DETTE HAR JEG LÆRT OM LIVET

Categories Ikke kategorisert

♥ 1. Du trenger ikke alltid å tilgi, men det er viktig å gå videre. 
I løpet av livet vil du oppleve å bli såret. Noen sår vil kutte dypere enn andre, og det er faktisk ikke alle mennesker man trenger å tilgi. Det er uansett viktig å kunne godta hva som har skjedd for å kunne gå videre i livet. Det er viktig å slippe taket på det som er vondt og det som har såret deg i fortiden, om du ønsker å ha det bedre i fremtiden.

♥ 2. Du kan få til akkurat det du vil
Det verste jeg hører er mennesker som sier at de ikke kan få til ting. De er sur og bitter for at de ikke har fått det livet de ønsker, og skulle bare så gjerne vært hun der som har akkurat det du ønsker deg. Vet du hva? “Hun der” startet også på blanke ark. Hun måtte jobbe dag og natt for å få til akkurat det hun ønsket, og fikk hun det til? Visst faen. Vi har kun oss selv å skylde på, for å ikke ville nok eller jobbe hardt nok. Det er nemlig sånn at er det noe vi virkelig ønsker, så vil vi få det til. Vi kommer til å ta valg og avgjørelser som tar oss ett skritt nærmere hver eneste dag. Gir man opp ville man det ikke nok, så enkelt er det bare. Jeg har alltid sagt at jeg en dag skulle kunne leve av denne bloggen, og nå? Jeg gjør det. Dere aner ikke hvor mange år jeg har snakket om det, drømt om det og sett for meg det. Jeg har derfor tatt valg som har tatt meg hit jeg er. Aldri gi opp på drømmene dine, lov meg det. 

♥ 3. Kjærlighetssorg vil gå over
Når man står midt oppi det selv er det noen ganger vanskelig å skulle se for seg at det noen gang vil gi seg. Hvordan man noen gang skal klare å elske en annen, eller bare det å kysse, klemme eller sove med noen andre enn akkurat h*n. Det vil ordne seg, det kan jeg love deg. Kjærlighetssorg er vondt, og det kan være veldig alvorlig. Det som hjalp meg var å tenke at alt vil ordne seg til slutt, på en eller annen måte. Jeg måtte også tenke mye på hvorfor det ble slutt, noe som hjalp overraskende mye. Det er lett å glemme grunnene til at det ikke funket når h*n plutselig ikke er der mer. Det eneste man klarer å tenke på er alt man ikke har og alt man savner. Det vil gi seg, okei? <3

♥ 4. Det er viktig å utfordre seg selv. 
Det er akkurat dette punktet som har gitt meg så mye bra i livet. Det er så utrolig viktig å utfordre seg selv å gjøre ting man egentlig er livredd for. Det er akkurat disse tingene du vokser på, og som mest sannsynlig vil ta med deg videre i livet. Jeg var livredd for å fly, og takket nei til å være med på masse reiser, helt til jeg skjønte at jeg måtte skjerpe meg. Jeg har fått oppleve så utrolig mye akkurat for at jeg har turt å møte frykten min. Jeg hadde egentlig tenkt å takke nei til Paradise også, men da ba jeg meg også om å skjerpe meg. Se alt jeg fikk ut av det? Takk gud for at jeg ble med, herregud som jeg hadde angret om jeg takket nei. Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort. Sant? 

♥ 5. Venner kommer og går
Det er mange venner jeg har hatt som jeg en gang var helt sikker på kom til å være mine venner for alltid, men sånn er det ikke alltid. Enten vokser man fra hverandre, eller så er man kanskje ikke så like som man først tenkte. Jeg har både kuttet ut og mistet kontakt med mange av mine gamle venner, og det er absolutt ikke noe som plager meg den dag i dag. Jeg har noen venner jeg har hatt i mange år, og jeg har noen nye. Jeg har akkurat de menneskene jeg trenger i livet mitt, og jeg er veldig fornøyd med det. Det er selvfølgelig kjipt å miste en venn, men det er mest sannsynlig ikke noe som vil plage deg over lengre tid. Fokuser heller på de vennene du har, som bryr seg om deg og tar vare på deg. 

♥ 6. Ikke alle kan like deg
For noen år siden var jeg veldig opptatt av at alle skulle like meg, og det var utrolig slitsomt å måtte gå rundt å gjøre alt for å tilfredsstille alle. Jeg fikk det så mye bedre med meg selv når jeg forsto og godtok at ikke alle kan like meg. Det vil ikke hjelpe uansett hvor snill og god du er, for noen vil alltid finne et eller annet å pirke på. Det kan også være at man har en personlighet som ikke klaffer, og det er også helt ok 🙂 Bruk heller tid og energi på de menneskene som liker deg for den du er.

♥ 7. Fokuser på deg selv
Det er veldig lett å fokusere på hva alle andre har fått til, og sammenligne de med seg selv. Hun er tynnere, tjener mer penger, er flinkere på skolen, er penere og har en mer vinnende personlighet. Det vil ALLTID være noen som gjør det bedre enn deg, men det vil ikke si at du kan gjøre det bra. Før var jeg veldig opptatt av å gjøre det like bra som alle rundt meg, og selvfølgelig ble man sliten av det. Det viktigste er at du jobber mot dine mål og drømmer, ikke andre sine. Det er mange som spør meg om jeg ser på Martine Lunde som en konkurrent, i og med at vi er de to som ligger på topplisten etter Paradise. Svaret er nei. Martine og jeg hjelper hverandre med bloggen, og motiverer hverandre når det føles ut som at alt går nedover. Vi synes egentlig bare dette er morsomt, for den siste tiden har vi hatt hver sin uke der en av oss har hatt mye flere lesere enn andre. Boikotter dere oss annen hver uke eller? haha. 

♥ 8. Kjærligheten kommer når den kommer
Det er så utrolig mange som stresser med å finne kjærligheten, og er på konstant jakt etter den “rette”. Jeg har lært meg at man kan ikke stresse med kjærligheten. Skjer det så skjer det. Jeg skal aldri igjen stresse med å hverken flytte inn, eller gå alt for kjapt inn i et forhold. Nå er jeg inne i et forhold, og skal selvfølgelig ikke inn i noe nytt, haha. Dere forstår sikkert hva jeg mener uansett. Ta med ro, nyt tiden før og heller se hva som skjer 🙂 Er det meningen at det skal bli dere to, så blir det dere to uansett. 

13 kommentarer

13 thoughts on “DETTE HAR JEG LÆRT OM LIVET

  1. Jeg er ikke enig. Jeg har alltid hatt lyst til å bli advokat men det blir jeg ikke pga jeg får ikke høye nok karakterer ..
    Jeg jobba super hardt på vgs for å få gode karakterer men jeg fikk ikke høye nok karanterer.
    Du må ha dobbelt så høyt snitt enn det jeg har for å få komme inn på juss.
    MEN en eller annen gang vil ta noen juss fag for å endelig hatt noen juss fag på høyere utdanning. Jeg elsker og jobbe med juss og selve faget.
    Men jeg blir ikke advokat. Fordi det er så og si umulig for en gjennomsnittlig person å komme inn på juss studiet.
    Akkurat det må jeg legge fra meg..

  2. én ting til på det siste punktet, er at det faktisk er større sjanse for at man får seg kjæreste hvis man ikke går rundt og stresser med å få det, eller prøver for mye. som sagt så skjer det når det skjer, men det hjelper absolutt ikke å stresse over det heller. er 17 år, har aldri hatt kjæreste, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. jeg får kjæreste når jeg får det, brått får jeg det i morgen eller om to-tre år, hvem vet?

  3. Jeg gå prøvd flere ganger å komme inn på juss bachelor uten hell.
    Da har jeg kommet frem til at det sannsynlig ikke er meningen at jeg skal gå juss..
    Jeg er 26 år og ikke så ung. Spesielt når jeg helst vil få barn om noen år også…
    Det er veldig god holdning du har.
    Men jeg føler at du ikke har mange år igjen til å studere når jeg snart er i slutten av 20årene.

  4. Lotte: Vil fortsatt råde deg å ikke gi opp om dette er noe du virkelig vil. Mamma begynte å studere igjen i en alder av 50år!! Da fikk hun endelig utdannelsen hun har hatt lyst på så lenge, men som ble satt på vent av forskjellige grunner 🙂 Jeg har troa på at du kan få det til, om det ikke er akkurat nå så om kanskje 10-20år? 🙂

  5. I en global sammenheng vil jeg mene å si at det finnes enormt mange mennesker som rett og slett ikke har mulighet til å bli akkuratt det de ønsker eller få til akkurat det man vil grunnet flere ulike årsaker. Men I et land som Norge med muligheter for utdanning, godt helsevesen og en trygg velferdsstat har nok de fleste en sjanse til å nå målene sine

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *