VÆRE MED I FILM OM 22 JULI?

Categories Personlig

Den siste tiden har jeg fått en del spørsmål om hva jeg tenker rundt det at det skal lages film om 22.Juli. Jeg har også fått spørsmål om jeg skal være med i denne filmen, noe jeg kan avkrefte med engang. Skal jeg være helt ærlig med dere så har jeg ikke satt meg noe inn i det, og jeg unngår å lese alt av nyheter som omhandler akkurat dette temaet, for det gir meg ingenting godt. Jeg prøver å gå videre i livet mitt, og da hjelper det ikke oppsøke problemet, eller å lese om hvor forferdelig han har det i fengselet for at han ikke får spille nok Playstation.

Hadde det ikke vært for dere så hadde jeg ikke visst at denne filmen skulle produseres, så lite har jeg faktisk fått med meg. Jeg tror nok ikke dette er en film jeg kommer til å se, men jeg synes det er viktig at historien blir fortalt. Dette er en stor del av Norges historie, så det burde absolutt være i pensum til de som var alt for ung til å huske denne dagen, og for de som kommer etter. Terror må snakkes om, uansett hvor ubehagelig det er. Om jeg har forstått det riktig så skal noen av de overlevende fra 22.juli være med i filmen, noe jeg synes er veldig imponerende. Jeg hadde personlig aldri klart å vært med i en film der historien skal gjenfortelles, for jeg vet det ville dratt meg langt tilbake.. Så dere er tøffe. 

Som dere kanskje ser så har jeg ingen kunnskap til denne filmen, men jeg håper likevel dere fikk svar på det dere lurte på. Jeg fant ut av det var lettere å svare dere i et innlegg, istedenfor for svare på en og en kommentar. 

13 kommentarer

13 thoughts on “VÆRE MED I FILM OM 22 JULI?

  1. Det burde være pensum for alle elever på både barneskole,ungdomsskole og vgs etter
    Min mening, uansett om man husker det eller ikke,

  2. Dette innlegget ble kanskje feil å kommentere på, men må bare si en ting. Du er helt fantastisk sofie❤jeg kjenner jeg blir så flyvende forbanna når jeg ser andre kommenterer at du bruker utøya og faren din for å få lesere. Må bare si at det er helt sykt! Folk aner jo ikke hva de snakker om. Du velger jo å dele hva som har skjedd i ditt liv. Alt fra godt til vondt. Er det ikke det en blogg handler om da? Syns du er forbanna tøff sofie som tørr å stå fram og si alt dette! Stå på. Du er helt rå!❤

  3. Hun skriver jo ikke om 22.07 hele tiden!
    Jeg kommer dessverre til å se denne filmen da jeg ikke har nok viljestyrke til å la vær, men Erik Poppe har sagt at de skal unngå at flere får tilbakefall eller blir verre.
    Jeg håper det stemmer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *