JEG RØMTE FRA NORGE

Categories Personlig

Nå skal jeg faktisk dele noe veldig personlig med dere, som jeg egentlig hadde bestemt meg for å aldri innrømme på bloggen. Alt endrer seg om man gir det litt tid, og nå forstår jeg at jeg bare var et menneske jeg også. Selv om jeg har satt meg selv i den posisjonen jeg har gjort, så takler jeg ikke absolutt alt jeg heller. De siste ukene Paradise gikk på TV var det veldig tøft å være meg, for jeg måtte daglig lese kommentarer om hvor stygg, grusom, slem og forferdelig jeg var. Det ble så ille på et tidspunkt at jeg faktisk måtte stenge kommentarfeltet mitt, og det var da jeg fikk nok.

Dere husker kanskje turen min til Barcelona, når jeg plutselig satt meg på flyet og dro? Det var for at jeg visste at siste uken på Paradise kom til å bli et helvete, og på det tidspunktet der taklet jeg ikke mer. Det var sant at vi dro til Barcelona for å dra i et jobbmøte, men jeg fikk tilbudet om å ta dette etter finalefesten i tilfelle det ble stress for meg. Det ble stress for meg, men jeg klarte ikke å utsette å komme meg vekk fra helvete som ventet hjemme i Norge. Det hjalp på en måte å reise vekk, men samtidig ikke. Jeg ble faktisk sittende inne på hotellet for å oppdatere alle stygge kommentarene jeg fikk, og det er utrolig hva mennesker får seg selv til å skrive. 

Jeg er tøff, og jeg tåler mye. Aldri etter Paradise sluttet å sendes på skjermen har jeg opplevd å måtte være redd for å sjekke kommentarfeltet mitt, og det er jeg glad for. Selvfølgelig kommer det inn noen kommentarer her og der, men det takler jeg fint. Jeg taklet derimot ikke å stå i en storm av hat og stygge kommentarer, men jeg kom meg gjennom det også til slutt. Det å stå i rampelyset er virkelig tøffere enn hva man kan se for seg, og jeg hadde virkelig ingen anelse om hva jeg gikk til. Så jeg har mine svake øyeblikk jeg også, så svake at jeg setter meg på et fly å rømmer fra problemene mine. Ikke den beste løsningen, men akkurat da var det som føltes riktig. 

29 kommentarer

29 thoughts on “JEG RØMTE FRA NORGE

  1. Enig at det er helt utrolig hva folk for seg til å skrive… digger deg og bloggen din, ikke bry deg om stygge kommentarer. Heier på deg og Morten, dere er et flott par <3

  2. Du bare: “det var for at jeg visste at siste uken på Paradise kom til å bli et helvete”.. jeg bare: “Hun kommer tilbake!”, haha. Neimen helt oppriktig kan jeg ikke se for meg at du var hverken stygg, grusom, slem eller forferdelig. Folk må forstå at man blir utrolig presset i en slik situasjon som Paradise Hotel er. Det handler faktisk om å klare å klamre seg til plassen sin der inne, og da kan man ikke spille helt rent og pent.

  3. Normalt skriver jeg ikke kommentarer, men ville lige skrive noget hurtigt til dig..
    Lige fra start da paradise startede heppede jeg på dig. Jeg synes du var utrolig smuk og flot pige og har den skønneste latter!!! (og det flotteste hår) Jeg forstår ikke at du kan få stygge kommentarer fordi du var min absolut favorit. Sjov, sej og flot pige. Du virkede også rigtig klog, og meget moden, kunne slet ikke forstå du kun er 95’er.
    Fra en 94’er dansker bosat i Bergen haha! 😀

  4. Du er sykt tøff som deler dette , merkelig nok skjønner jeg hvordan du har det. Noen sa jeg burde ta livet mitt etter en time på skolen. Etter timen ble det uenigheter og når jeg gikk ut sa de mange stygge ting om meg , men heldigvis har jeg gode venner som forteller alt og støtter meg. Jeg hadde bare lyst til å rømme men de holdt meg igjen og passet på at jeg hadde det bra.!🙃😘 det er bra p sånne❤️💖🙃🙊🙈

  5. Sjukt bra du deler personlige innlegg som dette Sofie! Bare sånn her får folk øynene opp for at selvom man setter seg selv ute i lyset, så betyr ikke det at det full “jaktsesong” på deg. Du er en tøff person og uansett hva “voksne” mennesker har å si om bloggere, så er du og andre bloggere en del av hverdagen til mange og en stor inspirasjonskilde! Fortsett å være deg og fortsett med å dele disse type innlegg!

  6. Utrolig fin blogg du har:) har ikke kommentert før men følger med når du legger ut 🙂 og ville bare si hvor utrolig sterk du er! Og en fantastisk person! Stå på Sofie!:D

  7. Vil bare si hvis folk har frekke ting å si, hold det heller for dere selv. Sofie har ikke gjort dere noe i så fall heller legg det bak dere eller tell til 10 i stede for å skrive det å lage det dumt og vondt. Tenk gjerne gjennom tenk hvis det var deg/meg.
    Slik jeg ser det er sofie bare en snill og hyggelig person😊

  8. Hei Sofie.
    Jeg vil bare si en ting angående dette med å ha kommentarfelt. Jeg synes ikke du skal finne deg i at noen skriver stygge ting. Dette trenger du aldri å godkjenne på bloggen og gjerne slett det før du har lest det ferdig. Jeg synes det er helt sinnsykt at folk tror de kan skrive hva de vil bare fordi det er på internett. Dette er din blogg og det er dine regler. Du bestemmer og ikke ta dritt fra noen. Jeg er lærer og jeg tenker ofte sånn om klassen min. Jeg hadde aldri latt stygge kommentarer i klasserommet gå uten at det fikk konsekvenser for eleven. Akkurat det samme gjelder for kommentarfelt. Sett grenser. Steng det gjerne. Få andre til å lese igjennom og bare godta det som er positivt/konstruktiv kritikk. Drittslenging skal du bare drite i.

  9. EB: Veldig sant det du sier, og det er veldig godt å høre at du tar tak i dette. Det er dessverre alt for mange lærere som er alt for sløv. Jeg er veldig heldig og slipper unna mye av drittslengingen, er svært sjeldent jeg får slike kommentarer!

  10. Sofie du er perfekt ❤️ . Jeg håper du forsetter å blogge videre😊 Du er veldig flink til å blogge jeg liker veldig godt yt kanalen din ❤️#Sofie_er_perfekt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *