DET Å VÆRE FORELSKET I DET SAMME KJØNN

Categories Samfunn

Aldri har jeg vært sammen med ei jente, men kan jeg egentlig forelske meg i det samme kjønn? De jeg har vært sammen med og holdt på med har alltid vært gutter. Jeg har aldri blitt tiltrukket av en jente før, og jeg tror nok heller ikke dette er noe som kommer til å skje. Hadde jeg blitt forelsket i en jente derimot, så hadde det vært helt greit. Det skal ikke være sånn at det skal være feil å elske det motsatte kjønn. Slike holdninger gjør meg kvalm og forbanna. 

For hva er det egentlig som gjør det så forbanna feil ? Kjærlighet er kjærlighet, uansett. Om du elsker en gutt eller en jente, så er fortsatt kjærligheten lik. Eller, den er kanskje ikke lik. For alle viser kjærlighet på sin unike måte. Min måte trenger kanskje ikke å være den samme som din, men det er uansett kjærlighet. Forstår dere? Uansett hvordan man ser eller føler den, så er det vakkert. 

Holdinger som at kvinner og menn hører sammen er gammeldagse, og burde ikke-eksisterende i 2017. Det skal ikke være sånn at du skal føle på skam for at du forelsker deg i det samme kjønn. Det er ingenting å skamme seg over, for igjen så er det bare kjærlighet. Det er ingen som kan fortelle deg at det du gjør er feil, og mennesker som sier ting som dette har det dessverre ikke bra med seg selv. Tenk om vi bare kunne akseptere hverandre for den vi er. Uansett rase, kjønn eller legning. Når alt kommer til alt, så er vi alle bare mennesker. Vi er bare født på forskjellige steder, oppdratt på forskjellige måter og utviklet oss deretter. Noen tror på gud, andre tror på Allah. Noen blir forelsket i gutter og andre i jenter. 

Du er den du er, og du er mer enn bra nok. Du skal aldri skamme deg for å gjøre det som føles rett for deg. De som virkelig er glad i deg og bryr seg om deg, vil støtte deg uansett. Kjærligheten er den samme, uansett. 

37 kommentarer

37 thoughts on “DET Å VÆRE FORELSKET I DET SAMME KJØNN

  1. Dette likte jeg, Sofie!! Flott, skrevet 🙂
    Nesten trist at vi ikke er kommet lenger i 2017…. 🙁

  2. Rart spørsmål; men hvorfor har du alltid mellomrom mellom det siste ordet i en setning og spørsmålstegnet? Er det noe du gjør med “vilje” eller blir det bare sånn? Ser du har det på mye du legger ut

  3. Fint innlegg Sofie, du er rå!
    “Noen tror på gud, andre tror på Allah”
    haha isje for å retta på deg, men Allah er det samme som gud (det er det arabiske ordet for gud) hehe

  4. Helt enig! Hvorfor skal det være sånn at gutter forelsker seg i jenter, og jenter forelsker seg i gutter? Egentlig er det personen man burde forelske seg i, og ikke kjønnet. Jeg har stusset over dette flere ganger. Uansett hva, er det ikke feil å forelske seg i hverken samme kjønn eller motsatt kjønn. Love is love!

  5. Gud og Allah er samme entitet. Både kristne og muslimer er enige om det, det de er uenige om er hvem som er frelseren.

  6. Slik har det vel alltid vore. Men å krevje Kyrkja si velsigning over eit ekteskap sidestilt med det tradisjonelle, verkar berre negativt, provoserande og øydeleggande. Ein kan leve saman i fred og takke Gud for at ein har det så godt som det er med ei partnarskapslov som vernar alle samlivsformer her til lands. Det er ei grense som ikkje bør overskridast.

  7. “Hadde jeg blitt forelsket i en jente derimot, så hadde det vært helt greit. Det skal ikke være sånn at det skal være feil å elske det motsatte kjønn. Slike holdninger gjør meg kvalm og forbanna. ”
    At noen ikke aksepterer at andre har andre meninger gjør meg kvalm og forbanna. Det er litt synd egentlig, for det bør være mulig å være uenig uten å bli kvalm og forbanna.

  8. Menn og kvinner hører sammen.
    Det er jo en grunn til at panel og andre materialer kommer med not og penn, og ikke penn og penn eller not og not!

  9. Dette var så bra skrevet Sofie❤ Mennesker må begynne å respektere andre. Det er helt normalt og være forelsket i det samme kjønn💕Stolt💗

  10. Hater de stereotypiske holdningene som MANGE har til homofile… gjør det ikke akkurat lettere å komme ut…

  11. verden trenger virkelig flere som ser på det på samme måte som deg! jeg er jente, og har flere ganger hatt små crush på vennene mine f.eks, og hver gang har jeg følt meg litt “unormal” hvis du skjønner? er jo egentlig helt normalt nå i 2017, men ja. jeg har egentlig alltid følt at jeg kanskje er bifil, i og med at jeg har hatt små crush på både jenter og gutter, men så har jeg liksom ikke gjort noe annet seksuelt da, enn å kline, og det var med en gutt, så er veldig vanskelig å vite også, når man ikke har gjort det med begge kjønn hahah. personlig så bryr jeg meg egentlig ikke om hvem jeg forelsker meg i, men hvis jeg en dag finner ut at jeg forreal er bifil, så kommer jeg til å være dritredd for å komme ut, siden det er så mange som er mot det, hvert fall i familien min://
    huff, dette ble helt sikkert veldig rotete og forvirrende, men jaja

  12. Anonym: Uansett hva du finner ut så skal du aldri skamme deg eller være redd. Det er helt normalt. Om det så viser seg at du er bifil, så har det ingenting å si. Jeg skjønner at du er redd for å komme ut om dette blir tilfelle, for det hadde nok jeg også vært. Det skal selvfølgelig ikke være skummelt, men jeg kan forstå hvorfor det er det. Du skal uansett vite at de som elsker deg og bryr seg om deg vil støtte deg uansett hva som skjer 🙂 De som ikke respekterer deg for den du er, fortjener ikke en tanke engang

  13. Hadde jeg blitt forelsket i en jente derimot, så hadde det vært helt greit. Det skal ikke være sånn at det skal være feil å elske det motsatte kjønn
    Høres ut som å være homofil og lesbisk er mer greit å være enn å være hetero i innlegget ditt
    Er heller omvent ,mer ok å være hetero enn homo/lesbisk for mange

  14. Du aner ikke hvor mye innlegg som dette hjelper oss i sånne situasjoner. Takk for innlegget, og takk at du står opp for oss ❤️

  15. Allah og gud er d samme. Allah betyr gud på arabisk. Så setningen din blir sånn, noen tror på gud, og noen på gud.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *