NOEN RYKTER OM BLOGGING

Categories Ikke kategorisert

DU TJENER MASSE PENGER MED ENGANG DU ER PÅ TOPPLISTEN
Feil, feil, feil og enda mer feil. Jeg lå faktisk ganske lenge på topplisten før jeg begynte å tjene penger, og da mener jeg lenge. Det er ikke sånn at man tjener penger med engang man er på topplisten. Du trenger heller ikke å tjene masse penger selv om du ligger ganske høyt opp, det varierer veldig!

DU ER RIK SOM TOPPBLOGGER
Denne er også veldig feil, og det var noe jeg trodde selv før jeg ble toppblogger selv. Det varierer selvfølgelig veldig fra hvilken blogg du har, og det er noen som tjener utrolig mye penger på å blogge. Det finnes likevel de som ikke tjener like mye, og jeg vil ikke kalle noen av oss for rike. Vi har mye penger ja, og jeg tjener mer enn hva jeg noen ganger har gjort. Man kan tjene mye, men det er ikke sånn at man automatisk er rik selv om man er en toppblogger. 

BLOGGING TAR LITE TID
Haha, dette er kanskje det som irriterer meg mest. Jeg prøver å ikke irritere meg over det, men jeg gjør det likevel. Det verste jeg vet er uvitende påståelige mennesker som snakker om ting de ikke har noe kunnskap om. Hvordan kan noen som aldri har prøvd dette før si at det ikke tar tid? Det er som at jeg skal kommentere jobben til en politimann, og det gir virkelig ingen mening. Jeg har ingen kunnskap om politiyrket, og uttaler meg derfor ikke om ting jeg ikke vet noe om. Uansett om du tror det eller ikke, så tar blogging ekstremt mye tid. Jeg bruker minst 12 timer på denne bloggen om dagen, og jeg vurderer faktisk å lage videoblogg for å vise dere 🙂 

MAN FÅR ALT SPONSET
Det virker som veldig mange tror at man får absolutt alt sponset med engang man er blogger, og at man ikke bruker en eneste krone selv. Dette er også VELDIG feil. Det er ingen hemmelighet at vi får mange muligheter og ikke minst mange forespørsler, men det er utrolig mye man takker nei til. Jeg bruker mine egne penger på det meste, og det er helt OK 🙂 Det hadde vært kjedelig om denne bloggen kun skulle være annonse og reklame, eller hva? 

VI HAR MASSE FRIHET
Ja, vi har den friheten med at vi kan jobbe hvor enn vi vil i verden. Likevel er det mange avtaler som gjør at man må holde seg i Norge, og det har faktisk skjedd at jeg måtte reise tidligere hjem fra ferie på grunn av jobb. Forskjellen på denne jobben og en vanlig jobb er at vi har aldri fri. Vi jobber mandag til søndag hver eneste uke, måned og år. Man skal selvfølgelig ta seg en dag fri her og der, men det lønner seg jo ikke. Jeg føler meg faktisk mer “fanget” etter jeg fikk en så stor blogg som det jeg har, enn da jeg jobbet i hjemmesykepleien. Jeg sover for eksempel aldri lenge, for da får jeg plutselig mye unødvendig jobb hengende over meg. Jeg skal uansett ikke klage, for jeg ELSKER jobben min. Så ja, vi har masse frihet, men kanskje ikke så mye frihet som alle tror. Jeg tror kanskje det må oppleves for at dere skal forstå, for uansett hva jeg skriver nå så vil mest sannsynlig en av dere pirke på det. 

18 kommentarer

18 thoughts on “NOEN RYKTER OM BLOGGING

  1. Så bra innlegg:) Jeg slev har blogg ( ikke stor i det hele tatt) men kjenner igjen det at det tar lang tid å lage innlegg, ta bilder, laste opp, skirve osv. Du er utrolig flink:)

  2. At blogging tar lite tid er ikke sant. Selv jeg som ikke er toppblogger bruker lang tid på å blogge, så jeg forstår deg godt. Jeg blir litt irritert på folk som sier at blogg ikke er en jobb pgså, bare fordi de er vant med å måtte sitte bak kassa på en butikk, være sykepleier/lege/politi osv og ikke jobber hjemme fra pc´en sin.

  3. Stå på Sofie☺️ Du har en super blogg:) jeg sjekker bloggen din flere ganger daglig☺️

  4. Hvis man først vil gjøre jobben sin ordentlig så bruker man god tid. Bruker man lite tid på bloggen sin kan det bli mye slurv med skrivingen, man må passe på at alle bildene passer inn at de ikke blir for store og ikke for små. Man må fikse bildene slik at det blir god kvalitet og at det ikke er et bildet med kjempe dårlig fokus slik at man ikke ser bildet ordentlig. Kunne skrevet så mye mer men da blir denne kommentaren veeldig lang (som om den ikke er det nå). Synes du gjør en kjempe bra jobb med bloggen (jobben din) Sofie. 🙂 Stå på videre bruk all den tiden du trenger og fortsett å levere bra innlegg på bloggen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *