FORANDRING ER BRA – DEL 2

Categories Personlig

For 10 år siden var jeg 11 år. Jeg bodde i Tromsø og drømte om å bli politi. Nå 10 år senere bor jeg i Trondheim. Her har jeg bodd i 3 år, men nå er jeg lei. Derfor skal jeg flytte til Los Angeles for å studere. Hadde noen fortalt meg dette for 10 år siden, ville jeg aldri trodd på dem. 

Har du noen ganger tenkt over at alle valgene du har tatt, har fått deg akkurat dit du er i dag? 

Jeg har bodd i Tromsø store deler av livet mitt, men aldri følte jeg meg hjemme. Hadde det ikke vært for alle tårene og maset om å flytte til Tønsberg, ville jeg nok vært på et helt annet sted i livet den dag i dag. Jeg ville ikke hatt all erfaringen jeg har fått ved å flytte og måtte omstille meg. Jeg hadde helt annet liv og venner da, enn hva jeg har nå. Miljøet rundt meg var annerledes. Jeg ville nok vært en helt annen person. 

Hadde jeg ikke flyttet til Tønsberg hadde jeg aldri dratt på Utøya i 2010. Hadde jeg ikke dratt på Utøya i 2010 ville jeg aldri møtt Victoria som tok meg med igjen i 2011. Selv om Utøya har gitt meg arr jeg alltid vil ha og tatt fra meg mennesker jeg aldri vil se igjen, har den introdusert meg for mennesker jeg ellers aldri ville møtt. Utøya har også lært meg hvor brutalt livet kan være. Utøya tvang meg til å bli voksen da jeg kun var 16 år, noe som har gjort meg til akkurat den jeg er i dag. 

Hadde det ikke vært for Utøya hadde jeg aldri flyttet til Trondheim. 

Hvordan hadde livet mitt vært da? Hvor hadde jeg vært i dag om jeg ikke hadde følt for å komme meg vekk fra Tønsberg en stund? Selv om jeg er veldig klar for å flytte hjem igjen å komme nærmere familie og venner, angrer jeg ikke et sekund på at jeg flyttet til Trondheim. Jeg husker hvor redd jeg var for et helt nytt liv. I senere tid har jeg skjønt at det var akkurat dette jeg trengte. Jeg trengte å utfordre meg selv, jeg trengte å bli kjent med andre mennesker og jeg trengte å føle meg usikker og redd. 

Jeg er 21 år og har allerede bodd i 3 byer.

Tenk så tøff jeg har blitt. Tenk så mange mennesker jeg har møtt. Så mye jeg har utfordret meg selv og ikke minst hvor mye jeg har lært. Det var ikke dette livet jeg så for meg for 10 år siden og det er jeg evig takknemlig for. Jeg har fått så mye mer enn hva jeg egentlig hadde planlagt. Eller jeg har ikke fått det, jeg har jobbet for det. Nå drar jeg snart til Los Angeles for å bo der i nesten et halvt år, hvem vet hvordan retning livet tar etter det ? 

Jeg skulle ønske jeg kunne gitt deg som leser dette alle erfaringene jeg har fått med å utfordre meg selv. Jeg skulle ønske jeg kunne introdusert deg for alle menneskene jeg har møtt. Jeg skulle ønske du kunne kjent alle følelsene jeg har kjent. Jeg kan garantere deg at du ville gjort akkurat det samme. Livet er for kort til å gjøre det samme hver eneste dag, kun for at man er redd for forandring. Forandring er bra.


Dette innlegget skrev jeg 28.06.2016. På dette tidspunktet skulle jeg reise til LA for å studere make-up. Jeg hadde meldt meg på skole og ordnet boplass. På dette tidspunktet visste jeg ikke noe som helst om Paradise. Jeg kan ikke engang huske om jeg hadde meldt meg på. Når jeg først fikk tilbudet var jeg veldig usikker på om jeg skulle takke ja. Los Angeles kunne jeg gjøre når som helst, men Paradise Hotel skjer bare en gang. Det var nå eller aldri. Tør jeg dette? Tenk om jeg ikke hadde takket ja.

Jeg hadde ikke hatt kontrakt med Side2. Jeg hadde ikke hatt Morten, Kevin eller Andrea. Jeg hadde kanskje ikke bodd i Oslo. Livet mitt hadde vært helt annerledes enn hva det er nå. Tenk om jeg hadde dratt til Los Angeles istedenfor.

14 kommentarer

14 thoughts on “FORANDRING ER BRA – DEL 2

  1. god du!!og tøff jente,nyter å lese bloggen din,samt å se på paradise,selv om jeg egentlig er for gammel egentlig til å se på paradise….men liker den type reality…ser på svenske paradise nå på viaplay.Men likte bedre den norske.Håpet du og Morten skulle vinne,selv om di som vant selfølgelig velfortjent…fortsatt fin tirsdag…keep on blogging.LA ville jeg også vert,men drømmen er Las Vegas 🙂

  2. Jeg er 13 år og har alerede flyttet 7 ganger, det med utøya er faktiskt en tanke jeg har tenkt lenge jeg er endå redd faktiskt. litt teit men redd-noen dager etter utøya kjørte jeg forbi mens di fortalte at her hadde det skjedd noe men når jeg hører om d at Manchester er blitt utsatt London , nå nyligt i Haugesund lurer jeg på vordan kan vi stoppe terror for terror er ment for og skremme uskyldige og ødelegge jeg husker selv når di såkalte klovnene gikk rundt her i stavanger d var kjeme skumelt og når jeg da får høre at di dreper i Oslo ser jeg på d som terror. VER STERK !!!!!!!!

  3. Kjenner meg veldig igjen i det å ikke føle seg hjemme på eget hjemsted. Og alle skal ha så negativ mening om det. Det handler jo bare om at EN selv ikke føler seg hjemme der, komfortabel. Det betyr jo ikke at det er en fæl plass.. blir litt irritert når jeg tenker på det. Har selv bodd i 3 byer(2 byer, 1 bygd). Så jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver.
    Så stå på. Gi fingeren til haterne.

  4. Benedikte: Ja, virker som noen tar seg nær av at noen ikke liker en by. Som jeg har prøvd å si før så er det min personlige mening, dvs at det er rett av den grunn. Håper du føler deg hjemme hvor enn du befinner deg nå 🙂 Masse lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *