10 STEG TILBAKE

Categories Personlig

Det er akkurat sånn ting føles ut nå, at ingenting går fremover. Jeg har alltid hatt dager som har vært bra også har jeg hatt dager som ikke var fult så bra. De to siste ukene har bare vært negative. Jeg har vært utrolig nedfor, og ikke hatt energi til å gjøre noe som helst. Jeg skulle ønske jeg kunne glede meg til jul, men jeg gleder meg ikke litt engang. Nå er det faktisk bare 3 dager til jul, og hadde ting vært som de skulle ha vært så hadde jeg gledet meg som et litt barn. Jeg er den typen som elsker å åpne julegaver, være med familie å bare ha det hyggelig. Sånn blir det altså ikke i år.

Det eneste positive med denne tiden er at det er juleferie, endelig litt fri fra skolen. Jeg burde egentlig være glad nå, for jeg klarte å fullføre dette skoleåret. Jeg trodde faktisk aldri at jeg kom til å greie det, aldri. Det har vært perioder jeg ikke har klart å komme meg på skolen, perioder der jeg har vært helt ubrukelig. Perioder der jeg var klar for å gå til læreren min å si at jeg klarer ikke mer, jeg slutter. Jeg klarte faktisk det. Jeg klarte mitt første skoleår på VGS. Etter 22.Juli trodde jeg aldri at jeg skulle klare noe som helst, jeg trodde aldri jeg skulle få tilbake livet mitt igjen. Nå har jeg nettopp klart å gått et halvt år på skolen uten å droppe ut, og jeg klarer ikke å være fornøyd med det? Jeg har bare lyst å legge meg under dyna å være der for alltid. 

Snart begynner rettssaken mot han også, og som det har stått om i avisa den kommer til å bli forferdelig.Han skal forklare detaljert om drapene og alt han gjorde. Filmer og bilder fra utøya kommer til å bli vist, og dette er i April. Da er det 2 måneder til skoleslutt, tenk om rettssaken tar helt knekken på meg? At jeg ikke klarer å fullføre de 2 siste månedene jeg har igjen av VG1. Så blir det andre julen uten pappa, det blir også veldig rart. Jeg tenker også på de som mistet barna sine 22.07, første julen deres uten noen som egentlig skulle vært der. Jeg får så vondt inne i meg, og hadde det vært noe jeg kunne gjort for at det skulle bli litt bedre for dem så hadde jeg gjort det, virkelig. Nå skal jeg ikke bare skrive negative ting, så jeg håper alle dere får en god jul med venner og familie. Får alt dere ønsker dere og spiser mye god mat. Tilbringer masse tid sammen med familien. GOD JUL ALLE SAMMEN <3


Dere skjønner sikkert når dette innlegget er skrevet. 21.12.2011 er datoen, det er nesten 6 år siden. Det er rart å tenke å se hvor annerledes livet mitt er nå. Kunne jeg sagt noe til Sofie 16 år, ville jeg sagt at det kom til å ordne seg. Ikke gi opp.

12 kommentarer

12 thoughts on “10 STEG TILBAKE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *