HVORDAN ER DET Å VÆRE NY I EN BY?

Categories Paradise Hotel

Som jeg har fortalt dere før så har jeg flyttet utrolig mye. Eller, jeg trodde jeg hadde flyttet mye helt til jeg fikk meg blogg. Det er på den måten man “møter” masse forskjellige mennesker, og i forhold til mange av dere lesere så har jeg flyttet lite. Jeg kjenner likevel ingen som har flyttet så mye som meg, så jeg vil fortsatt påstå at jeg har bodd veldig mange steder på mine 22 år. Jeg tenkte uansett at jeg skulle dele noen tips og erfaring med dere som kanskje er i samme situasjon som jeg har vært. Det er ikke alltid like lett å flytte til et nytt sted, og det kan ofte være både skummelt og vanskelig. 

Ikke hver redd for å ta kontakt med andre
Selv om det ofte kan være skummelt å ta kontakt med mennesker du ikke kjenner, vil jeg likevel anbefale å gjøre det. Heldigvis er flertallet av oss medmennesker, og jeg tror de aller fleste synes det er hyggelig med en ny venn. Da jeg møtte opp i 3 klasse på videregående uten å kjenne en eneste en, gikk jeg bare å satt meg ved siden av en gutt. Han viste seg å være utrolig hyggelig, og vi ble fort kjent 🙂

Utfordre deg selv
Selvfølgelig er det kjempe skummelt å flytte til et helt nytt sted der du ikke kjenner noen. Jeg vet også at enkelte er mer sjenert enn andre, men det er akkurat derfor det er viktig å utfordre deg selv. Ta kontakt med de i klassen eller jobben din uansett hvor ubehagelig det måtte være. Jeg kan nesten garantere at du vil sitte igjen med en god følelse 🙂

Kom deg ut
Skal du bli kjent med nye mennesker kan du ikke oppholde deg inne i leiligheten din hele dagen. Dra på trening, til byen, i parken eller møt noen fra klassen/jobben. Lønningspils er vel en genial måte å bli kjent med kollegaene dine, eller filmkveld med noen fra klassen. 

Spør om å få være med
Dette kan være veldig kleint, og noe jeg absolutt ikke liker å gjøre. Det funker likevel utrolig bra, og jeg har alltid hatt en god følelse etterpå. Hører du at gjengen i klassen eller på jobben vurderer å finne på noe, vis interesse! Det dere må huske er at det kan være like ubehagelig for de å spørre om du skal være med, som for deg. Det er ikke alltid like lett å vite hvordan man skal være rundt nye mennesker, og du gjør det mye lettere for deg selv og de ved å vise interesse.

Tenk positivt
Det er ikke alltid like lett og flytte, og har jeg har selv kjent på denne følelsen. Det kan være utrolig vondt, og ikke minst kjipt. Du flytter fra alle vennene dine, og kanskje også familien. Du kommer til en ny by der du ikke kjenner noen, og det er da veldig lett å føle seg alene. Det viktigste da er å tenke positivt for å gjøre det beste ut av situasjonen. Det som er så fint er at alt ordner seg til slutt. Det vil mest sannsynlig ikke ta så lang tid før du har fått deg nye venner, og begynner å føle deg mer hjemme. Alle mine tre bestevenninner fikk jeg av å flytte, tenk det!

5 kommentarer

5 thoughts on “HVORDAN ER DET Å VÆRE NY I EN BY?

  1. Liker det du skriver. Ikke lett å være ung på ny plass.
    Enda verre er det å være 40 singel og i overgangsalderen😱!
    Hilsen Nina&Nina -Tinderellaz.blogg.no

  2. Tusen takk, dette innlegget er veldig til hjelp. Jeg skal selv flytte i slutten av juli til en ny by hvor jeg ikke kjenner noen. Det er helt riktig at man må tenkte positivt og ikke være innstilt på at dette kommer til å gå dårlig. Jeg vil også si at jeg er en stor fan av bloggen din og at jeg er innom hver eneste dag<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *