JEG TAKLER AT DERE SNAKKER DRITT OM MEG

Categories Samfunn

I dag våknet jeg til en kommentar om at jeg måtte takle at ikke alle liker meg, og at andre vil snakke dritt om meg nå som jeg er en offentlig person. Vet du hva? Du har helt rett. Det er dessverre sånn at om du velger å være en offentlig person, så må du bare godta at mennesker kaller deg for alle slags mulige ting, også skal det bare være greit. Står du opp for deg selv er du en pyse som ikke takler dette livet, og burde helst trekke deg ut av rampelyset. Det er faktisk noe av det latterligste jeg har hørt, og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. 

Selvfølgelig kan ikke alle like meg, og det er HELT OK. Jeg forventer ikke at alle skal like meg heller. Det er uansett forskjell på å ikke like noen og henge ut andre på nettet. Ja, jeg er en offentlig person, men jeg er et menneske akkurat som DEG. Eneste forskjellen på oss er at mange vet hvem jeg er, og det er veldig mange som har en mening om meg. Jeg har fortsatt følelser og kan bli såret, noe som er helt normalt, sist jeg sjekket i alle fall. Jeg kommer aldri til å godta drittslenging på nett, men jeg takler det. Det er to helt forskjellige ting. Jeg takler at dere snakker dritt om meg. Hadde jeg ikke taklet dette hadde denne bloggen vært lagt ned for lengst. 

Jeg har allerede fått høre alt, så det er ingenting dere kan si mer for å såre meg. Det er uansett ikke MEG som person denne jodel-saken handler om. Det handler om at JEG reagerer på at det enda er gossip-forum oppe å går, som Jodel selv sa at de skulle legge ned. Skriv gjerne at jeg er en taper med en forferdelig personlighet, men når rykter om andre begynner å spre seg på denne appen reagerer jeg. Sist jeg sjekket den fant jeg ut utrolig mye om andre mennesker, privat informasjon jeg absolutt ikke trengte å vite. Det var utrolig mye drøye rykter om både konebanking, utroskap og drugs. 

Grunnen til at jeg ser så alvorlig på dette er at det kan ødelegge liv. HVEM SOM HELST kan laste ned Jodel å skrive påstander om andre. Jeg kunne skrevet en Jodel om at Andrea har sex med alle kjærestene til venninnene hennes, og dere ville trodd meg. Jeg kunne også skrevet at Morten slo meg hver eneste dag, og dere ville trodd på det også. Hva hadde det gjort med Morten og Andrea? Det skader de som personer når usanne rykter spres på nett.

Jeg er ikke redd for å si hva jeg mener om Jodel, og det hadde vært en drøm å fått gjort noen endringer på denne appen. At dere forsvarer den med at “vi er kjendiser, dette må vi tåle” er kun for at dere er livredde for å miste den eneste hobbyen dere har. Hva skal dere finne på når dere ikke kan lese om privatlivet til andre mennesker? Eller skrive at typen til en eller annen var utro med venninna de i går? Eller at du så noen ta drugs på byen? Hva med trekantdramaet mellom noen? Eller når du så han slå kona si? Jeg synes oppriktig synd på dere som ikke har bedre å finne på. Jeg føler med dere alle. 

Jeg vil gi en klapp på skulderen til både VG og Dagbladet som drar dette frem i lyset, det er utrolig bra. Det er viktig at vi ikke bare ser mellom fingrene, og lar dette gå. Da Dagbladet ringte meg hadde hun akkurat sjekket gjennom Jodel, og hun sa at hun fikk både sjokk og vondt av å lese hva det sto om andre mennesker. Det er virkelig på tide at administratorene i Jodel tar ansvar, og gjør noe med dette. Slutt å legg ansvaret over på brukerne, og at de må rapportere poster som ikke er greit. Klarer ikke dere å følge med dette selv, er det virkelig på tide å legge ned appen. Det er DERES ANSVAR ene og alene. Takk for meg. 

26 kommentarer

26 thoughts on “JEG TAKLER AT DERE SNAKKER DRITT OM MEG

  1. Kan du åpne kommentarfeltet ditt igjen da vist du ikke bryr deg om hate uansett <3 eller er det bare noe du sier??

  2. Jeg får så vondt av dere som “må” utsettes for denne type hets! Jodel hadde vært en kul side for ungdom dersom det ble brukt riktig. Synd at så få ser ut til å kunne oppføre seg så snart de ikke trenger å stille med identitet..

  3. Utrulig bra skrevet Sofie !!! 😉 det de ikke tenker på , når de skriver dritt om folk på nett , er at de sårer ikke bare den personen… men også familien å vennene deres ! Offentlig personer som deg osv , har jo familie ! Kan ikke folk bare begynne å tenke ? 😉

  4. Hei, kan du komme med litt hårtips? Jeg var blond Og valgte å farge det brunt pga skade på håret. Vil få tilbake tykkelsen og lengden jeg hadde før. Hva bruker du av produkter? Har du farget håret flere ganger brunt for å fjerne varmetoner? Håret mitt blir litt små oransje av sola.. bare si i fra hvis du har tips mot dette også

  5. Kjære Sofie! Utrolig trist å høre at du får en del hate☹️ Men hvis man velger selv å bli en kjent blogger så må man regne med den haten, fordi det er så mange slemme folk som kan være sjalu eller bare ikke tenke seg om før de poster noe på nett/ sårer andre. Jeg blir utrolig lei meg av det, men alle kjente mennesker får hate. Men de fleste er veldig glad i deg, og takker for all bloggingen. Tusen takk for at jeg fikk bli kjent med deg sofie❤️ Stå på videre, og ha selvtilliten på topp, fordi det er en del frekke folk i verden (uheldigvis)

  6. Skjønner ikke hvordan dere bloggere klarer det. Da jeg studerte og fikk høre at det florerte et eller annet oppspinn om meg i studiemijøet, så ønsker jeg å få sannheten frem, og fortelle hva som egentlig er tilfelle med en gang. Men dere bloggere får jo den ene falske historien etter den andre publisert om dere, og det er umulig å avkrefte alle. Jeg hadde aldri klart å være blogger, nettopp fordi at jeg har et utrolig stort “flink pike”-problem. Jeg ønsker til og med at de som behandler meg dårlig skal syns at jeg er snill. Jeg syns forøvrig du gjør en utrolig god jobb med å bare være deg selv. Det gjør det vanskelig å tro på drittslenging når en jente bare virker så ærlig og snill.

  7. Dummeste og slemmeste jeg har hørt; bare fordi du er kjendis da skal folk være slemme mot deg og du må bare tåle det fordi du har valgt kjendis livet! This doesnt makes sense to me.

  8. Du takler det men godtar ikke kommentarer lenger det er kjedelig for oss lesere, hvorfor? får ikke svar når du ikke svarer noen:/

  9. Anonym: Jeg godtar alltid kommentarer 🙂 Jeg godtar bare ikke før jeg har tid å svare på de. Jeg vil gjerne svare dere så godt jeg kan, og derfor venter jeg til jeg faktisk har tid istedenfor å bare godta uten å kunne svare dere 🙂

  10. Silje: Det er trist å høre, jeg håper det ordnet seg for deg! Det er aldri morsomt når flaske rykter spres, for man kan ikke stå for noe man ikke har gjort!
    Tusen takk for det Silje, du er herlig <3

  11. Lizbeth.blogg.no: Ideen bak er veldig morsom, men appen har blitt så stor at de har mistet helt kontroll. Så er det nok pengene som gjør at de godtar dette mobbeforumet, og det er synd!

  12. Anonym: Grunnen til at jeg må godkjenne kommentarene før de blir lagt ut, er rett og slett for at jeg vil ha kontroll over hva som legges ut på min blogg. Ikke for min egen del, men for menneskene rundt meg. Det er mange som bruker mitt kommentarfelt til å komme med beskyldninger og rakke ned på mennesker rundt meg, og sånne kommentarer kommer jeg aldri til å godta. Dette er min blogg, og da skal kommentarene handle om meg 🙂

  13. Jeg blir så oppgitt av slike mennesker, jeg forsvarer både deg ,Andrea og en del av bloggene for jeg synes dere får ufortjent mye dritt, synes ikke det er greit og snakke stygg om andre verken om du er kjent eller ei..
    Du er en nydelig jente og du er sterk 🙂 hadde aldri orket så mye piss du får av og til. husk du er Fantastisk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *