VÆRE MED PÅ PARADISE HOTEL NESTE ÅR ?

Categories Paradise Hotel

Som dere kanskje vet skal jeg være med i Paradise Hotel 2018. De skal ha reunion sesong så flere av oss gamle deltakere skal være med. Haha neida, men tenk så kult det hadde vært? Det er faktisk den 10ende sesongen av Paradise Hotel, så de burde virkelig gjøre noe helt sykt. Jeg får ofte spørsmål om jeg kunne tenkt meg å være med igjen, og svaret er helt klart nei. Det var en utrolig morsom opplevelse, men det var nok med en gang. Siden søknadsprosessen er fult i gang tenkte jeg å dele noen erfaringer med dere som jeg gjerne skulle ønske noen hadde delt med meg før jeg reiste ned til Mexico. Enjoy ♥

VÆR FORBERDET PÅ AT ALT KAN KLIPPES
Personlig har jeg alltid trodd at tidligere deltakere har prøvd å sette seg selv i et bedre lys ved å skylde på klippingen. Det er utrolig lett, så hvorfor ikke? Dere som får være med til neste år vil forstå nøyaktig hva jeg snakker om, for de klipper mye. For eksempel det klippet med Soph der hun kommer inn i Bungalowen “gråtende” der alle lo av henne, SÅ LANGT FRA SANNHETEN. Jeg ble tatt ned på sync (der vi snakker alene) og hun som intervjuet meg holdt på å le seg ihjel. Hun kalte det får årets kleineste PH øyeblikk, noe det også var. De endret det fra morsomt og kleint til mobbing, og det var IKKE noe vi var forberedt på. Så det er viktig å vite at dere fraskriver dere alt av rettigheter, så de kan gjøre nøyaktig hva de vil. 

DET TAR LANG TID Å LAGE TV
Innsjekk og parsermoni tar utrolig lang tid, vi snakker 3-4 timer hver sermoni. Det er selvfølgelig lunsj og middag mellom, men dere må være vite at det er mye venting. Man må smøre seg med tålmodighet, og heller prøve å nyte “fritiden” man har, istedenfor å stresse med å komme i gang. Det er også scener som må spilles inn flere ganger, for at det skal se best mulig ut på TV. Sånn er det bare om man skal være med på et TV-program 😉

DET ER IKKE FRI BAR
De fleste forbinder vel Paradise Hotel med masse festing og fri bar, det er dessverre ikke sannheten. Jeg ble faktisk sjokkert over hvor lite alkohol vi fikk noen ganger, og det var selvfølgelig veldig kjipt til tider. Det var kun kjipt inne på hotellet, men nå er jeg bare glad for det. De fortalte oss at de ønsket at vi kunne stå for det vi gjorde på TV, noe som er helt rett. Jeg ble alt for full den gangen Kevin og jeg kranglet, da jeg i tillegg skulle ta opp masse greier med Morten. Du kan tenke deg følelsen når du våkner opp hjemme i sengen din med fylleangst, hvor ille det kan være. Så kan du prøve å våkne opp i Mexico, og vite at 3-400.0000 skal se hvordan du oppførte deg. IKKE en god følelse, det er faktisk helt jævlig.

DET ER MYE DØDTID
På TV ser det kanskje ut som at vi alltid gjør noe, det altså stemmer ikke. Vi får ikke spise frokost før et bestemt tidspunkt, og må derfor være på rommet helt til telefonen ringer. Jeg våknet ALLTID 1-2 timer før frokost, herregud så kjedelig det var. Fra frokost til lunsj er det å sole oss det eneste vi gjør, også skjer det som oftest ikke noe før på kvelden. Man får med andre ord mye tid til å slappe av

ALLE SKAL HA EN MENING OM DEG
Dette er selvfølgelig på godt og vondt. Du vil møte mennesker som støtter deg uansett hva, også vil du møte mennesker som gjør alt for å trykke deg ned. Du kommer til å bli dømt ut etter TV-programmet, og det seere ikke forstår er at det er et spill. Selvfølgelig er du deg selv der inne, men det går aldri 100%. Til syvende og sist er det kun deg selv du kan tenke på om du vil nå lengst mulig, og det er det dessverre ikke alle som forstår. Jeg har fått beskjed om å skyte meg selv, at noen burde ha skutt meg og at det var synd at Breivik ikke fant meg på Utøya. Det finnes så mange rare og ikke minst syke mennesker der ute, og du skal klare å håndtere alle du møter. 

NYT TIDEN DER
Er du der lenge nok vil du lengte hjem, tro meg. For meg føltes det ut som at jeg levde i en annen verden, og at familie og venner ikke eksisterte. De som er inne på hotellet er din nye familie, noe som kan være både bra og dårlig. Vi var veldig heldig denne sesongen der alle var snille og gode mot hverandre. Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde holdt ut 12 uker om jeg skulle hatt noen “uvenner” der inne. Uansett, over til poenget. Det er ingen tvil om at man blir lei, for det er tøft å være der. Er det uansett en ting jeg angrer på så er det at jeg ikke satt mer pris på tiden jeg hadde inne på hotellet. Paradise Hotel skjer mest sannsynlig bare en gang. Venner og familie vil være der når du kommer hjem, og du har resten av livet til å tilbringe tid sammen med de. Kos deg, spis masse god mat, ha det morsomt og tenk at dette skjer kun en gang. 

DET ER MYE TILFELDIGHETER
For alt du vet kan det hende at du bare er der i en uke, og da vil du mest sannsynlig ikke sitte igjen med så mye. Vi som er der lenge knytter sterkere bånd av naturlige årsaker, og har derfor et sterkere bånd når vi kommer hjem. Jeg tror mange av de som ikke var der så alt for lenge har følt seg utenfor, og det er selvfølgelig kjipt. Ingen av oss har utestengt noen, men vi har selvfølgelig utviklet et bedre vennskap enn med de vi nesten ikke rakk å bli kjent med. Ta Morten S som et eksempel. Han var der kun i 2 dager, og hvem rekker å bli kjent på to dager? Han bor også langt vekk fra Oslo, så jeg har kun møtt han på premiere og finalefesten. Veldig hyggelig gutt, men jeg kan ikke akkurat si at jeg kjenner han. 

4 kommentarer

4 thoughts on “VÆRE MED PÅ PARADISE HOTEL NESTE ÅR ?

  1. Kan du lage et innlegg der du viser de bildene du er med på som du er mest fornøyd med eller bringer frem et veldig fint minne? Bilde kan være av deg og et bilde du har tatt!!:)))

  2. Siden du “kjenner” produksjonen så kunne du kanskje ha tipset om at det er mange som ønsker en slik all-star sesong. De kunne ha laget en vanlig sesong og en med de beste deltagerne igjennom tidene. Farmen klarte jo å lage en vanlig sesong og en kjendis sesong som de sendte samme året. Føler liksom at de må gjøre noe helt sykt spesielt, et 10- års jubileum kan liksom ikke gå upåaktet hen. Det var en eller annen sesong hvor enkelte “deltagere” hadde manus. De burde gjøre det i 2018 også, bare at seerene ikke vet at det er skuespillere og at noen er muldvarper.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *