ROMA GUIDE

Categories Reise

WHERE TO STAY



Vi bodde på Rome Life Hotel som ligger i denne koselige gaten. Et helt OK + hotell som ligger veldig bra til. Du kan gå til mange av severdighetene, så du slipper å bruke masse penger på Taxi. De hadde en utrolig digg hotellfrokost, love it. Du finner hotellet HER

WHAT TO DO 


COLOSSEUM

Jeg regner med at de fleste har hørt om Colosseum? Jeg pleier egentlig aldri å dra på typisk turistattraksjoner når jeg er ute å reiser, da jeg liker å oppdage de stedene ikke alle drar. I Roma er det helt motsatt, der MÅ du besøke alle turistattraksjonene, og det er virkelig verdt turen. Colosseum var utrolig fascinerende byggverk, og noe som virkelig må oppleves. For dere som ikke har hørt om dette før så er det et amfiteater som regnes som et av de mest kjente byggverkene i hele verden. Du kan lese mer HER

FORUM ROMANUM

Dette er litt morsomt, for vi var egentlig på leting etter Colosseum da vi fant dette stedet. Ingen av oss hadde en anelse hva det var, vi bestemte oss likevel for å kjøpe billetter. Det viste seg å være et rektangulært romersk forum. Ja, jeg hentet denne informasjonen fra wikipedia for å forklare det på en mest mulig fancy måte, haha. Uansett, det var UTROLIG kult. Jeg har så mange fine bilder og ikke minst minner fra dette stedet, det anbefales på det sterkeste om dere virkelig vil se noen utrolige ruiner. Du kan lese mer HER 


SPISE MASSE IS

Haha utrolig random, men så sant. Isen i Italia er helt amazing, og du finner så mye god is overalt. Jeg tror vi spiste is hver eneste dag, noen ganger flere ganger om dagen 🙂 


HOP ON HOP OFF

Aldri i min villeste fantasi hadde jeg trodd at jeg kom til å sette på en slik buss. Som jeg har nevnt tidligere så gjør jeg aldri typiske turistattraksjoner, og dette var vel noe av det siste jeg kunne tenkt meg å gjøre. Vi fikk likevel tips av en bloggleser om å ta en slik buss om vi ønsket se mer av Roma, så vi bestemte oss for å kjøpe billetter. Nå vi jeg takke denne bloggleseren å gi tipset videre til dere. Man får se utrolig mye av Roma, og den er ikke spesielt dyr heller. Bussene går hele tiden, så det er ikke noe problem å finne en ny om du velger å hoppe av for å se noe. 



VIKTOR EMANUEL ll-MONUMENTET

Et utrolig byggverk som dere virkelig burde ta dere tid til å se. Det beste med dette er at det er helt gratis, noe svært få attraksjoner i Roma er. Det er et monument som er til ære for Viktor, noe mer vet jeg dessverre ikke, haha. Det var uansett veldig fint, og jeg er veldig glad for at vi tok turen. Dette var også noe vi fant ved å bare gå rundt, absolutt verdt det. Du kan lese mer HER


FONTANA DI TREVI

Denne kom vel ikke som en overraskelse? Dette er et MUST når man er i Roma, og jeg vil virkelig tro at alle besøker den berømte fontenen. Dere må være forberedt på at det er MASSE mennesker der, både dag og natt. Det anbefales også å se den på kveldstid og ikke bare på dagtid, da den er utrolig vakker når mørket har senket seg. 

LEI SCOOTER

Det anbefales virkelig å leie seg scooter for dere som tør det. Trafikken i Roma er ganske kaotisk, men man venner seg for til det. Jeg hadde nok ikke turt å kjøre selv, så jeg er veldig glad for at jeg hadde Morten med meg. Vi fikk sett utrolig mye av Roma, og jeg føler nesten det er litt must å gjøre når man først er der. Det er vel ikke bare jeg som forbinder Roma med disse røde Vespa-scooterne? 


VILLA BORGHESE

Vår siste dag i Roma bestemte vi oss for å bruke i parken. Jeg fikk anbefalt dette av en av dere lesere, så tusen takk. Det var utrolig deilig å komme seg unna kaoset i byen for å slappe av litt. Parken er ganske stor, så jeg anbefaler virkelig å leie sykkel eller (bil?) som vi valgte å gjøre. Det var utrolig gøy å kjøre rundt i denne lille saken, og vi fikk sett utrolig mye. Det er ganske vanskelig å finne stedet de har utleie, så jeg anbefaler å spørre noen. Det måtte vi gjøre 🙂

WHERE TO EAT

Jeg glemte selvfølgelig å notere navnene på de restaurantene vi besøkte, så jeg har ingen spesifikk å anbefale dessverre. Vi googlet ingen av restaurantene vi spiste på. Vi gikk rett og slutt bare rundt i sidegatene å satt oss der vi trodde det var bra. Det var kun et sted maten ikke var god, så det sier vel sitt. Jeg anbefaler å styre unna turistgatene, og heller spise på de stedene ikke alle andre drar. Da slipper dere overpriset mat, og jeg kan garantere god service.

12 kommentarer

12 thoughts on “ROMA GUIDE

  1. Roma er fantastisk! Bare lurer; var dere ikke innom Vatikanstaten og Peterkirken? Eller bare droppa du å nevne det? 🙂

  2. Hei! Når jeg trykte på “du finner hotellet her” så kom det opp masse hotell på booking.com, vil du si meg hva hotellet deres het?:)

  3. Hei, jeg har jaktet på skoene Morten hadde på seg når dere spilte golf i Bodø, de er fra Adidas. Jeg har sendt DM til både deg og Morten på Instagram. Jeg følger innlegget ditt nå ila de neste dagene for svar.
    Forøvrig er jeg ganske enig i Romaturen, men hvordan kunne dere ikke besøke Peterskirken? Det er vel et av de større must’ene i Roma, og så definitivt verdt det!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *