MIN FØRSTE LØNN SOM BLOGGER

Categories Ikke kategorisert

Det er veldig mange som lurer på hvor mye jeg tjener på bloggen, og jeg kan forstå hvorfor. Jeg har selv vært der, og jeg har selv lurt på hvor mye en blogger egentlig kan tjene. Hvor mye fikk hun betalt for dette anonnseinnlegget? Får hun betalt per klikk? Hvor mye tjener hun i måneden? Jeg husker enda når det ble kjent hvor mye noen av toppbloggerne tjente, og jeg holdt helt ærlig på å svima av. Det var veldig mye penger for en vanlig mann i gata. 

Jeg vet ikke hvorfor dette med økonomi er så spennende, jeg vet heller ikke hvorfor det er så hemmelig. Jeg vet at alle dere kan søke meg opp på skattelisten når den kommer, men det vil nok dessverre ikke være en AHA-opplevelse. Jeg er faktisk usikker på om det er skatteoppgjøret for 2016 eller 2017 som kommer? Uansett, over til poenget. Dette året har jeg vært hele 4-5 måneder uten noe som helst inntekt. Jeg har selvfølgelig regnet med Mexico også, for jeg tjente ikke akkurat så mye penger mens jeg var der. Første blogglønnen jeg fikk var heller ikke noe å skryte over, den var på hele 1500kr. Rik av å ligge på topplisten, var det det du sa? De fleste (inkludert meg selv) tror vel at med engang man havner på toppen og har Side2 kontrakt så tjener man MASSE penger, og det er veldig feil. Neste lønn var på 10.000kr, og jeg ble veldig bekymret for at dette ikke var noe jeg kunne leve av. Lønningene mine var ikke akkurat noe å juble over, og jeg kunne helt klart ikke leve av dette. 1500kr ville ikke betale mobilregningen min engang, så dere kan tro jeg var stresset. 

Den tredje lønningen jeg fikk turte jeg ikke å åpne i det jeg mottok den. Det tok flere timer før jeg mannet meg opp til å se hva jeg skulle leve av denne måneden. Denne gangen ble jeg positivt overrasket. Så overrasket at jeg begynte å gråte. Jeg løpte rundt i leiligheten og jublet samtidig som tårene trillet, jeg var i sjokk. Aldri før hadde jeg tjent så mye på en måned, og jeg hadde heller aldri forventet å tjene så mye. Jeg gikk fra 10.000 kr til nesten 80.000 kr på bare en måned. Det er ikke mange jobber i denne verden man kan øke så mye på kort tid, og det er nok akkurat derfor jeg elsker denne jobben. Den er morsom, utfordrende og spennende. 

Det har selvfølgelig sine baksider også, og det som kan være veldig skremmende med denne jobber er at hver eneste lønn er forskjellig. Jeg har fått lønninger etter denne som har vært mye lavere, så det har ikke vært sånn hver eneste måned. Det er heller ikke sånn at man tjener masse penger med engang man ligger på topplisten. Jeg vet om noen som ikke tjener noe i det hele tatt, og bloggen er derfor mer en hobby. 

37 kommentarer

37 thoughts on “MIN FØRSTE LØNN SOM BLOGGER

  1. Jeg synes det er så bra at du er såpass åpen og ærlig som det du er. Du skriver varierte innlegg og virker som en reflektert og klok ung dame. Jeg liker godt å følge deg på bloggen og snappen din. Selv om du er ung, så har du så mye livserfaring og intellekt at du fremstår på en veldig god måte. Du er et godt forbilde i en bloggverden som til tider er veldig rosa. Stå på, og følg drømmene dine!❤️ Jeg gleder meg til å følge med deg videre ❤️

  2. Har du eget firma, så du må ta regnskap, skatt osv selv, eller er alt ordnet når lønnen fra Side2 kommer?
    Med eget firma, så er det i hvert fall mye arbeid…ikke bare bloggingen. Så folk må ikke komme å si at blogging ikke er en jobb.
    Lykke til – du klarer deg bra 🙂

  3. Endelig noen som tørr å si hva de i alle fall har tjent litt! Det var en lettelse å se at det ikke var en typisk clickbait om hva bloggere tjener, for å så i innlegget skrive at det får vi ikke vite. Bra <3

  4. Men hvem får du lønning fra, side2? Får du også noe fra blogg.no og fra annonser du har i tillegg som f.eks haircare? Den månedslønnen er veldig ufortjent i forhold til hva man tjener i andre yrker sammenliknet med samfunnsnytten. sykt.

  5. Anonym: Lønnen til et fotballspiller og skiløper er vel også veldig ufortjent da? Det er ikke vi bloggere som bestemmer lønnen til feks helsefagarbeidere, og jeg er HELT ENIG at de tjener alt for lite. Har selv jobbet mange år i hjemmetjenesten, og lønnen jeg fikk i forhold til jobben jeg gjorde var helt utrolig. Markedet er uansett sånn, og det vil alltid være noen yrker som tjener mer enn andre, urettferdig eller ikke. Jeg jobber hardt med dette, og da synes jeg lønnen min er fortjent 🙂

  6. Vell fortjent, du er superflink! 🙂
    Fortsett som dette, så går det nok superbra med både lønn og blogg! Jeg er hvertfall faan og kommer til å klikke som en gal for fremover! Hahah 😀

  7. Så på insta at du igjen clickbaitet for bloggen din. Der det var noen som kommenterte hva bloggere tjener elns. Du skriver da som tekst ved siden av. “Hva med fotballspillere og skiløpere”. Vel nå har jo faktisk idrettsutøvere en form for talent. Skal ikke si noe på at de tjener ofte i overkant mye, men igjen det gjør bloggere og. Forskjellen er at alle kan lage en blogg og tjene penger på det bare de vil. Det krever null form for talent når det kommer til blogging. Og jeg kan love deg at de fleste folk du møter ute på gaten er enig med det jeg sier.

  8. Jeg blir så satt ut når jeg leser kommentarer som at bloggere ikke fortjener lønnen sin. Jeg forstår at folk kan tenke sånn, for fra utsiden av oss uvitende mennesker som ikke vet hva en blogg innebærer, virker det som det ikke er så mye å gjøre. “De sitter seg bare ned å skriver ett innlegg”. Nei, de gjør kkke det. De må skrive forskjellige innlegg hver dag som må treffe mange forskjellige alders grupper. De må tenke over hva de kan skrive og ikke skrive. De drar på møter, eventer, avtaler, shoots og så mye mer. De jobber ikke bare 08-16, men hele døgnet. De tar bilder, tenker ut forslag til innlegg, svarer på mail og telefon. De gjør noe så og ai hele tiden. De bruker ikke bare 5 min på ett innlegg. Noen ganger 1 time, 3 timer eller kanskje 6 timer, på ETT ENKELT INNLEGG. De jobber hardt for lønnen sin. Mener man at en blogger ikke fortjener lønnen, slutt å les bloggen, så bidrar du ikke til det som er urettferdig.
    Nå var det ikke så mange stygge kommentarer i dette innlegget, men jeg måtte bare få skrevet det.
    Du er flink Sofie, stå på og kjør ditt løp 🙂

  9. Hvordan tjener man egt penger? Har selv blogg og får en del ting! Men har lurt på hva en kan gjøre for å tjene penger?

  10. Mange vil vite hvor mye bloggere tjene pga dere sier at dere er rike etter dere har begynt å blogge så da blir folk nysgjerrige på hvordan dere får så mye ut av blogging

  11. Hvordan kan du ha et mobilabonnement på over 1500kr?? visste ikke det fantes engang!! 60GB koster liksom 799

  12. Balo: Google clickbait vær så snill 🙂 Alle kan absolutt ikke lage en blogg og tjene penger. Du må være ganske langt oppe på lista om du i det hele tatt skal leve av det. Konkurransen er skyhøy, og det er absolutt ikke alle som kommer seg på topp. Du må også være flink (DVS talent :-)))) ) for å klare å holde deg oppe på topplisten. Gjør det selv en tjeneste å ikke uttal deg om ting du absolutt ikke vet noe om, det er bare flaut.

  13. Vart får du din “blogglön” ifrån? Är mest nyfiken på vad/vilka det är som betalar ut det, vad använder du dig av?

  14. Helt utrolig at noen faktisk kan mene at 80 000 kr er velfortjent for å ha skrevet noen blogginnlegg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *