JA, JEG ER NEGATIV

Categories Personlig

Her om dagen fikk jeg en kommentar om at jeg har virket så negativ i det siste, og at jeg må begynne å sette mer pris på hva jeg har. Denne personen har helt rett, det skal jeg ikke nekte for. Jeg har vært kjempe negativ i det siste, jeg trodde ikke bare det var så synlig. Denne måneden suger, og jeg har ingen problem med å være ærlig om det. 

Dere vil nok forstå mer når jeg legger ut videoen om 22.juli, for der forklarer jeg det veldig utdypende. Juli er en vond måned for meg. Jeg sitter her mange år senere uten en pappa og traumer etter terror. Dette skjedde samme måned med to år og noen ukers mellomrom. Jeg rakk ikke å komme meg over det første sjokket før et nytt skjedde, og det har gjort noe med meg som person. Så ja, jeg er negativ. Det er bare viktig at dere forstår at jeg har perioder der jeg kan være lei meg, sur, skuffet og sliten. Jeg har ikke tenkt å legge skjul på disse periodene eller følelsene, for dette er dagboken min. Jeg synes det er viktig å vise at livet ikke er så jævla perfekt hele tiden, for det er det ikke. Vi alle går gjennom gode og dårlige perioder, sånn er livet. Det er bare å lære seg å leve med det, for det kommer til å være sånn for resten av livet.

Jeg har vært i dårlig humør de to siste ukene, og det tror jeg nok menneskene rundt meg merker. Jeg prøver virkelig så godt jeg kan å være så godt humør som overhodet mulig, men det er ikke alltid det går. Det er heldigvis bare noen uker igjen av juli, og da vil alt være mye bedre. Selv om jeg kanskje er litt negativ for tiden, så må dere vite at jeg virkelig setter pris på alt jeg har. Jeg er frisk, jeg har en fin familie, gode venner, en fantastisk kjæreste og dere. Dere aner ikke hvor takknemlig jeg er for hver og en av dere, dere har gitt meg en mulighet jeg har drømt om så lenge. En mulighet som gjør at jeg våkner med et smil om munnen hver eneste dag. Tusen takk for alle fine kommentarene jeg fikk i går, og tusen takk for at dere alltid støtter meg <3 Dere er fantastiske. Love you guys

22 kommentarer

22 thoughts on “JA, JEG ER NEGATIV

  1. har fått høre at jeg også har vært skikkelig negativ de siste to ukene hhaha, er ALLTID negativ hele juli, men det er egentlig bare pga bursdagen min, 31. juli. har alltid hatet bursdagen min, og jeg ble så utrolig skuffet i fjor, at jeg bare sitter og venter på å bli skikkelig skuffa i år også, har allerede blitt skuffa, og det er enda 13 dager igjen, så jeg sitter bare og venter på at jeg skal bli enda mer skuffa haha. heldigvis så er det ikke så mange som har klaget på at jeg er negativ

  2. er alltid noen som avlyser hvert eneste år, så det blir bare sånn 1/4 av de jeg har bedt som kommer, ikke ta meg feil, det har vært koselig, men er ikke så veldig gøy å få mld hvor det står at de ikke kan komme, og heller er med andre ahah, så vil egentlig bare stenge meg inne på rommet hele dagen og se på netflix hahah

  3. Slik er mai for min del. Har slitt med voldsom natteskrekk etter en hendelse for noen år siden, og i mai måned står det på som værst. Da er det roping, skriking og full kamp midt på natten mot noe som bare er halusinasjoner. Så vet jeg kjenner til følelsen. Hvordan den bygger seg opp og til slutt sitter du bare der og venter på at datoen skal komme og gå. Men du er uhyre sterk som snakker om det og deler dette med oss.

  4. Ååå huffda, jeg sender deg tusen klemmer fra Stjørdal. April er slik for meg, så jeg kan forstå deg. Bare vær deg selv du.

  5. vurderer bare å droppe det, er jo liksom ikke noe spesielt lenger hahah, men da føler jeg meg bare enda mer glemt hahah, får se hva jeg gjør! kanskje jeg mekker noe penger og stikker til oslo i stedet for hahah

  6. Kjære Sofie, at Juli er en vond måned for deg tror jeg alltid vil følge deg på en eller annen måte. Slike dramatiske og vonde hendelser som du har måtte gjennomgå, vil man nok aldri glemme.. Men for din egen del tror jeg du bør fokusere på livet fremover, og prøve å kun ta med deg de gode generelle minnene.. Det er selvfølgelig enklere for meg å si, men skal du forsette å ha “en dritt måned” frem til du blir 90 år kommerdu til å bruke mer en 5 år på å kun ha “dritt juli”, og dette uten eventuelle andre utfordringer du kommer til å møte på. Ikke misforstå meg, jeg tar ikke lett på disse hendelsene og du er en fornuftig jente, men ettersom det er så følelsesmessig sterkt for deg har jeg en mistanke om at du kanskje også overser hvor mye det potensielt kan ødelegge for deg og du skal la det ødelegge hele måneden din.. Jeg heier på deg!

  7. Store klemmer fra Lofoten. Noen måneder,perioder, år er verre enn andre og er virkelig lov å vise hva man mener uten å måtte legge “lokk” på alt negativt <3

  8. Ingvild: Hei Ingvild. Det ødelegger absolutt ikke hele måneden min, det var ikke det jeg mente i innlegget mitt. Det jeg mener at det er en tøff måned, og uansett hvor langt jeg har kommet meg så påvirker denne måneden meg veldig mye! Det er derfor humøret mitt er veldig opp og ned. Ellers takk for tips, og en ellers veldig fin kommentar <3 det setter jeg pris på!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *