HVA FORVENTER JEG I ET FORHOLD?

Categories Personlig

Jeg får ofte spørsmål om hva jeg synes er greit og ikke greit når det kommer til forholdet til Morten og meg. Jeg tenkte derfor at jeg skulle dele noen punkter med dere med hva jeg synes er viktig når det kommer til et forhold. Litt forventinger, hva jeg liker og ikke liker. 

Tillit
Dette er number one om man virkelig skal få et forhold til å fungere, for det er utrolig slitsomt å ikke stole på partneren sin. Jeg har selv opplevd å ikke stole på noen, og det gikk utover hele forholdet. Jeg forventer derfor at kjæresten min skal være ærlig, men det er vel ikke så mye å forvente? Det som er viktig å huske er at man må stole på partneren sin om h*n ikke har gjort noe som har brutt tilliten mellom dere. Det verste jeg vet er mennesker som er skeptisk til alt kjæresten gjør, selv om h*n er helt uskyldig. Det er utrolig unødvendig å straffe noen for noe det ikke har gjort, og jeg hadde ALDRI taklet å vært i et sånt forhold selv. Slapp av, og nyt forholdet istedenfor, det funker alltid mye bedre 🙂

Kommunikasjon
Dette var jeg selv veldig dårlig på før, og jeg ble derfor en veldig slitsom person å være sammen med. Jeg har derfor skjerpet meg veldig, og funnet ut at ting blir så mye lettere om man bare snakker om det. Jeg forventet alltid at han skulle skjønne hvorfor jeg var sur eller lei meg, hvordan kunne han egentlig vite det? Jeg føler det er litt typisk jenter, for vi er utrolig kompliserte noen ganger. Kommunikasjon er utrolig viktig, og det kan løse så mange situasjoner på en veldig mye bedre måte enn stillhet. Jeg har blitt utrolig åpen selv etter at jeg skjønte hvor teit jeg var, og jeg merker selv hvor utrolig mye bedre det er. GO KOMMUNIKASJON. 

Initiativ
For meg er det utrolig viktig at begge to er like flinke til å ta initiativ når det kommer til forholdet. Enten til å finne på ting eller gjøre noe hyggelig for kjæresten sin. Jeg hadde personlig ikke taklet å være i et forhold der kun ting gikk den ene veien, og man aldri fikk noe igjen. Det er viktig å ta og gi, ikke sant? 

Sjalusi
Denne henger jo mye sammen med tillit, men jeg tar den som et eget punkt likevel. Det er alltid søtt når kjæresten blir litt sjalu, men det er absolutt ikke søtt når kjæresten er konstant sjalu. Hadde Morten blitt sjalu på grunn av at jeg snakker med andre gutter på byen, eller likt et Instagram bilde hadde jeg følt meg kvalt. Igjen, det er viktig å stole på kjæresten sin til det motsatte er bevist. Man må kunne snakke med det motsatte kjønn uten at det skal bli krangling. 

Tid
Jeg synes det er veldig viktig at man setter av tid til å være med hverandre. Ikke bare at man har et forhold der man er sammen, men ikke er sammen. Morten og jeg har ofte dager der vi er sammen hele dagen, men vi begge er så opptatte av vi like gjerne kunne vært hver for oss. Selvfølgelig kommer man til å ha sånne dager, og det er akkurat derfor jeg synes det er viktig å sette av tid til hverandre. Lag en middag, dra på date, se en film eller gjør et eller annet. 

Venner
Dette punktet er UTROLIG viktig for meg. Vennene mine betyr alt for meg, og det er derfor viktig at kjæresten min passer inn sammen med de. Jeg kunne aldri vært sammen med en som hatet alle vennene mine, og aldri ville ha vært sammen med de. Dette er jo selvfølgelig motsatt også. Heldigvis har ikke Morten og jeg dette problemet, han digger vennene mine og jeg digger hans. Mine venner liker også Morten veldig godt, noe jeg er kjempe glad for ♥

8 kommentarer

8 thoughts on “HVA FORVENTER JEG I ET FORHOLD?

  1. Jeg synes du har gode og realistiske forventninger. De ligner nok veldig mine og kjæresten min sine. Det du sier om kommunikasjon er noe av nøkkelen tror jeg. Det er særdeles viktig at denne er god.

  2. husker ene ex-venninna mi BARE var med typen sin. hadde hun en uke hvor hun ikke skulle noe i det hele tatt, og ville møte meg, så dro hun heller til typen sin, og jeg måtte betale dobbelt så mye i reise, enn det jeg hadde gjort for å dra til hun. var skikkelig irriterende, siden jeg møtte hun kanskje sånn 1-2 ganger i året, når jeg pleide å møte hun mye oftere (hun bor én time unna, men var alltid opptatt med andre ting, eller så var hun hos typen i tønsberg). fikk nesten ikke snakka med hun på meldinger heller, siden hun bare snakka med han osv, og han betydde helt soleklart mer for hun, enn meg. så jeg håper at de neste vennene mine som får seg kjærester, faktisk tilbringer tid med meg, og de andre vennene sine også, gjerne tar med kjæresten og møter oss også, og ikke bare er med h*n. orker ikke føle meg enda mer glemt hahah

  3. Har du noe erfaring med avstandsforhold? kan du isåfall si dine tanker og meninger om det? 🙂 positive og negative ting

  4. Anonym: Det kan dessverre fort bli sånn! Man må av og til bare ha litt tålmodighet. Gir det seg ikke kan man jo alltid snakke om det? Men skjønner deg veldig godt, det er aldri kult å føle at man aldri blir prioritert.. <3

  5. snakka med hun om det flere ganger, men ble ikke noe forandring i det hele tatt:/ var sånn i nesten ett år, helt til de slo opp

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *