JEG HAR BLITT SVINDELT + ØDELAGT KAMERA

Categories Ikke kategorisert

Altså.. Kunne jeg ha mer uflaks på denne turen? I går når vi skulle levere tilbake bilen skulle jeg betale med bankkortet mitt som ble avvist gang på gang, og jeg kunne virkelig ikke forstå hvorfor. Vi bestemte oss derfor for å ta ut penger i minibanken istedenfor, noe som heller ikke funket. Jeg har en maksgrense på 20.000kr på kredittkortet mitt, og jeg vet 100% sikkert at jeg ikke har brukt så mye på en uke. Jeg visste derfor at jeg hadde penger på kortet mitt helt til Morten ba meg sjekke nettbanken. Jeg hadde 89,9 kr igjen på kortet, så hvor alle pengene jeg engang hadde på kortet ble av har jeg ingen anelse om. Det er heldigvis kredittkort så alt ordner seg, men det er likevel veldig kjipt og ikke minst en ekkel opplevelse. Aldri før har jeg opplevd å blitt svindlet, så en gang måtte vel bli den første. 

Ikke nok med dette så har også kameraet mitt bestemt seg for å slutte å funke. Det kommer opp et eller annet med at linsen ikke er tilknyttet kameraet, og AKKURAT dette skjedde med mitt forrige Sony kamera også.. Jeg tar godt vare på kamerautstyret mitt, så jeg vet at det ikke har skadet seg. Det skjedde heldigvis den siste dagen i Portugal, så jeg skal rett hjem å levere kameraet inn på reparasjon. Sist dette skjedde var jeg i New York, og det var i tillegg dag en. Dere aner ikke hvor lei meg jeg var når jeg måtte ta alle bildene mine med mobilkamera… Som dere sikkert forstår har jeg hatt litt uflaks på denne turen, men det ordner seg heldigvis alltid. Nå må jeg bare komme meg hjem, så får jeg vel fikset opp i alt dette. Bedre lykke neste gang, eller hva? Morten holdt på også på å ødelegge dronen sin, jeg må faktisk bare le av uflaksen vår. 

19 kommentarer

19 thoughts on “JEG HAR BLITT SVINDELT + ØDELAGT KAMERA

  1. heihei!
    jeg følger deg både på snapchat og instagram, og synes du legger ut bare de samme tingene på begge mediene. hadde vært morsomt med litt variasjon så man slipper å se opp igjen det samme to ganger hver gang 🙂 bare et tips!
    ellers, kjempeartig å lese bloggen din, mye interessant å lese om😃👏🏼

  2. Vi ble svindlet når vi var på ferie i Roma og Capri i sommer også :/ heldgvis hadde jeg regionsperre på begge kortene! Men samboern ble svindlet for 8k.. Regionsperre er supert å ha på alltid! Så bare å slå det av og på når du skal ta ut penger/betale på nett!

  3. Du HADDE ikke 89kr igjen på et kredittkort. Du hadde 89,- igjen i kreditt… Du som forbilde burde være forsiktig med slike ytringer. Alt for mange ungdommer i dag tror at pengene de har i kreditt er faktiske penger de har, og fullstendig misforstår lån og renter. Et annet tips, du bør lære deg forskjell på å/og, du bruker “å” feil i setninger alt for ofte. En profesjonell blogger bør ha det i orden. Ellers så syns jeg bloggen din har tatt seg veldig opp!

  4. Du har ikke blitt svindlet du har bare brukt opp alt på sminke og tull! Se på kontoutskriftene dine kanskje….

  5. Amalie: Det skal jeg ta til meg 🙂 Bare litt vanskelig å legge ut masse forskjellig når man på en måte gjør de samme tingene, men skal absolutt tenke over det 😀
    Såå hyggelig å høre, tusen takk Amalie <3

  6. Det med at linsen/objektivet sluttet å få kontakt med selve kameraet skjedde faktisk med mitt kamera også engang (et Canon). da renset jeg forsiktig med tørr q-tips på de gullfargede “sensorene” og etter det funket det igjen 🙂
    Hvis det skulle skje igjen, så kan det hende det kun er det lille som skal til.

  7. Hæ? Men får du ikke tilbake pengene? Og på en sånn app på mobilen hvor du kan sjekke hvor mye penger du har på kortet og sånn så kan du se hvor pengene har blitt brukt?❤️❤️ Men herregud så kjipt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *