TUSEN TAKK HØYESTERETT

Categories Samfunn

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke gi denne mannen mer oppmerksomhet, men noen ganger klarer jeg bare ikke. Da han gikk til sak mot staten for  “umenneskelig” behandling i fengselet måtte jeg slutte å følge med. Det er ingen i denne verden som kan provosere meg mer enn han, og at han av alle tar seg friheten til å klage over dårlige forhold i fengselet? Der går min grense. Norge er et fritt land, men du kan virkelig ikke snakke om menneskerettigheter etter alt du har gjort. Hva med rettighetene til de 77 menneskene?

Du har 3 celler du kan disponere, der du kan både trene, se på TV og studere. Likevel klager du på forholdene i fengselet. Hva med alle de ungdommene som aldri fikk sjansen til å begynne å studere? Du har det bedre enn veldig mange av de andre fangene. Mange av de har ikke utført handlinger som er i nærheten av dine engang, likevel får du kose deg på cella med studieboka og favorittprogrammet ditt. Vet du hva? Hold kjeften din.

TUSEN TAKK, KJÆRE HØYESTERETT. Tusen takk for at dere ikke gir denne mannen alt han peker på, det gjør meg godt. Det gjør nok ikke bare meg godt, det gjør nok alle de etterlatte godt også. Nyhetene om at dere nekter han å anke fikk meg til å føle meg bra. For første gang på lenge har jeg følt rettferdighet, og det var deilig. Du valgte dette livet selv, så du har bare deg selv å takke. 

Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen

24 kommentarer

24 thoughts on “TUSEN TAKK HØYESTERETT

  1. Veldig bra skrevet..❤️ Han burde egentlig råtne i en celle i Mexico syntes da jeg. Men men han blir behandlet altfor bra her spør du meg.
    Du er så sterk Sofie, stå på videre❤️

  2. Jeg håper vi slipper å se noe mer til han på en stund. Han har tatt så mye fra oss allerede.
    Det var en veldig fin tekst Sofie❤️

  3. Haha, helt enig! Helt latterlig at han i det hele tatt klarte å pushe det til høyesterett. Flaut. Skulle vært sendt til Mexico i fengsel, der hadde han hvertfall ikke overlevd lenge.

  4. Dette er kanskje ikke noe du trenger å høre og jeg har full forståelse for de følelsene denne mannen vekker hos deg.
    Jeg følte bare for å kommentere dette, da så mange nordmenn synes å ha misforstått konseptet menneskerettigheter. Man har menneskerettigheter KUN i kraft av å være menneske. Dersom man mener at man må fortjene de eller kan miste retten til de er man uenig i konseptet.
    Det er i møte med slike mennesker rettsstaten og demokratiet virkelig blir satt på prøve. Dersom vi åpner for fravik dra disse grunnleggende prinsippene og verdiene samfunnet vårt er bygget når vi har lyst, vil rettsstaten rase sammen. Det er derfor viktig og riktig at vi tar slike søksmål på alvor med objektiv tilnærming, uansett hvor horrible personen er.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *