeg kom ikke til å ha det bra med meg selv om jeg skulle tilfredstille alle andre hele tiden. 

Jeg fikk en ganske fin start de første ukene inne på hotellet, for da fikk jeg kun positive tilbakemeldinger. Etterhvert som tiden gikk og spillet ble tøffere begynte jeg å få en del dritt kommentarer. I starten tok jeg dette veldig til meg, og jeg begynte å tvile på meg selv. Jeg var redd for at jeg var en manipulerende og kontrollerende drittkjerring, da jeg fikk høre dette gjentatte ganger. Jeg følte plutselig behovet for å endre meg som person, og det var kanskje da jeg skjønte at jeg ikke kunne ta slike kommentarer til meg. Jeg har skjønt at de menneskene som føler behov for å trykke andre ned ikke har det så bra med seg selv, så det er vel mer synd på de enn meg. Jeg vet godt selv at jeg har en sterk personlighet som til tider kan ta mye plass. Jeg vet også at jeg kan være sta, og jeg er alt for glad i å få viljen min. Jeg er kanskje ikke den som gir meg først i en diskusjon da jeg virkelig elsker å ha rett, likevel gjør ikke disse tingene meg til et dårlig menneske. Det er en del av personligheten min, sammen med mange andre egenskaper. Jeg har mine dårlige sider jeg også, og jeg gjør enda mye feil. Jeg kan både si og gjøre ting jeg absolutt ikke mener, men det gjør meg ikke til et dårlig menneske av den grunn. Det gjør bare meg bare til et menneske. 

Jeg har så mange fine mennesker i livet mitt, så noe rett må jeg ha gjort. Det er ikke alle mennesker som liker personligheten min, og det er helt greit. Jeg skulle bare ønske dere ble kjent med meg som person før dere dømte meg gjennom et TV-program. Jeg har uansett forstått og ikke minst godtatt at jeg ikke kan bli likt av alle, og jeg har det så mye bedre med meg selv nå. Jeg tror nok ikke jeg er alene med å føle behovet for å bli godtatt, for innerst inne er det vel det vi alle ønsker. Jeg tror det viktigste er at vi selv godtar den vi er, så kan man heller jobbe med de “uvanene” man har. Du har den personligheten du har og det er akkurat det som gjør deg til den du er. Vær stolt over deg selv, for vi kommer aldri til å være perfekt uansett. 

37 kommentarer

37 thoughts on “DU KAN IKKE BLI LIKT AV ALLE

  1. Jeg personlig heiet på La familia fra starten, men jeg likte deg alltid så utrolig godt selv om du var på motsatt allianse. Du har alltid fremstått så reflektert, jordnær, snill og omtenksom på Paradise, og i tillegg var du morsom og likt av alle. Jeg fikk et kjempegodt inntrykk av deg allerede fra start! ❤

  2. Jeg kjenner deg ikke, så det hele blir veldig overfladisk. Men, herregud så pen du er! 🙂

  3. Så videoen med deg og Morten. Og har lest noen av innleggene dine og sett deg i Paradise.
    For meg virker du som nettopp som du selv sier som “kontrollerende og mainupulerende”.. Men du viste for all del også en del gode sider. Selvsikkerhet. Men bak der ser man en jente som ikke er sååå trygg på seg selv.
    En annen ting er dette med Morten. Det er veldig obvious at du er forelsket i Morten. Veldig forelsket. Det er litt kleint når du hele tiden sier “når VI ble betatt av HVERANDRE”. Du ble betatt av Morten, og bytta ut Kevin.
    Det virker som Morten er glad i deg. Men han virker da ikke hodestups forelsket i deg akkurat. Men for all del… I videoene er det veldig mye spm hvor du nærmest kontrollerer han til å si at han har følelser for deg. Og det virker überkleint. Virkelig!
    Utenom dette syns jeg du er en pen jente, som fortjener alt godt:) Håper forholdet varer! Men ta det slow. Ikke nærmest tving han til å være kjæresten din;-) Bare et tips:)

  4. Ida Helgesen: Haha, så fint at du har analysert hele forholdet vårt 🙂 Tror ikke Morten hadde vært med meg om jeg hadde tvunget han til å like meg. Tror de fleste har sett at Morten har en sterk nok personlighet til at han sier i fra når det er noe han ikke vil eller liker. Det er humoren til Morten og meg, jeg tvinger han absolutt ikke til noe som helst.

    Tusen takk 😀 samme til deg. Så skal jeg jobbe med å ikke tvinge han til å være sammen med meg 😉

  5. Jeg synes det er trist at folk dømmer dere kun ut fra det som vises på skjermen, for selvfølgelig er det mye som vi ikke får se. Det sier egentlig mer om oss som ser på enn dere som er med. De som produserer programmet har stor makt over hvordan dere deltakere blir framstilt siden de kan velge ut nøyaktig hvilke klipp og utsagn som de ønsker å vise for å skape best mulig underholdning, og det mener jeg mange seere stiller seg litt for lite kritisk til.
    Jeg har heiet på deg siden PH startet, mest fordi du virket som en kul, rettferdig og reflektert jente og en smart spiller. Du er kanskje sta og glad i å få viljen din, men det er jo som du sier bare en del av personligheten din og ikke nødvendigvis en dårlig side. Jeg vil i hvert fall si at det kan være en god egenskap i mange tilfeller. Heldigvis virker det som om du har innsett at en ikke kan bli likt av alle, at du har mange gode folk rundt deg som liker deg for den du er, og at det kanskje er bra nok. Og så håper jeg du kan bruke bloggen din videre på å vise oss andre mer av hvem du er. Jeg kommer i hvert fall til å fortsette å følge med! Ønsker deg masse lykke til❤

  6. Anonym: Du aner ikke hvor glad jeg blir når andre tar seg tid til å skrive så fine kommentarer til meg. Jeg setter virkelig pris på det, og det er godt å høre fra en “anonym” at man er bra nok 🙂 Det er dessverre sånn at alt for mange bruker det å være anonym til å slenge dritt til alt og alle, og da gjør det meg ekstra glad at en anonym bruker det til noe helt annet. Tusen takk for en super fin kommentar <3

  7. Du er så god sofie! og det er sant set du sier, uansett hva vi mennesker gjør, vil noen alltid prøve å peke på noe negativt. Dette får visse mennesker til å føle seg bedre tydeligvis. Du må bare fortsette med å være deg selv. og den som ikke liker det, kan heller følge med på en(eller flere) av de billioner av menneskene der ute. Kanskje en av de muligens kan tilfredstille deres oppfatning av “et godt menneske”.
    Ståå på og hils påå baben Morten :*

  8. Veldig enig i det som er blitt skrevet over her. Du virker som ei reflektert, smart, god og herlig jente og jeg er SÅ glad for at du skriver med blogging. Du skriver utrolig bra og har interessante innlegg. 😊👍 Og den kommentaren lengre oppe om at du tvinger Morten…det er noe av det dummeste jeg har lest. Alle kan jo se at på måten han prater til deg på, ser på deg og tuller med deg at det er kjærliiighet 😊 Stå på videre dere. Ønsker både deg og Morten alt godt❤❤

  9. Jeg synes det er en fin egenskap, det å være sta.
    I dag må man være sta og egen for å komme frem i verden, både på godt og vondt.
    Dere spilte etter min mening bra spill i PH.
    Jeg har sett på hver episode og syns dere framstilte dere veldig bra der.
    Du og Morten er vakkert par sammen. Digger dere 🙂
    Vær stolt av det du har gjort og av det du har fått til.
    Du er kun et menneske du også.

  10. Det at man ikke alltid er enig med alt en person sier eller gjør betyr ikke at man skal hate på de og slenge masse dritt meldinger osv! Ut ifra hva jeg har sett av deg på TV og lest på bloggen din så virker du som en super søt, hyggelig og sjarmerende jente<3 Det må føles så sykt deilig å kunne gi litt faen i hva folk syns og mener om deg hele tiden!!
    Hilsen ei som om så alt for kort tid bikker 30 og enda ikke har lært seg å gi litt mer faen (men skal begynne å jobbe med det:P hehe)
    P.S. Håper virkelig du kommer inn igjen på hotellet, for du fortjener å vinne hele greia <3 <3

  11. helt sant at man ikke kan like alle,men man skal uansett respektere hverandre :).
    så er ikke greit at mange slenger så mye dritt om deg her inne, for det fortjener du virkelig ikke :).
    Og for meg virker det som Morten også har sterke følelser for deg <3 og han virker helt annderles i videoen enn på hotellet, likte Morten godt hele tiden,men liker han nesten bedre nå etter jeg så videoen 🙂 virket litt sjernert :). og det søteste jeg har sett var når han sov igår på paradise, herregud så nydelig han er :D, du er heldig 🙂

  12. Fineste Sofie!!! <3
    Du skal vite en ting.
    Tidligere sesonger har jeg synes at deltagerne har vært så diva at jeg ikke har klart å identifisere meg med noen.
    Men når jeg ser på videobloggene og snappene til deg og Andrea. Alle de morsomme/rare kommentarene, Og hvor lite høytidelig dere tar dere selv så blir jeg så glad!
    Dere minner meg sånn om jentene i min egen vennegjeng, Og hadde glidd rett inn der. Dere er så fine og jordnære. De som har dere som venner er heldige, og ikke bry dere om resten.
    Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Før måtte jeg også bli likt av alle, og når jeg merka noen ikke likte meg, Så påvirka det humøret mitt enormt.
    Jeg har heldigvis blitt flinkere til å stenge slikt ute og ser på de fantastiske menneskene jeg har i livet mitt.
    Vi er bra nok! 😀
    Ønsker deg en fin kveld!:)

  13. Jeg synes virkelig du gjør en god figur inne på ph, og når man følger deg på snap og leser bloggen skjønner man fort hvilken herlig, humoristisk, sjarmerende og oppegående jente du faktisk er. Folk må slutte å dømme, og slenge dårlige kommentarer når de ikke kjenner deg. Selv om du på en måte er en offentlig person nå, så skal ikke du måtte finne deg i alt. Ærlig talt! Du er modig som driver med denne bloggingen, når du risikerer at folk slenger piss til/om deg. Men jeg merker jo at de fleste av kommentarene er positive og fine, og det er ikke vanskelig å se at folk flest liiker deg og elsker å lese bloggen din. Stå på, Sofie, og ikke bry deg om det negative folk har å si. Vær den du er. Vi digger deg! <3 <3
    Digger også Morten da;)

  14. Iris: Tusen takk for en veldig fin kommentar Iris <3 det er mennesker som deg som gjør det å blogge morsomt. Får så mye motivasjon og glede av at du tar deg tid til å skrive en så fin kommentar til meg 🙂

  15. Ellen: Jeg leste denne kommentaren høyt til Andrea, og både hun og jeg ble så glad. Vi får kysse fingrene å håpe at vi møtes en dag, for vi trenger virkelig flere av oss 😀 haha <3

  16. Caroline: Så enig med deg 🙂 Tusen takk for fine ord Caroline <3
    Det er absolutt ikke lett å ikke bry seg om hva alle andre mener, så det at du er over 30 år og fortsatt bryr deg om hva andre tenker vil jeg tro er helt normalt. Jeg skal være så ærlig å si at jeg gir ikke helt faen, men man blir vant til det meste etterhvert, dessverre 🙂

  17. Omg den “du tvinger Morten” kommentaren, vet ikke om jeg skal le eller gråte, eller om jeg i det hele tatt klarer å forestille meg hvor kjedelig liv dette mennesket uten noe forståelse for humor må ha! Jeg synes som oftest synd på mennesker som sitter der og er forelsket i en person de nærmest aldri kan få, men det at dette mennesket sitter der og
    ?sikler etter Morten,
    ?misunner deg til døden,
    ?prøver med alle sine hjernens krefter å innbille seg selv at ikke Morten egentlig er interessert i deg, for å gi seg selv et håp om at hun har sjans
    ?slenger derfor dritt til deg og prøver å såre deg, for å føle seg selv bedre
    Nei, vet du hva, det mennesket synes jeg ikke synd på til tross denne kjipe situasjonen hun er i! Det der er bare å synke så sinnsykt lavt!
    Sofie <3 du er en utrolig flott jente, både inn og ut! Jeg kjenner deg ikke, og har aldri møtt deg (skulle inderlig ønske det, du er en min drømme bestevenninne), men det føles så sykt som om jeg kjenner deg, ble seriøst glad i deg bare av å følge med på pH, og deretter bloggen din.
    Og du og Morten da! -virker så nyforelsket og utrolig lykkelige i hverandres selskap BEGGE TO, og det er så sykt herlig å se på!
    Vær så snill å ikke la noen få deg til å tvile noeee som helst på verken deg selv, eller det du har med Morten<3

  18. Jeg har digget deg helt fra start, og synes du virker som en så fin jente. Det er på det nivået at jeg kunne tenkt meg deg som venn, haha 🙂 Også håpet jeg jo i prinsippet at du vant paradise, men det kan jo fortsatt være mulig det 🙂
    Håper du får en fin dag, og helg!

  19. Sofie! Jeg heia på deg fra starten av! Du er virkelig et forbilde. Dette innlegget er så utrolig bra og ikke minst sant. Vi er alle mennesker, og mennesker gjør feil. Det du skriver er noe de aller fleste finner utfordrende, og at en person som deg våger å være sårbar er så utrolig flott, og gir et viktig budskap til alle som kjenner på det samme at de ikke er alene! Trist å høre at du tar en pause, leser bloggen din hver dag, men heia deg som setter deg selv først! Du inspirerer og motiverer, og selv om jeg ikke kjenner deg er du virkelig vakker på innsiden og på utsiden! Gleder meg til du starter å blogge igjen, men god og velfortjent pause så lenge. Klem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *