DE NEGATIVE SIDENE MED Å BLOGGE

Categories Ikke kategorisert

Det er vel ingen hemmelighet at det er både positive og negative sider med å blogge. Jeg tenkte det kunne være morsomt for dere å lese hva jeg opplever som positivt og negativt når det kommer til blogging. Jeg tenkte derfor å starte med de negative sidene først, så sparer vi vel det beste til slutt, ikke sant? 🙂 Det er ikke vits å kommentere at jeg har valgt dette selv, så derfor kan jeg ikke klage. Jeg skriver dette innlegget så dere lesere skal få se baksidene ved blogging også, og ikke bare det som er bra. Jeg tror uansett hvilken jobb man har og hvor mye man elsker den, så vil det alltid være noe man ikke er fornøyd med. 

EN PLATTFORM FOR DRITTKOMMENTARER. 
Det er dessverre alt for lett å skrive stygge kommentarer på nett, og det at man kan være anonym i kommentarfeltet på blogg.no gjør det absolutt ikke noe bedre. Jeg har vært veldig heldig som ikke har fått mye stygge kommentarer på denne bloggen, men det vil alltid være noen. Det er dessverre baksiden med å være en offentlig person, for vi må tydeligvis bare godta alt. Det er uansett veldig viktig å huske at de menneskene som kommenterer dritt til andre ikke har det så bra med seg selv 🙂 

DU MÅ DELE MYE AV PRIVATLIVET DITT TIL FREMMEDE. 
Man velger selvfølgelig helt klart selv hva man skriver på bloggen, men det er ikke så lett å la være å svare på spørsmål fra lesere. Før jeg gikk ut med at Morten og jeg var mer enn bare venner fikk jeg minst 20 spørsmål daglig om vi var sammen, og jeg fikk utrolig mye drittslenging for at jeg lot være å svare på akkurat de kommentarene. Jeg skjønner selvfølgelig at dere er nysgjerrig, men det er utrolig vanskelig å ha et privatliv som toppblogger. Jeg har allerede fått kjenne på baksidene ved å dele forholdet til Morten og meg, for jeg får utrolig mange kommentarer/meldinger om at Morten er med andre jenter. Det er alltid noen som prøver å ødelegge, dessverre. 

DET ER MANGE SOM SKAL HA EN MENING OM ALT DU GJØR. 
Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg blir analysert fra topp til tå, for uansett hva jeg gjør eller sier så er det alltid noen som skal ha en mening om det. Bare det å ha den humoren jeg har gjør at veldig mange har misforstått meg. Jeg fikk en kommentar om at jeg var sjalu og sur på Martine J på grunn av noe jeg sa i videobloggen til Morten og meg. Folk skjønner dessverre ikke at jeg tuller, noe som kan være utrolig slitsomt til tider. Det virker veldig ofte som at uansett hva jeg gjør eller sier så er det alltid noen som finner feil ved det. Virker som enkelte er ute etter å ta meg uansett hva jeg gjør, men men 🙂

DU HAR ALDRI FRI.
Før da jeg blogget uten å tjene penger på bloggen, var det jo selvfølgelig bare en hobby. Da kunne jeg ta meg både 1-2 dager fri fra denne bloggen uten at noen brydde seg. Nå har dette blitt jobben min, og jeg må prestere hver eneste dag for å gjøre en bra jobb. Jeg prøver å ha minst 3 innlegg om dagen, og da sier det seg selv at jeg ikke bare kan dra i parken en hel dag, alt må planlegges nøye. Dere kan tenke dere selv når dere ligger hjemme med feber, og alt dere vil gjøre er å slappe av. Det kan man ikke gjøre som blogger. 

DU MÅ ALLTID TENKE PÅ BLOGGEN.
Hver eneste bursdag, middag, reise osv må jeg alltid ha med kameraet og tenke blogg,blogg,blogg. Jeg har mange venner som synes det er irriterende å være med meg på ting for jeg alltid må dokumentere alt som skjer. Jeg kan ikke legge vekk sosiale medier en hel dag som veldig mange andre kan, noe jeg kjenner at jeg savner. Det hadde vært deilig å kunne gjort morsomme ting uten å måtte dokumentere absolutt alt til enhver tid. 

17 kommentarer

17 thoughts on “DE NEGATIVE SIDENE MED Å BLOGGE

  1. De fleste som skriver negative ting til deg er bare sjalu på deg! Og det er virkelig dumt, at folk skal skrive dritt kommentarer. Det fortjener absolutt ingen om du er en offentlig person eller ikke. Må bare si en ting du er så sinnsykt pen og selv om jeg ikke kjenner deg så kan jeg se at du er en veldig snill og omsorgsfull person. Så bare stå på du er en veldig sterk jente og derfor elsker jeg og lese bloggen din!

  2. Du er god nok som du er du Sofie.
    Hev hodet over de som bare er sjalu og skal prøve å dra deg ned fra hesten med sine negative kommentarer .
    Sånne type mennesker svinger jeg glatt forbi.
    Hater falskhet, negativitet & sjalusi !
    Nyt livet fremover m din kjære , dine gode venner & familien .
    Kos deg gløgg i Barcelona .
    Klem fra mor til 5❤️

  3. Hei Sofie! Jeg ville bare si at jeg leser bloggen din hver eneste dag. Ikke bare fordi du var med på PH, men fordi du er flink til det du gjør. Utenatt jeg har møtt deg ser jeg at du er en utrolig snill og vakker jente.
    Du var forresten den morsomste inne på hotellet❤️

  4. Det er veldig lett å se at du jobber hardt med denne bloggen. Den er utrolig bra. Det at du faktisk deler så mye av livet ditt står det stor respekt av. Du er sykt fin, og det er lett å se at du er en veldig god person. Stå på videre. Elsker bloggen>3

  5. Uansett hva du gjør kommer noen personer til å dømme deg og si stygge ting men vær så snill å ikke ta det personlig, det sier ingenting om deg, men mye om dem selv.. Så mye som jeg elsker å lese bloggen din, håper jeg alikavel at du setter din mentale helse først og husk å ta pauser når du føler for det! ❤ Av og til må du bare gjøre det som er best for deg selv og gi faen i hva hva andre synes om det 🙂 God tur til Barcelona, kos deg masse! Det fortjener du 🙂

  6. Heisann!
    Dette oppstyret folk bare blåser opp, ang Morten, kommer nok til å roe seg ned etter hvert. Fortsett med det du gjør og bare hev deg over det. Som det sies over her styres folk dessverre av sjalusi, og en slags avhengighet av å følge med og prøve å styre dere “nykjendisers” liv og følelser. Hold ut så ser du at ting blir bedre etter en stund.
    Stå på, ditt sterke og vakre menneske! Du er rå. – Klem

  7. Fine Sofie! <3
    Vet det er lett å fokusere på negative kommentarer. Men se alt det positive du har fått av kommentarer bare på dette innlegget . Så jeg vil at neste gang du får en negativ kommentar, tenk at alle vi som skriver fint til deg står i en ring rundt deg så negativiteten aldri når fram til deg 😀
    Litt corny sagt, men forhåpentligvis vil det hjelpe ;p

  8. egentlig glad for jeg ikke blogger, blir jo skrevet så mye stygt, er bra du ikke tar det til deg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *