IKKE DØM BOKEN ETTER OMSLAGET

Categories Personlig

Dette ordtaket har en viktig betydning, for det ligger så mye sannhet bak. Som jeg har fortalt dere før så var jeg veldig skeptisk til Kevin i det jeg fikk se han. Aldri i min villeste fantasi hadde jeg trodd at han kom til å bli en av mine bestevenner. Hvorfor? Rett og slett for at jeg dannet meg et inntrykk av han uten å kjenne han. Beklager for at Kevin har vært nevnt mye den siste tiden, men historien vår passer perfekt til dette innlegget. 


Et av mine beste minner fra PH <3

Det er ikke ofte jeg dømmer andre mennesker før jeg kjenner de, men det skjer. Jeg har lært meg at man ikke skal dømme før man vet, men noen ganger tar følelsene over. Det er ikke alltid jeg klarer å fortelle meg selv at jeg må gi det en sjanse, før jeg skal ha en mening om noe jeg egentlig ikke vet noe som helst om. Da jeg fikk Kevin som partner skjedde dette. Jeg trodde helt seriøst at det kom til å bli kjempe kleint å dele rom med Kevin, kun på grunn av et bilde der det sto en tekst under. “Vi har ingenting til felles, jeg kan ikke være partner med han“. Tenk at jeg faktisk har sagt noe sånt om et menneske jeg har så utrolig mye til felles med. Jeg er evig takknemlig for at jeg ble presset til å være i en situasjon jeg egentlig ikke ønsket å være i, for Kevin og jeg ville aldri hatt det samme vennskapet idag visst ikke. 

Kevin er en helt fantastisk gutt, og jeg føler meg så heldig som har en sånn som han i livet mitt. Aldri hadde jeg trodd at gærningen med alle tatoveringene skulle bli en av mine bestevenner. Han jeg ringer til klokken 02.00 på natten når jeg er full, kun for å få trøst over meningsløse ting. Han som kan bli irritert på meg når hønemor Sofie kommer frem. Han som ler av meg hver eneste gang jeg løper rundt for å rydde småting han har plassert rundt om kring i leiligheten. Jeg vasker faen meg bokserne til Kevin, og han sover her flere ganger i måneden. Tenk alt jeg hadde gått glipp av, om jeg ikke hadde blitt kjent med Kevin. Selv om det bare er småting, betyr de likevel veldig mye.


Jeg har heldigvis vokst, og det er veldig sjeldent at jeg dømmer andre mennesker. Det kan likevel skje, som i dette tilfelle. Jeg tror likevel at jeg har lært nå. Det å faktisk bli kjent med Kevin var en skikkelig oppvekker, og det er jeg glad for. En så fantastisk gutt som han skal man lete lenge etter, og hun som kaprer han en dag er verdens heldigste jente. Kevin er så mye mer enn masse tatoveringer og en klein beskrivelse av seg selv(hehe sorry). Kevin har en unik personlighet og et hjerte av gull, og det er det som virkelig betyr noe. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Eller, jeg vet vel egentlig det. Jeg vet selv at vi mennesker har alt for lett for å forhåndsdømme, og jeg tror helt ærlig at vi går glipp av mye fint på grunn av dette. Vi må lære oss å utfordre oss selv noen ganger, og bli kjent med mennesker vi kanskje ikke tror vi har noe til felles med. En ting er sikkert, du vil lære utrolig mye

20 kommentarer

20 thoughts on “IKKE DØM BOKEN ETTER OMSLAGET

  1. Veldig godt poeng. Jeg tror at grunnen til at man forhåndsdømmer, er tidligere erfaringer. Derfor gjør man det ubevisst hver gang man møter noen, dessverre. Men det viktigste er å være åpen, og ikke la seg hemme av tankene man har etter første gangen man møter noen 🙂

  2. Man lærer alltid noe nytt og skal aldri skue hunden på hårene 😉💕tattisene er bare vakre smykker på et allerede vakkert menneske 💖og han er heldig som har vakre “hønemor” Sofie.
    Klem fra”hønemor på pause”når han er hos deg 👌

  3. Det er så sant det du sier! Man vet ikke hvordan folk er før man gir de en sjanse. Bra du fikk blitt kjent med Kevin, virker som dere har et veldig fint vennskap:) Og Kevin har en så sykt hærlig personlighet..! I likhet med deg. Btw – Synes du har hatt mange gode og meningsfulle innlegg i det siste. Nyt sommeren, Sofie ! Klem:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *