DETTE GJORDE MEG FORBANNA

Categories Ikke kategorisert

I dag var jeg innom bloggen til Martine å leste innlegget hun nettopp hadde delt. Etter å ha lest innlegget fant jeg ut at hun hadde fått en del hets etter å ha skrevet innlegg om vår ubehagelige flytur. Jeg ble selvfølgelig nysgjerrig og måtte lese gjennom kommentarene. Det jeg ser da er at Morten og jeg har fått skylden for at en jente under 18 år ikke fikk bli med på flyet. Det sto også noe som at ” Selvfølgelig kunne ikke selveste Morten gi fra seg setet”. Haha, okei? Kanskje du skal vite fakta før du uttaler deg?

For det første så fikk vi beskjed om å vente på videre beskjed, for det kunne være at Morten ikke kom seg med dette flyet. De var tre stykker som fikk samme beskjeden da flyet tydeligvis var helt fult. Det var ikke sånn at vi sto og kranglet og absolutt skulle være med flyet som gikk da. Selskapet tilbydde oss 5000 kr hver for å vente i 12 timer på flyplassen, for så å fly jorda rundt for å til slutt komme frem til Norge. Dette var et tilbud han ga oss for at han skulle få mindre jobb med å ordne plass til alle på flyet. Vi sa at vi helst ikke ønsket dette, men om det var den eneste løsningen så fikk det være greit. Vi tilbydde oss også å være en natt ekstra i Portugal, sånn at vi kunne få et fly i morgen istedenfor. Han sa at flyet fra Portugal til Norge var fullbooket dagen etterpå også, så det var ikke vits. 

Etter litt venting fikk vi til slutt beskjed om at det ordnet seg, og at Morten kom med flyet. På dette tidspunktet visste vi absolutt ingenting om det var en jente på under 18 år som ikke fikk være med. Vi sjekket derfor inn, og fikk ikke fortalt dette før ETTER vi hadde kommet på flyet. Jeg så også at det var noen som jobber i flyselskap som kommenterte at de ikke gir ut business billetter på grunn av at de som har kjøpt skal ha et sete mellom seg. Åja men daså, da er det jo helt greit å la en jente som viste seg å være 16 år !!! sitte alene i Portugal. Det var to gutter som var på samme surfecamp som oss som ble oppgradert til Business på grunn av plassmangel. Disse to hadde kjøpt en vanlig billett, så hvorfor kunne ikke hun jenta sitte sammen med de da? Det var plass på raden deres, og ingen av de hadde betalt for et ekstra sete. Det finnes INGEN unnskyldning for å etterlate en 16-åring i Portugal når det faktisk er ledig plass på flyet. 


Det er min skyld at hun ikke kom med flyet, for jeg er en egoist 🙂 

Bare så det er sagt før jeg avslutter dette innlegget, så oppførte flyvertinna seg som dritt. Aleks hadde aldri trykt på knappen om det ikke hadde vært nødvendig, og hun håndterte situasjonen ekstremt dårlig. Jeg har selv jobbet i alarmtjeneste, der jeg har opplevd å måtte rykke ut på alarmer jeg synes var helt unødvendig. Jeg har likevel aldri oppført meg som dritt mot mine “kunder”. Jeg har heller aldri bedt de ” go fuck away” eller skjelt de ut foran et helt publikum. Det finnes ingen unnskyldning for at en mindreårig ble etterlatt i Portugal, og det finnes heller ingen unnskyldning når noen oppfører seg på den måten der. Hadde Morten og jeg fått beskjed tidligere om at hun måtte være igjen i Portugal, så hadde vi selvfølgelig blitt igjen. 

Her har dere forklaringen fra hun som ble etterlatt i Portugal. Hun var 16 år, men hadde ikke bestilt dyr nok billett. Jeg trenger vel ikke å si noe? Folkene som jobber for dette flyselskapet oppførte seg som dritt, og det gjør meg oppriktig irritert å skrive dette innlegget.

28 kommentarer

28 thoughts on “DETTE GJORDE MEG FORBANNA

  1. Av og til lurer jeg på hva dere som skrive slike ting tenker på? Sofie viste jo ikke at dette ville skje hun hadde sikkert ikke gjort det om hun viste dette. Dere hadde også sikkert prøvd å få plass på flye om det hadde vert dere og ikke viste om det. Så jeg synes at dere kan være snille med henne å slutte me de stygge kommentatene 😊

  2. Veldig irriterende at dere får skylden for slike ting, selv etter dere har forklart situasjonen. Håper dere ikke tar dere nær av de negative kommentarene, fordi de som har skrevet de har tydeligvis ikke peiling. <3

  3. Eneste som e på din snap e “Swipe up” du har forandra dæ no sykt og e en sykt wannabe. Du burde slutte å “reklamere” for din egen blogg fordi folk blir lei

  4. For noen frekke folk som anklager Morten for dette alle Kim seg jo hjem og da er vell alt greit? Assa klandre andre for noe som flyet valgte og at dere fikk den grusomme flyvertinna som karnsje vet hvordan man skal takle denogikke en som er mindre så om det er som alleandre sier så var det vell egt greit ikke at det er greit og bli behandlet sån på flyet men du skjønner greia . Alle kom seg hjem og ingen er skadet da har vell alle det fint

  5. Assa no må dere gi dere folkens! Dere kan ikke mene st det er Morten og Sofie sin feil at den 16 år gamle jenta, måtte være igjen i Portugal! Selvfølgelig er det helt forferdelig at en 16 år gammel jente måtte være igjen i Portugal ALENE, men det kan ikke Morten og Sofie gjøre noe med. Kjenner eg blir forbanna når folk skriver at det er di sin feil. Di fikk ikke vite det før di var kommet inn på flyet!! Og at dere sier at Sofie er en egoist som ikke vil fly hjem uten Morten er bare pisspreik. Sofie er en helt motsatt av egoistisk som faktisk deler livet sitt med oss. Tenk så mye tid hun bruker på å skrive ting til verden❤️ Det står det så stor respekt av, Sofie! Du og Morten er mine helt klart forbilder og det er dere eg ser opp til. Elsker dere<3

  6. Folk tenker ikke før de skriver! De vil bare slenge dritt. Men synd for dem, det er de som driter seg ut og ikke du Sofie! Du forteller ting som det er og likevell er det noen som finner noe i innleggene dine som kan vries om til noe negativt og til og med usant!
    Det er bra at du forklarer deg, men enkelte ganger skulle det nesten ha vært unødvendig pga så teite folk xD
    De gjør deg bare mere kjent, så keep going haters 🙂

  7. helt teit at dere får skylde for dette ;/ men enkelte elsker hvis og snakke dritt om spesielt deg og morten har jeg merket ingen fortjener det

  8. Herregud, hvorfor klarer ikke folk å tenke lengre enn å skrive sånt? Jeg er overbevist om at du og alle de andre er fantastiske personer, og at dere aldri ville latt en 16 åring sitte igjen alene på flyplassen hvis dere visste om det. Og jeg har ett spørsmål til dere som hater så fælt på folk; hvorfor leser dere bloggene og følger dem på Snapchat hvis dere hater dem så fælt?

  9. Og itillegg, jeg ser veldig opp til deg og syns du er helt perfekt. Du er så bra at jeg ikke vet hva jeg skal skrive.

  10. Hei. Virker som at hver gang du får “kritikk” så føler du at du må forklare deg. Du trenger ikke det, selv om folk kritiserer deg el noe på bloggen din. Det vil alltid være noen som kritiserer uansett hva… Du e god nok som du er Sofie, klem😊

  11. Sigrid: Hei Sigrid 🙂
    Der har du nok et helt feil inntrykk. Jeg får kritikk hver eneste dag, haha! Det er bare enkelte ting som trigger meg veldig, som dette punktet!
    Tusen takk for det <3

  12. Ikke for å være pirkete, men det var jeg som skrev meldingen om at jeg jobber for enkelte flyselskap. Det er kanskje ikke så lett for andre utenfor å forstå, men dersom det ikke er et veldig stort fly som flyr så er businessklasse slik at det setet mellom ikke kan brukes. Det er fysisk umulig for oss ansatte å sette noen der, og kabinen ombord har heller ikke lov å sette noen der da det også går på vekt og lignende. Inne i vårt system så vises ikke disse setene nettopp fordi de ikke kan brukes. Igjen – jeg forstår frustrasjonen, men slike situasjoner som det oppstår nokså ofte. Da denne 18 åringen som ble satt igjen, er over alder til å kunne reise alene, stilles hun på lik linje som alle andre passasjerer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *