6 ÅR…

Categories Samfunn

Skudd, redsel, tårer, blod, hyl, dødsangst, savn, sorg, smerte, fortvilelse. lettelse, smil, klemmer og håp




6 år siden livet plutselig skulle bli snudd på hodet. 6 år siden sjokket kom. 6 år siden vi forlot øya, uten dere. Det vil for alltid være noe spesielt med denne dagen. Det er en påminnelse da terroren rammet Norge. Terror. Et ord jeg ikke liker å bruke, men noe vi må snakke om. Man kan ikke bare lukke øynene for det som skjer i verden. Vi leser om det på nyhetene, så traff det oss. En fjern virkelighet ble en nær virkelighet. Livet skal gå videre, men vi må aldri glemme. Dette vil for alltid være en del av meg, om jeg ønsker det eller ikke. Jeg var uansett heldig, for jeg overlevde. Denne dagen handler ikke om meg, den handler om de som ikke er her mer. De som måtte bøte med livet på en jævlig urettferdig måte. Uansett hvor vond det er, må vi kjenne på følelsene. Denne dagen er vond, det vil den alltid være. 

6 år siden Sondre. Savnet er her enda, og det vil det alltid være. Smilet ditt, energien, latteren og klemmene dine. Det er bare et fjernt minne, som jeg enda kan kjenne på. Du vil alltid være, på en eller annen måte. Hvil i fred vennen. Hvil i fred til alle som mistet livet den 22.07.2011. Mine tanker går ut til alle familie og venner som ikke fikk hjem sine etter denne grusomme dagen. Jeg skulle ønske jeg kunne gi dere alle en klem.. <3

47 kommentarer

47 thoughts on “6 ÅR…

  1. ❤️❤️RIP..
    Det er så vanvittig urettferdig, men sånn er livet..
    så utrolig bra skrevet sofie, du er sterk!
    Du er mitt forbilde❤️ Håper alt er bra med deg, og at hver dag som går blir en bedre dag, selv om sorgen og savnet alltid vil være der på en måte! Hilsen en som alltid vil være en fan Sofie❤️
    Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en klem!

  2. Sondre 💔💔❤️❤️
    Et av di snilleste menneskene æ har møtt! ❤️❤️
    God klem til dæ Sofie! ❤️

  3. Du er så utrolig sterk Sofie!❤️❤️ skjønner veldig godt at dette er ett sårt og vanskelig tema, men jeg syns du er veldig flink til og forklare og fortelle.💕💕😓 Du er helt fantastisk!❤️🌹🥀

  4. 22.07.2011❤️🌹
    tenker på alle berørte & pårørende idag❤️
    sender også deg varme tanker til deg, Sofie❤️ all respekt for deg & det du har klart å komme deg gjennom, forbilde❤️
    veldig trist & vond dag, for 6 år siden mistet vi alt for mange liv❤️

  5. Kjempe bare skrevt av deg Sofie❤️❤️ Du er kjempe sterk og klarer å dele dette❤️ Er en veldig tung dag ❤️❤️❤️❤️ Mange klemmer til deg ❤️❤️❤️

  6. Det jeg ikke skjønner er hvordan ingen av dere utøya-overlevende klager på purken som sto og så på nedslaktinga i halvannen time. Det for meg er helt uvirkelig. Men jeg hører aldri noe om det.

  7. Sender varme tanker Sofie, skulle ønske jeg kunne gi deg en god klem ❤❤ Ta vare på folk rundt deg idag, det er viktig å fortelle de du er glad i hvor mye de betyr for deg🌺

  8. Buhuhu
    Terror? Selv støtter dere terrororganisasjoner både økonomisk og moralsk. Snakk om å kaste stein i glasshus.

  9. kjære søte nydelige Sofie. Jeg så videoen du hadde lagt ut om utøya for noen timer siden, men jeg bare gråt og gråt og jeg klarte ikke sette ord på tankene mine. I dag gråter jeg for deg. Jeg gråter for alle de unge sårbare sjelene som mistet livet sitt den grusomme dagen. Jeg gråter for dere som var der, som opplevde terroren på kroppen, og som må leve med det resten av livet. Det finnes ikke gode nok ord i det norske språket som kan forklare hvor jævlig det er. Denne dagen er en helt spesiell dag for Norge. Jeg sa det for seks år siden, og jeg sier det i dag også; jeg er så SINNSYKT stolt av landet vårt. Hvordan vi sto sammen som et folk og viste så stor kjærlighet til hverandre i tiden etterpå. Til tross for at denne tiden av året er så utrolig vond og sår, så er den også litt fin. For den beviser hvor sammenslått vi er. Det er alt for mye “oss mot dem” i verden ellers, men akkurat i dag så kan hele Norges befolkning, uansett skjønn, alder, hudfarge og legning være enige om én ting; denne dagen skal ikke gjentas. Og denne dagen skal ikke glemmes. Denne dagen handler om deg. Den handler om oss.

  10. Hei Sofie! Jeg ville bare si at du er så utrolig tøff som tør være så ærlig som du er på videobloggen din om utøya-opplevelsen. Jeg satt med klump i halsen og tårer i øynene store deler av videoen. Tusen takk for at du deler, jeg mener det virkelig – det er så utrolig viktig!
    Jeg har ikke vært inne på bloggen din før, men jeg følgte godt med på paradise. Utrolig koselig at du og Morten har funnet tonen 🙂 Jeg har stor sans for deg, Sofie – stå på og lev livet!
    Igjen; Tusen takk!

  11. Dette er en utrolig forferdelig dag for oss alle, men spesielt for dem dette rammet mest! all respekt til deg fine Sofie! 💕

  12. Du er en av de sterkeste menneskene jeg vet om❤️ Når jeg så Utøya videoen satt jeg og gråt. Tenker på alle berørte, pårørende og ofre i dag.Og sender varme tanker til deg❤️ Helt forgjævlig at du og så mange andre unge måtte gå igjennom dette😔 Du er en av mine største forbilder.❤️ Håper du får en super måned 💕

  13. så nydelig skrevet <3. kjenner ingen fra den dagen,men kjenner en mamma og en søster som mistet sine kjære der :,( må være helt forferdelig, ingen utenfor vet hvor ille det faktisk var.
    dessverre glemmer nok flere og flere det,men jeg vil aldri glemme det

  14. Bare saa synd de skyldige fremdeles er der ute i det fri. Men folk godtar løgnene fra massemediene.

  15. Fantastisk skrevet til minne om Utøya-ofrene.
    Tror oxo at det du gjør ved å fortelle om din opplevelse av dramaet er svært viktig, for enkeltmenneskers historier gir et sterkere følelsesmessig inntrykk enn dødstall. -Bare se hvordan vi i langt større grad lar oss påvirke av Anne Franks skjebne under 2. verdenskrig enn av tallet 6 mill jøder..
    Det er utvilsomt ekstremt vanskelig å rippe opp i disse traumatiske minnene, så all respekt & takknemmelighet til deg som alikevel gjør det, og dermed bidrar stort til å opprettholde den kollektive bevisstheten rundt det som skjedde 22/7-2011 <3

  16. “Ondskapen kan drepe et menneske, men aldri beseire ett folk” -Jens Stoltenberg
    ❤❤❤❤

  17. Hei!
    Så klippet ditt fra dagens dagbladet, og heldigvis så var den tekstet for jeg er hørselshemmet. Er i utgangspunktet meget sjeldent innom blogger der ute men fikk lyst til å rose deg for ditt oppgangsmotet og åpenhet. Vet godt selv det er tøft, og du greide dette godt! Stå på!!! Jeg har vært gjennom endel, og klarte det. Det klarer du også!!

  18. Liker bloggen din, men nå synes jeg at du drar det litt for langt. Mener ikke at du gjør det for klikk, men det blir veldig gjentagende.

  19. Kathrine: Hei du 😀 Veldig hyggelig å høre at du liker bloggen min!
    Dette er en del av meg, og jeg kommer til å snakke om det når jeg føler for det. At jeg skriver et innlegg på selveste dagen burde bare være normalt. Det kommer nok til å være masse mer rundt dette teamet også.

  20. Kjære Sofie.Blir mer og mer glad i deg. Satt og gråt da du hadde videoblogg fra utøya. Savner deg i Tønsberg, no må du snaske deg hit snart .Klem fra Wenche

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *