DET ER PERSONLIG OG SÅRT

Categories Personlig

Akkurat nå sitter jeg med en følelse jeg ikke kan beskrive. Ord blir fattige og jeg vet ikke hva jeg skal si. Alt jeg kan si er tusen takk <3 Jeg gruet meg til å poste innlegget om pappa i går, for det er veldig personlig og sårt tema. Jeg har selv fått kjent på kroppen hvor slemme mennesker kan være, og det å da få oppleve så mange snille mennesker gjorde meg godt. Vanligvis vil jeg takle å høre at pappa ikke ville vært stolt over meg, og at jeg kun skriver dette for å få oppmerksomhet, men ikke i går. Det var en vond dag, og det er enda vondt i dag. Jeg fikk heldigvis bare et par kommentarer, men de godkjente jeg ikke. I går fikk dere ikke lov til å trykke meg ned. 

Derfor vil jeg takke alle dere som skrev til meg i går. Jeg fikk over 70 kommentarer på blogginnlegget, rundt 40 på Facebook og mange av vennene mine tok kontakt. For dere tar det kanskje noen sekunder å kommentere et hjerte, men for meg betyr det mer enn bare et par sekunder. Selv om jeg ikke har svart en eneste en, så skal dere vite at jeg har lest absolutt alt. Jeg har fortsatt at det er mange som er i den samme situasjonen som meg, og det gjorde vondt å lese. Jeg skulle ønske jeg kunne gi en klem til hver og en av dere <3 

Er det en ting jeg lærte i går, så er det at jeg må bli flinkere til å snakke om følelser. Morten prøvde å snakke med meg om det, og det eneste jeg gjorde var å avvise han. Det første jeg sa når jeg når vennene mine tok kontakt var “jeg vil ikke snakke om det” Hvorfor er det så vanskelig å snakke om følelser? Jeg har alltid vært sånn, og det irriterer meg. Jeg hater å vise mine sårbare sider, det er noe av det verste jeg vet. Mitt neste mål er helt klart å bli flinkere til å snakke om følelser. Det har jeg bare godt av.

Nå er det heldigvis en ny dag med nye muligheter. I går kom min kjære bestevenninne kjørende hele veien fra Trondheim, og i dag reiser kollektivet til Sverige. Jeg skal hamstre mat, godteri og pepsi max. Jeg er ikke den som reiser til Sverige for å kjøpe masse alkohol og tobakk. Jeg er vel en av få som ikke snuser eller røyker, og det er jeg evig takknemlig for. Det er mye bedre å bruke pengene sine på en fin kjole istedenfor en “dåse med snus” som dere kaller det. Hver sin smak, haha. Vi snakkes senere ♥

Innlegget finner du HER

15 kommentarer

15 thoughts on “DET ER PERSONLIG OG SÅRT

  1. Urolig stolt av deg, Sofie. Kan ikke tenke meg hvordan du har det akkurat nå. Du er nok heller ikke alene med å ikke like å vise følelser. Selv hater jeg å snakke om ting som er litt sårt. ❤️❤️❤️

  2. Vil bare si at du har oppnådd mye i livet og uansett hvor faren din er så ser han deg og er stolt over dattera si. Jeg vet at det gjør vondt, men tenk at du har vært heldig nok til å skape minner med faren din mens han levde, det er ikke alle som får opplevd det. Jeg mistet faren min da jeg var et barn og husker han nesten ikke, skulle ønske at jeg hadde fått 5 minutter med han nå, kun for å ha noen minner med han. Du er veldig heldig Sofie, husk det❤ I slike situasjoner er det best å fokusere på alt det positive istedenfor det negative❤

  3. Det var virkelig et flott innlegg du skrev om faren din. Jeg mener det er svært viktig at dere som blogger av yrke, og derav når ut til ganske mange mennesker, inkluderer ‘dritten’ oxo. De fleste presenterer seg selv og livet sitt som tilnærmet problemfritt, og da blir det fort en himla overfladisk verden, hvor ingen lengre vil åpne seg om elendigheten livet slenger deres vei.

  4. Hei Sofie 🙂
    Syntes du var utrolig flink og tøff som skrev det innlegget.
    Jeg vet utrolig godt hvordan du har det.
    Når jeg var 15 1/2 år fikk jeg vite at mamma hadde kreft.
    Hun som aldri var syk lå plutselig 3 uker på sykehus.
    Jeg så henne kjempe, være kvalm men hun bar alltid et motto:
    “Det nytter ikke å gi opp”.. Det motto har fulgt meg hit jeg er i dag.
    Min mor gikk bort etter 2 år kamp, 1 mnd og 7 dager før jeg skulle fylle 18 år.
    Du er modig Sofie og til Morten: Aldri gi opp. Bare det å vise dit nærvær kan være nok! Dere er utrolig skjønne sammen <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *