JEG HAR BODD I FIRE FORSKJELLIGE BYER

Categories Om meg

Jeg tenkte jeg skulle dele noen facts med dere som jeg tror dere ikke vet. På 22 år har jeg faktisk bodd i fire forskjellige byer. Er ikke det utrolig mye? Jeg kjenner ingen andre som har flyttet så mye som meg. Selv om det har vært stressende til tider er jeg utrolig glad for at jeg har gjort det. Jeg har blitt kjent med så utrolig mange herlige mennesker. Mennesker som jeg ellers aldri ville møtt. Man lærer også mye på å flytte, for det er veldig utfordrende å flytte til en helt ny by der du ikke kjenner noen. 

TØNSBERG
Denne kom vel ikke som et sjokk? Jeg tror de fleste vet at jeg har bodd i Tønsberg. Pappa er fra Tønsberg, så her har jeg vært store deler av barndommen min før mamma flyttet til hit. Dette er hjemstedet mitt, og det er hit jeg skal flytte når jeg skal stifte familie. Jeg unner virkelig mine fremtidige barn å vokse opp her. Jeg hadde det utrolig bra som barn og ungdom her, og det var et utrolig godt og ikke minst trygt miljø.

TROMSØ
Som mange av dere vet så er mamma fra Tromsø, dvs at jeg er halvt om halvt. Jeg kan snakke begge dialektene, og jeg vil kanskje si at jeg har en god blanding. Min dialekt er virkelig noe for seg selv, og det er mange som tror at jeg er fra… Trondheim? haha. Den kan jeg ikke forstå da trøndere snakker som dette “æ kanj itj det sjø”. Jeg har uansett bodd i Tromsø i ganske mange år. Jeg har aldri mistrivdes så mye i en by før som jeg gjorde i Tromsø. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men det var utrolig tøft å være barn/ungdom når jeg bodde der. Et utrolig merkelig miljø med mye press fra alle kanter. Jeg var likevel heldig å få mange gode venner, som jeg enda har kontakt med den dag i dag. 

TRONDHEIM
Da jeg var 18 år bestemte jeg meg for å prøve noe nytt på grunn av at jeg synes Tønsberg begynte å bli for lite. Jeg var lei av at ” alle kjenner alle”, og jeg trengte en miljøforandring. Jeg søkte meg derfor inn på VGS i Trondheim, og kom inn etter mye om og men. Jeg kjente faktisk ingen den dagen jeg møtte opp på Tiller VGS, og det var faktisk en av de skumleste dagene jeg har opplevd. Jeg sto bak sammen med lærerne mens alle andre satt sammen med vennene sine foran. Jeg var heldig så å komme i en kjempe fin klasse, og fikk meg mange gode venner. Det å flytte til Trondheim er faktisk en av de beste tingene jeg har gjort, herregud så mye jeg lærte om meg selv. Ikke minst, så mange fine mennesker jeg møtte!

OSLO
Det er ikke mange måneder siden jeg flytte til Oslo som dere kanskje vet. Jeg trives utrolig godt allerede, og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å bo her i mange år. Det eneste som er kjipt er at når man har den jobben man har så er det ikke så lett å bli kjent med nye mennesker. Jeg jobber fra macen min, og jeg møter ikke akkurat så mange mennesker hjemme i stua. Jeg elsker jo å bli kjent med nye, så jeg skulle virkelig ønske at jeg ble kjent med fler fra Oslo. Jeg krysser fingrene for at det kommer etterhvert 🙂

19 kommentarer

19 thoughts on “JEG HAR BODD I FIRE FORSKJELLIGE BYER

  1. Bodd i Byglandsfjord. Sandefjord, Arendal, Larvik, Orlando , Elverum/Rena og Oslo 🙈

  2. Kan som sagt si at tromsø ikkje har blitt nåka bedre.. men naturen og omgivelsan ellers e bra da 🙂 hilsen fra ei Tromsø jenta

  3. Jeg har flytta ca 16 ganger i mitt 28 år gamle liv. Fordelt på 5 byer. Og begynner bli ganske lei. Så nå har vi slått oss til ro og godt er det. Du blir nok kjent med noen etterhvert. Men kjenner til det at det ikke alltid er like lett. Oftere kan det være lettere om man har en spesiell hobby hvor man møter andre.
    Haha worst case så blir det som meg. Du møter folk når du kommer i barsel gruppe. Flytta hjem til hjembygda for 6 år siden. Og kjente ingen. Helt fram til nylig da jeg fikk en sønn. Nå kjenner jeg mange i bygda grunnet barsel gruppa jeg kom i. Veldig koselig. Men samtidig litt trist at man må bli gravid for å bli kjent med folk.
    Men i byen er det jo litt fler sosiale ting man kan gå til 😉 så du flir nok kjent med noen etterhvert. Lykke til 😊

  4. Jeg vêr hvordan det er å flytte mye og til nye steder, de første 13 årene av livet mitt bodde jeg i 5 forskjellige byer, og bytta skole 6 ganger! Det er godt å starte på nytt når det er mye i fortiden du ikke vil gjenoppleve, men også tungt! Jeg er glad for ar du har gode erfaringer med flytting <3 Nå når jeg er 20 skal jeg snart starte og studere og igjen flytte og bytte by, men jeg gleder meg til å starte på nytt på mine egne premisser, det er de beste! Håper du har en fin dag! Og jeg må bare si jeg elsker å lese bloggen din!! Du er så talentfull!! Og det er alltid noe nytt og spennende! Jeg må alltid klikke meg inn om morgenen før jobb og før jeg legger meg!

  5. Er på mitt 5 bosted og er 19 år, så vil ikke si at du har flytta mye, er veldig vanelig å flytte oftere enn det der

  6. er 16 nå, men hadde bodd i fire forskjellige byer da jeg var 13 så du har ikke flyttet mye i det hele tatt egentlig

  7. “Godt” å høre at det ikke bare er meg som har flyttet rundt fra by til by, i en alder av 22 Hehe. Men nå har jeg slått med til ro i Horten og trives veldig!

  8. Er ikke du egentlig fra Nøtterøy? Er det det du mener med Tønsberg, eller har du bodd begge steder? 🙂

  9. Åå så gøy å se at du gikk på Tiller VGS da du bodde i Trondheim, jeg går der nå! Jeg trives utrolig godt selv, synd at jeg må bytte skole til neste år :/
    Husker du tilfeldigvis hva noen av lærerne du hadde heter?

  10. Lurer på hvor i Tromsø du gikk på ungdomsskole? Enig med at det er mye press her, men ting ble mye bedre på vgs 🙂

  11. Bodde 2 år i Tromsø å er heelt enig i det du skriver. Så sykt mye press om merker og ditt og datt fra ung alder, men endte også opp med mange fine venner og hadde det fint i Tromsø store deler av tiden jeg bodde der. Men kunne aldri tenke meg å flytte dit igjen! Kanskje anderledes når man ikke går på ungdomsskole da, for det er noe jeg virkelig ikke savner! Haha litt rart å kommentere så sent på et gammelt innlegg av deg, men kjente meg bare så sykt igjen om det merkelige ungdomsskolemiljøet!

  12. Anonym: Haha, det går helt fint med en sen kommentar. Ja, jeg har skjønt det sånn at det er flere som har opplevd Tromsø sånn, og det er synd. Jeg unner virkelig ikke barna mine å vokse opp på et sånn sted når den tid kommer. Har også hørt at det blir bedre jo eldre man blir, det kan jeg dessverre ikke si noe om. Bra du fikk en bedre opplevelse da, det er godt å høre 🙂

  13. synest det e ganske interresant at du synest det er mye å bo i 4 forjellige byer, veldig interresant å se at andre synest det er mye når eg har bodd 30 forjellige plasser og er 18, og eg vet at eg kommer til å flytte til sommeren igjen og neste år. som sagt interresant 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *