LA OSS SNAKKE OM DÅRLIGE VENNER

Categories Personlig

Det er utrolig deilig når du begynner å forstår hvem du trenger i livet ditt, og hvem du ikke trenger. Som jeg har fortalt dere før så har jeg vært veldig opptatt av å bli likt av alt og alle. Heldigvis er den perioden over. Jeg hadde behov for aksept, og når jeg ikke fikk det var det verdens undergang. I mange år har jeg vært desperat etter å holde på venner, som egentlig ikke er venner. De menneskene du alltid må jobbe for å ha kontakt med, de som ikke gir noe som helst tilbake. Hvorfor vil man egentlig ha sånne mennesker i livet sitt? Hvor kom behovet mitt fra? 

Jeg skulle ønske jeg kunne gå tilbake i tid å be meg selv om å stoppe. Det er dessverre ikke mulig, men jeg har likevel muligheten å be dere som leser dette om å stoppe. Respekter deg selv nok til å kutte ut mennesker som ikke ønsker deg godt. Mennesker som tråkker deg ned istedenfor å løfte deg opp. De som ikke ofrer sin tid og energi på deg, selv om du gir så mye av deg selv. Det kommer en tid der du ikke føler behovet mer for å bli akseptert av de som blir sett på som kul. Herregud som jeg misliker ordene “populær” og “ikke populær”. Hvem faen har egentlig retten til å bestemme det? Jeg kan love deg at om noen år, vil du ikke bry deg om å være venn med han eller hun som alle ønsker å være venn med nå. Du kommer til å le av deg selv. Du kommer ikke til å forstå hvorfor du brukte så mye tid og energi på noe så meningsløst.

Bruk heller tiden din på de menneskene som aksepterer deg for akkurat den du er. De som støtter deg og heier på deg. De elsker deg, selv for dine negative sider. Ingen mennesker er perfekte, noe dessverre ikke alle forstår. Det beste valget jeg har tatt er å slutte å bry meg. Jeg vil mye heller bruke min tid på de som faktisk ønsker å være med meg. Vennene mine, som betyr alt på denne jord. Ingen av oss var en de kule, men vi har alltid hatt det utrolig morsomt sammen. Vi har alltid støttet hverandre, og brydd oss. For meg er dette mye viktigere enn alle disse overfladiske vennskapene. Så kjære du som leser dette. Respekter deg selv nok til å vite hva du fortjener. Du vil få det mye bedre, det jeg kan love deg. 


Denne gutten er definisjonen på en god venn. Jeg unner alle å ha en Kevin i livet sitt <3

42 kommentarer

42 thoughts on “LA OSS SNAKKE OM DÅRLIGE VENNER

  1. Du er en av de søteste jeg vet om, så koselig å lese noe slikt. Unner deg alt godt i livet 🙂 Tusen takk <3

  2. Jeg er så enig. Jeg har også innsett det der også er det mange som er sinnsykt falske og snakker hele tida om man må finne på noe men har aldri tid eller tar ikke kontakt med deg tilbake.. jeg ser på det som falskt helt ærlig. Det er så slitsomt at folk later som de er interessert i å være venner også får du aldri noe tilbake.. det er jo sånn at vi prioriterer det vi synes er viktig i livet. Sånn er det bare. Om folk ikke prioriterer deg så er du ikke viktig for den personen.
    Leser bloggen din hver dag nå 😊 og er mye bedre enn martine sin blogg med masse reklame. Jeg er virkelig ikke interessert i går, negler og sminke.. og outfits.. så kjedelig

  3. Wow for et fint og bra innlegg Sofie! Så bra skrevet og det er helt sant! Alle rundt meg bryr seg så mye om å henge med de “populære” , de som ser “bra” ut osv. Jeg skjønner virkelig ikke greia med det, selvom jeg på en måte fårstår at utseende er jo det man ser først på en person, og det er vell bare sånn vi mennesker er skapt.. vi “tiltrekkes” mest de som ser bra ut. Men det er noe helt annet en å bare henge med folk fordi de ser bra ut eller er populær. Velg deg venner som er sååå vakre på innsiden, og jeg lover deg du vil få det sååå mye bedre!! Høres logisk ut, vil du henge med jenta som alle liker og hun behandler deg dårlig, og gir deg ingenting annet en å føle deg trist, eller vil du henge med personen som kanskje ikke alle setter så mye oppmerksomhet rundt, som får deg til å føle deg verdt noe, og som gjør at du føler deg bra, lykkelig og god nok? Er du klok i hodet, selvom det er vanskelig når alt handler om å se bra ut å henge med de kule for tiden, så velg den personen som kanskje ikke er mest populær, og du kan få en god venn for resten av livet <3 Kevin virker nok som en sånn en! Du er heldig! Du virker også som en sånn venn Sofie, men dere to ser jo også veldig bra ut da, hehe 😉

  4. Lotte: Slike mennesker trenger man rett og slett ikke å bruke tiden på. Som jeg sier, ta heller vare på de som bryr seg om deg! Det er veldig hyggelig å høre at du er innom her hver eneste dag. Tusen takk <3

  5. http://www.ingafoundation.org/ Er den nyttigste organisasjonen JEG har kjennskap
    til .den beskytter skog,folk og jord, ett kinderegg. har ikke lest så mye om den
    siste 15år,så pleese spre på sos.medier .den sprer frø og kunnskap om ingatreet
    til regnskogens utkanter .treet plantes i rekker, mellom dem dyrkes det, røtter
    beskytter mot erosjon, kvist brukes til brensel/kompost og blader legges over
    frø/jord,beskytter mot tørke og gir næring. men de trenger penger(staten burde
    sponset) Takk til bloggeier for publisering

  6. Jeg forstår godt det du skriver her, og man bør absolutt kutte ut venner som ikke vil deg vel. Men ville bare nevne at enkelte er dårlige på å ta kontakt fordi de er f.eks sjenerte eller deprimerte eller sliter med noe. Og dersom noen har for vane at du er den som tar kontakt, så tenker de kanskje at det er sånn det er, uten å forstå at du ser på de som unngående eller kjipe om de selv ikke tar kontakt. De tenker kanskje bare at du virker opptatt, så de vil rett og slett ikke forstyrre deg. Så jeg synes bare du burde tenke deg godt om før du kutter noen helt ut. Jeg er selv en person som er ganske dårlig på å ta kontakt med venner, men det betyr ikke at jeg ikke er glad i de eller setter pris på de.
    🙂

  7. Du aner ikke hvor perfekt tidspunkt dette kommer på. Jeg satt akkurat og tenkte på det samme, og om jeg er den eneste som har stilt spørsmål ved “vennene mine”. Tusen takk!

  8. Kjempe bra innlegg Sofie! Tror det kan hjelpe mange unge jenter og gutter på sin vei <3 Utrolig hva man innser straks man blir eldre. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og det gjør nok mange andre og.

  9. Bedre å ha få venner man kan stole 100% en mange man ikke kan stole helt på. Det er i tunge og vanskelige tider man ser virkelig hvem som er der for en.

  10. Bra skrevet, det er så sant det du skriver. Jeg gjennomgår det samme nå, og skjønner ikke hvorfor jeg holder igjen…føler kanskje hvis jeg gir slipp så blir jeg helt alene..
    Men jeg ser nå hvem som er vennene mine, og hvem som ikke er. Derfor har jeg kutta kontakt med flere personer, og jeg har det bedre uten dem.

  11. Marthe: Det er veldig sant det du sier 🙂 Man merker likevel på de menneskene som ikke tar kontakt for at de rett og slett ikke har et behov for å ha kontakt med deg. Er de jeg snakker om 🙂

  12. Du er så flik til å skrive!😍 Jeg elsket det. Og du har helt rett,Jeg har mange vanner som jeg jobber kjempe hardt For å beholde, mens de bryr seg veldig lite om meg,Eller det føles veldig sån, men du fikk meg faktis til å innse at vis de ikke bryr seg om meg, så gidder jeg ikke å være med de!😍
    Takk!

  13. En kan lære mye om menneskers sosiale natur ved å se på Paradise faktisk. Har vært ganske mange smådjevler de siste sesongene. Behøver ikke si navn, har du litt innsikt vet du hvem de er. Dere må ha vært den hyggeligste gjengen siden sesong 4. Hadde ikke trengt å bytte ut mange av dere før ting hadde vært ganske annerledes der inne. Tenk deg årets sesong uten Morten og Kevin – byttet ut med de kjipeste douchebagsa fra tidligere år. Det hjelper lite at resten er hyggelige folk når et par sterke personligheter får mulighet til å spre så mye “gift”. Gruppa råtner innenfra. Løgner blir spredt. Folk som egentlig kunne vært gode venner blir satt opp mot hverandre. Noen blir så manipulert at de tror bøllene er “the good guys”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *