VI ER TO OM Å SKAPE PRESS

Categories Samfunn

Det er ingen hemmelighet at vi bloggere og generelt mennesker med en stemme har et enormt ansvar. Jeg føler på dette ansvaret hver eneste dag, for jeg vet at jeg har yngre mennesker som følger meg. Det er noen der ute som ser opp til meg, og jeg vet selv hvor lett man kan påvirkes. Jeg husker selv den perioden jeg ønsket Restylane for mange av bloggerne jeg leste hadde det. Jeg var 18 år gammel og lot meg likevel påvirke. Det skjer i alle aldre, men det gjør oppriktig vondt når veldig unge jenter ønsker å endre på utseendet. 

Jeg som blogger har et ansvar. Hva andre velger å gjøre med kroppen sin er ikke min sak, men for meg er det viktig at vi ikke normaliserer operasjoner og kosmetiske inngrep. Vi som bloggere har et ansvar, men det har også DU som leser dette innlegget. Du som velger å legge igjen kommentarer på godt og vondt. Det er nemlig sånn at vi er to om å skape dette presset. Etter at jeg ble en offentlig person selv, har jeg opplevd hvor stygge mennesker kan være. Jeg har opplevd å føle meg feit og stygg på grunn av kommentarer jeg har fått. Jeg har stått å studert meg selv i speilet etter at jeg fikk gjentatte kommentarer på nesen min. Kommentarer jeg valgte å ikke godkjenne, for jeg ville ikke gi disse menneskene oppmerksomheten min. Selv om jeg gjør det nå.

Senest i går fikk jeg en kommentar om at jeg er feit. Så kom det en kommentar om at man ser større ut om man bruker klær som er for små. Selv om jeg har valgt å være en offentlig person helt selv, så er jeg også bare et menneske. Jeg har følelser jeg også og jeg kan være usikker på meg selv. Det er aldri kult å få negative kommentarer om utseendet sitt, og skjer dette gjentatte ganger kan man begynne å tro på det selv. Det er akkurat derfor jeg mener at vi er to om å skape presset, og det er derfor vi ALLE må ta ansvar. Det er ikke bare mitt ansvar, det er ditt også. Du kan gjerne tenke at jeg har stor nese, liten rumpe eller er feit, men hold kjeften om det. Hva godt får du egentlig ut av å rakke ned på andres utseende? 


Dette er bildene jeg fikk kommentarer på at jeg er feit og bruker for små klær. Skjønner dere hvor sykt det egentlig er? 

Jeg tar ansvar ved å ikke blogge om operasjoner eller kosmetiske inngrep. Jeg svarer ikke på spørsmål om silikon eller skriver om min operasjon. Alt dere lurer på om silikon finner dere på google, og det kommer aldri til å være et tema på denne bloggen. Jeg tar derfor ansvar, og jeg vet selv at jeg har et større ansvar enn deg som leser. Jeg vet at jeg kan nå ut til veldig mange, og jeg vet også at mange unge jenter ser opp til meg. Det er et stort og noen ganger et skummelt ansvar å ha, men jeg prøver så godt jeg kan. Det må DU også. Tenk deg om to ganger før du velger å rakke ned på andres utseendet. Blogger eller ikke, det er aldri kult å høre at man er stygg eller feit. 

17 kommentarer

17 thoughts on “VI ER TO OM Å SKAPE PRESS

  1. Du er så fantastisk Sofie, du er ein så fantastisk person. Når noen gidder å kommentere stygge ting, då viser det kor lite de respektere andre og seg sjølv, at de må la det gå utover andre! Eg digge deg, stå på!!😘

  2. Herregud, folk har så trist liv! Skjønner ikke hva poenget er med å rakke ned på andre. Og om du har stor nese så lurer jeg på hva folk definerer som stor?😂 når folk ikke føler seg god nok,så må de vel rakke ned på noen de egentlig ser opp til eller må hate på noen de føler har alt for å føle seg bedre. Det er egentlig, i seg selv veldig trist! Tenk hvor bra verden kunne vært om folk heller sa positive ting og holdt resten for seg selv. men ikke bry deg om kommentarene,du vet haters gonna hate.

  3. Der fikk de på pukkelen dritslengerne. Vi får se om de tar til vett.
    Flott Sofie. Dette er god musikk i mine ører. Stå på.

  4. Aldri om du er feit! Du ser vakker ut akkurat som du er! Og jeg håper du ikke forandrer deg, du er en inner 10’er! 🙂

  5. Hva faen er galt med folk!?? Du er vel for svarte verken feit eller stygg! Og når det kommer til utseende har jo alle uansett ulik smak og sin egen oppfattelse hva skjønnhet er! Nei herregud altså, bare drit i de idiotene. Du ser helt nydelig ut og er aldeles ikke feit. Stå på Sofie, du er fantastisk <33

  6. Ikke 100% relatert, men en jeg ble venn med sa etter noen få uker bare at jeg har liten hake. Jeg gadd ikke svare stort og tenkte at det var svaret i seg selv, men han sa det minst 5 ganger til iløpet av 2-3 uker. Han sa rett ut at det ikke passa ansiktet mitt og det ødela faktisk så utrolig mye. Nå går jeg bare å tror at jeg gar kroppsdeler som ikke passer resten av kroppen, har til og med avbrutt avtaler fordi jeg ikke har klart å gå ut. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva enkelte mennesker tenker med, det er ok at han sa jeg har liten hake, men det var unødvendig å si det ikke passet resten av ansiktet mitt og generelt påpeke det så mye, synes jeg. han forklarte det med at han snakker før han tenker, og da tenkte jeg det kanskje kan komme mer dritt i framtiden og det prøver jeg å unngå, så da ville jeg ikke fortsette det vennskapet.. følte bare jeg ville si det, har enda ikke pratet om det med noen heller så var litt deilig å få sagt det, også passet det litt her

  7. Galskap. Ikke har jeg noen sinne tenkt tanken at du var annet enn slank, og jeg rynka på nesen og måtte scrolle tilbake til bildene for å se hva i alle dager de kunne ha kommentert stygt om nesa de. Men jeg ser ikke noe annet enn en fin nese. Jeg fatter ikke hvordan dere bloggere klarer det. Du blir kalt feit, og Martine Lunde blir kalt smålubben. Hæ!? At folk alltid skal være så fæl med hverandre. Du er ei vakker jente, og jeg håper virkelig velmenende kommentarer slipper litt lengre inn enn de stygge. Selv om jeg vet så vel som deg at stygge kommentarer dessverre har en tendens til å sette mer spor enn de kompliment gjør.

  8. Du er ikke feit!! Og du har fin nese, mye finere enn min.. Folk er bare sjalu på deg! Du er nydelig.💕

  9. Jeg blir gal av alt det slemme folk kan finne på å si! Du er helt nydelig Sofie og er langt i fra feit! Du har en slank og fin kropp! Og jeg kan virkelig ikke forstå hvordan noen kan si at du har stygg nese! Jeg synes du har en utrolig fin og søt nese og den passer skikkelig godt til fjeset ditt, sånn helt seriøst! Hehe! Og så må jeg også få sagt at du er skikkelig flink til å ikke skape noe kroppspress! Du er en smart jente som tenker før du deler! Fortsett sånn som du gjør!

  10. Du er ikke feit i det hele tatt!!!! Du er perfekt sånn som du er! 😍 Du er er helt nydelig og jeg ser opp til deg❤️❤️❤️
    Folke er bare helt syke!! De som skriver sånn har problemer ass!!!

  11. Super bra! Kjempe stolt av deg. Fortsett med en slik innstilling! Du er ikke annet enn vakker, utvendig og innvendig.

  12. De som skriver så stygt er sikkert 13 år! Håper virkelig det for du er nydelig, akkurat slik du er!💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *