DET BESTE OG VERSTE MED Å VÆRE JENTE

Categories Ikke kategorisert

DET VERSTE MED Å VÆRE JENTE

Mensen
Ahh, trenger jeg å forklare denne egentlig? Jeg tror ikke det finnes noe mer irriterende enn mensen. 

P-piller
Hvorfor er det ikke P-piller for gutter? Jeg synes helt klar dette burde være noe begge kan gå på, og ikke bare jenter. Det er utrolig irriterende å måtte huske å ta med seg p-piller overalt. Gutter, dere vet ikke hvor heldige dere er!

Graviditet
Jeg kan ikke akkurat snakke av erfaring, og det kan godt være at jeg hadde elsket å gå gravid, selv om jeg tviler. Uansett, 9 måneder med smerte, kvalme og humørsvingninger. For å ikke snakke om fødsel??? Jeg sier det igjen, dere gutter aner ikke hvor heldige dere er. 

Shave
Gutter må også shave, i know. Det er uansett mer jobb for en jente, for vi har flere steder å shave. For å ikke snakke om sommeren da leggene må shaves nesten hver eneste dag. 

Hore
Når en jente ligger med mange så er det automatisk en hore, men når gutter gjør det så er det helt greit? De får creds av kompisene sine som samtidig rakker ned på jenter som gjør nøyaktig det samme. Det gir ingen mening, og det gjør meg oppriktig kvalm. 

Drama
Dette punktet irriterer meg virkelig med å være jente, for det er helt sykt hvor mye drama jenter lager. Det verste jeg vet er når kjæresten til en jente er utro, så begynner JENTENE å krangle, og gutten slipper unna. HÆ???

DET BESTE MED Å VÆRE JENTE

Sminke
Selv om det ofte er ganske kjedelig å sminke seg, så er jeg likevel glad for sminke. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger foundation har reddet meg fra kvisetrøbbel. Det er også gøy å kunne pynte seg litt ekstra, er det ikke? 

Lettere å komme inn på utesteder
Det er ingen hemmelighet at det er lettere for jenter å komme seg inn på utesteder enn gutter. I LA er det faktisk sånn at jenter kommer rett inn, slipper og betale inngang og drikke. Guttene må stå i kø kjempe lenge om de ikke har betalt flere tusen for et bord. Dette er veldig feil, og det burde helt klart ikke være sånn. Det er likevel en stor fordel for oss jentene. 

Bryllup
Hvem drømmer ikke om å gifte seg i en skikkelig prinsessekjole? Jeg har allerede sett for meg min kjole, så jeg krysser virkelig fingrene for at jeg kommer til å gifte meg <3 

Større utvalg av klær
Det er så mye lettere å finne jenteklær enn gutteklær, og vi har et mye større utvalg. Se på forskjellen på Cubus og H&M for eksempel. Det er så mye å velge i om du er jente, mens utvalget til guttene er nesten ikke-eksisterende. Det er også mye billgere for jenteklær enn gutteklær. 

Vi slipper unna med kjipe oppgaver
Nå snakker jeg ikke for alle jenter, og det er selvfølgelig noen som liker å gjøre ting som dette. Spør du meg er jeg veldig glad jeg slipper å bære tunge ting, bytte vinterdekk på bilen og montere møbler. 

Må ikke i militæret
Akkurat dette punktet er jeg sjeleglad for. Militæret er ikke noe for meg, og jeg er derfor veldig takknemlig for at det er frivillig om man vil eller ikke. Likestilling eller? 😉 hehe nei. 

Vi slipper stemmeskiftet
Må jeg forklare denne engang? Hehe. 

39 kommentarer

39 thoughts on “DET BESTE OG VERSTE MED Å VÆRE JENTE

  1. Haha såå enig her! Dessverre er ikke militæret frivillig for jenter lenger :/ Nå bli alle født etter 99 ellerno kalt inn til militæret, både gutter og jenter. Var såå nervøs for at jeg måtte, men slapp heldigvis! 😀
    Du har en kjempefin blogg, Sofie! Håper du har det bra <3

  2. Da slapp du vel akkurat unna militæret! Så heldig! Nå er det obligatorisk for alle født etter 97

  3. At jenter blir kalt horer må nok jenter selv ta en stor del av skylden for. Føler det er jenter som er altfor kjappe til å kalle andre jenter horer haha

  4. Syns det ikke rettferdig og kalle en jente hore for man har hatt samleie med mange, hva er grensen til og kalle en jente for det og hva kan man gjøre med det, drømme “mannen” som blir i ditt tilfelle er ikke bare en person og da kommer antallet, slutt og kall jenter for det, av eksen min fikk jeg høre mannehore… ikke så snilt det…ikke la det gå inn på deg 😊

  5. det e likestilling i militæret nå, 97’er kullet (blandet annet meg) var første kullet der både jenter og gutter fikk innkallelse. det var det beste året i mitt liv, så ikke døm før du vet hva det går ut på…
    PS: digger deg <3

  6. Jentene født i 1997 og senere er de første vernepliktige jentene i militæret 😇
    Jeg er enig i alle punktene, og særlig alle de kjipe! 😫

  7. Det finnes p piller for menn. Og det er mer jobb å shave for gutter. De har pungen og skjegget de må holde vedlike.

  8. ja, sånn som kristin skriver så er dessverre ikke militæret frivillig for oss jenter lenger:// alle som er født i 97 og etter blir kalt inn, men heldigvis kan man krysse av på sesjon del 1 at man ikke vil, hvis man ikke vil det, og da blir man heldigvis ikke kalt inn til sesjon del 2, siden de bare vil ha inn de med motivasjon til det

  9. Hvorfor er shaving ett punkt? Er da ikke mange som barberer seg nå lengre vel. Har forstått det slik at det er akseptabelt å ha hår på kroppen i 2017. Det er jo så naturlig og fint!

  10. Sett inn p-stav, så slipper du å huske piller hver dag. Mange mister mensen med p-staven, i det minste slipper man smertene med mensen.
    Drama er noe de aller fleste vokser fra, heldigvis.
    Ellers skifter jeg vinterdekk, monterer møbler og bærer tunge ting, hehe.

  11. Alle født i 97 og senere “må” til førstegangstjeneste. Der er det heldigvis blitt likestilling også. Jenter kommer også i stemmeskiftet; noen kan få nesten like tydelig stemmeskifte som de fleste gutter får.
    Get yo facts straight

  12. Du må ikke shave, Sofie :p ingen må shave. Og om det faktisk er sånn at vi må shave, er det uansett mer jobb for guttene? De har mer hår på kroppen sist jeg sjekket.
    “Du som blogger har stor påvirkningskraft, særlig mot unge lesere ? ha alltid dette i tankene.”

  13. hehe, veldig enig med deg. Jeg liker at du kommer med slike morsomme lister 😀 jeg er fast leser!
    håper du vil ta en titt innom min blogg 🙂

  14. Jeg forstår at punktene dine med mensen og graviditet , men for meg som er 27år, levd livet , har mann, hus og fast jobb og er så inderlig klar for å stifte familie! Men det viser seg at det er lettere sagt en gjort og har allerede vært gjennom ett prøverørsforsøk. Som har vært den vanskeligste tiden i mitt liv, og jeg trodde aldri jeg ville være den “det” skjedde med.. så tilbake til mensen og graviditet. Jeg kunne hatt mensen for alle jenter og gått gravid for alle , bare jeg kunne fått muligheten til å i det hele tatt få ett barn.. 🙂

  15. Graviditet er kjempefint! Kjenner mange som har hatt flotte svangerskap uten store plager. Litt rart å uttale seg når du ikke har opplevd det?
    Premien i enden er også fantastisk for de som ønsker seg barn. Er utrolig glad for å ha opplevd dette 🙂

  16. Haha så enig i det du skriver! Er allmenn verneplikt for alle som er født i 1997 og senere ☺️
    Stå på videre! Du er flink 😀

  17. C: Jeg har aldri skrevet at det ikke er fint. Skrev også at jeg ikke kan snakke av erfaring, men det er vel ingen hemmelighet at de fleste plages under graviditet. Noen fødsler går fint og andre ikke. Jeg ser ikke frem til å være gravid (om jeg noen ganger blir det) og gruer meg faktisk veldig. Alle er forskjellig 🙂

  18. Astrid: Sier ikke at jeg må shave meg, men jeg velger å gjøre. Det er svært få som synes det er deilig med kroppshår, og jeg er en av de. Gutter har kanskje mer hår på kroppen, men jenter shaver seg på flere steder enn hva gutter gjør (som oftest). Så det er mer jobb for en jente enn gutter, i mange tilfeller 🙂
    Hva har shaving med påvirkningskraft å gjøre? Virkelig?

  19. Anonym: Selvfølgelig er det akseptabelt å ha hår på kroppen, det sier jeg ikke. Jeg snakker ut i fra mine meninger og jeg shaver meg 🙂 Kunne aldri ikke barbert meg, for jeg synes ikke det er spesielt fint med kroppshår. Smak og behag 🙂

  20. :): ja, fant dette ut etter veldig mange kommentarer, haha ! Jeg vet mange synes militæret er morsomt, men det er nok ikke noe for meg. Det er bare bra vi er forskjellige 😀
    Tusen takk for det <3 <3

  21. Anonym: Skal ikke nekte for at jenter kaller andre jenter hore, det har jeg hørt før. Jeg har derimot også vært til stede under samtaler der gutter har kalt en jente hore for at hun har ligget med mange, og dette har skjedd ALT for ofte 🙂

  22. Når det gjelder militæret erdet ikke frivelig for jenter lengre! jeg er jente på 19 år som ike vil inn, men må inn likevel på grunn av allmennverneplikt.

  23. Graviditeten hos meg var helt forferdelig. Fikk ekstrem svangerskapskvalme og gjekk dermed ned i kg enn opp! :-/ sliten, null energi. Måtte sykemelde meg store deler av svangerskapet, noe som var kjempe kjedelig. Så 9mnd for meg kan du sei gjekk kjempe sent!! Men etter alt dette så fikk jeg drømme fødsel og verdens fineste prinsesse 😀 så føler ikke for å klage likevell haha 😛

  24. Sett gravid og fødsel på positivtfor min del! Har 2 barn, minste er bare 6 mnd å jeg gleder meg til både ny graviditet og fødsel! Det er såå fantastisk 😍💕 hadde jeg bare hatt overskudd til fler barn hadde jeg allerede vært gravid! Men nå skal de få vokse opp litt før det blir fler, er bare 2 år mellom de 🙈😂

  25. Graviditeten min var helt fantstisk! Ikke noe å grue seg til! Eneste jeg merka var at magen ble større, ikke noe annet! Og fødsel er rett og slett helt utrolig! Dette er en opplevelse du husker resten av livet! Jeg kunne født hver dag! (Crazy?)
    Nei, du må bare glede deg til det er din tur!<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *