JEG STENGER HAN UTE

Categories Personlig

I dag skal jeg egentlig reise til Trondheim, men jeg klarer ikke å bestemme meg. En del av meg vil sette meg på flyet og en annen del vil være igjen. Jeg har lært fra tidligere at det ikke hjelper å rømme fra problemene, det hjelper bare akkurat der og da. Det er mange som har trodd at Morten har vært problemet, og at vi er i en dårlig periode. Det er forståelig at dere tror det, for Morten spurte meg faktisk om jeg ikke ønsket å være sammen med han mer. Hadde jeg tenkt å slå opp? 

Han hadde merket i flere dager at et eller annet var galt. Han hadde helt rett, for noe er galt. Det er selvfølgelig ikke Morten det er noe galt med, selv om det kanskje føltes annerledes for han. Jeg gikk fra å gråte til å begynne å le i det han spurte meg, for jeg fikk sjokk over at han i det hele tatt følte det sånn. Det var akkurat denne samtalen som fikk meg til å bli usikker på om jeg skulle reise eller ikke. Er det ikke på tide at jeg åpner meg opp for kjæresten min? Skal jeg fortsette å stenge han ute sånn at han tror det er noe galt med forholdet vårt? 

Jeg er inni en dårlig periode i livet mitt, og dårlige perioder vil jeg alltid ha. Jeg har min fortid, og når andre faktorer spiller inn kan det bli veldig tøft. Livet mitt er en jævla berg og dalbane, noe det har vært de siste 8 årene. Det har heldigvis blitt bedre, og forrige gang jeg hadde en dårlig periode var jeg i Mexico. Ingen kjente meg igjen, og jeg kjente ikke meg selv igjen heller. Det er akkurat sånn det er nå. Min egen kjæreste kjenner meg ikke igjen på grunn av sider han aldri har fått lov å seDet er kanskje derfor jeg ikke burde sette meg på flyet i kveld. Likevel er det et eller annet som får meg til å ville dra. Jeg vil vekk.

Skal jeg dele et liv sammen med Morten må han også få lov til å se mine negative sider. Det er bare så forbanna vanskelig å vise at man ikke har det bra, og jeg er livredd for å ikke være bra nok. Det er ofte jeg tenker ” hvem vil være sammen med en psyko bitch?” Her om dagen kom jeg gråtende hjem fra trening. Slang fra meg alt jeg hadde i hendene, stengte døren og la meg i sengen for å hylgråte. Morten skjønte selvfølgelig ingenting, for jeg hadde skjult i flere dager at jeg ikke har det bra. Jeg fikk til slutt nok og klarte ikke å kjempe mot følelsene mine mer. Jeg ville bare ikke, for jeg føler meg alltid så dum. Hvem vil egentlig elske noen som sliter så mye?

Tankene tar noen gang overhånd, og jeg vet at Morten elsker meg like mye. Det er ikke lenge siden vi svarte på et spørsmål om hvordan det er å være sammen med en som har vært gjennom noe traumatisk, og Morten ga et veldig fint svar. Det er bare vanskelig å minne seg selv på at man er bra nok når det stormer som verst. Det kan nok være skremmende å se fra utsiden, men jeg vet han alltid vil være der. Jeg ble tatt godt vare på i går av både Morten og Martine. For å ikke snakke om alle meldingene jeg fikk. Jeg har virkelig verdens beste venner, og ikke minst lesere. Tusen takk <3

Jeg har fått masse meldinger om at dere har sett Morten på tinder. Morten lastet ned tinder igjen på grunn av at jeg skulle se en samtale mellom oss der. Det tok ikke mer enn to minutter før bestevenninnen min sendte meg screenshot av Morten sin tinderprofil, haha. Lykke til Morten om du noen gang planlegger å være utro. Hehe neida, alt er bra mellom oss <3 no worries

30 kommentarer

30 thoughts on “JEG STENGER HAN UTE

  1. høres ikke greit ut <3 og jeg har ikke vært igjennom ting du har, men har mine ting og vet det er vanskelig og åpne seg, har enda ikke åpnet meg helt for min kjæreste hvordan jeg fortsatt føler meg etter og ha mistet bestevenninen min... ikke at det har noe med deg og gjøre, men jeg tror det vil hjelpe og snakke med morten om ting. jeg håper du snart får det bedre... får vondt av og lese du ikke har det bra <3

  2. Det er ikke når du åpner deg til den du elsker du er på ditt mest sårbare, det er da du er sterk fordi du tør å vise ditt sanne jeg. Jeg er sikker på at det vil hjelpe deg og vise dine sårbare sider og være åpen om det for da får du den støtten og omsorgen du trenger og har krav på i en som elsker deg. Det tok mange år før jeg var ærlig på mine dårlige perioder/følelsesregister og tanker med min kjæreste men det har hjulpet ufattelig mye og jeg ble møtt med mer forståelse og hensyn som gjorde periodene lettere å komme igjennom. Det blir for mye å bære på det alene og gjør så godt og sette ord på hvordan man har det.
    Høres ut som du har en kjæreste som virkelig bryr seg om deg, da må du tørre å slippe han inn. Du har opplevd så mye andre aldri kan forestille seg, skulle bare mangle om du ikke hadde dårlige perioder. Ta imot all omsorg og støtte du kan få.
    ”God bedring’ til deg, det kommer bedre dager 🙂

  3. Jeg har ingen anelse om hva du sliter med, men jeg vil tro at du trenger en person å snakke med og kunne støtte deg til. Du må slippe Morten inn, han vil deg bare vel og selv om det kan være skummelt, så tror jeg ikke du vil angre. Ingenting blir løst, om du rømmer ifra. Kjærester er der i tykt og tynt, men det er viktig å ikke ta han for gitt. Om du hele tiden tenker at “han alltid vil være der”, så er det ingen unnskylding for at du skal stenge han ute. Inkluder han heller, og du vil nok få det litt bedre….da har du noen å dele det med. Alt, eller nesten alt….er bedre om man er to 🙂
    Ønsker deg masse lykke til, og håper du kommer styrket ut av denne lille “krisen” <3

  4. Hei Sofie.
    Jeg vet ikke hva du sliter med men jeg har hatt mye problemer med forskjellige ting selv. Hvor jeg stenkte kjæresten min ute ville ikke dele med han ting jeg tenkte på og sleit med. Jeg kunne også begynne gråte min kjæreste spurte meg også om jeg ville gjøre det slutt noe jeg selvfølgelig ikke ville. Hadde ikke noe med han og gjøre. Jeg snakket til slutt med min kjæreste. Stengte han ikke lenger ute. Han støtta meg i alt noe jeg aldri har angra på. Så jeg anbefaler deg på det sterkeste ikke steng Morten ut av livet ditt. Fortell han det du sliter med. Om du har en dårlig dag og har det vondt fortell han det og grunnen. Ekte kjærlighet overvinner alt. Du har en utrolig bra blogg. Håper du ikke stenger Morten ute. Og håper du blir hjemme og ikke drar. Bli og snakk med Morten du. Beste rådet jeg kan gi deg. Stå på.. du er sterk.
    Klem Angelica (26 år)

  5. Det er selvfølgelig ditt valg! Men jeg vil virkelig råde deg å være åpen med kjærsten din. Du aner ikke hvor mye det faktisk kan hjelpe! Et åpent forhold med noen du elsker er virkelig noe man bør ønske seg! Jeg tror at alt blir bedre for både deg og Morten slik!

  6. Jeg forstår og tror på at du kan ha det tungt til tider grunnet en traumatisk opplevelse du hadde 22 juli.
    Jeg sliter selv ekstremt mye med angst og vil nærmest kalle deg for heldig.
    Du har vært med på Paradise Hotel. Hvor mange med angst tror du egentlig tørr det?
    Det å blottlegge seg for hele Norge på den måten, reise vekk fra alt trygt og stabilt.
    Jeg hadde iaf aldri turt det.
    Det å ha sosial angst og panikkangst innebærer det å være fengslet, ikke få puste, ikke tørre å leve ut drømmene sine fordi den forpulte angsten stopper deg..
    Det at du har noen sammenbrudd i ny og ne, er en bagatell i forhold til det de som virkelig virkelig sliter psykisk går igjennom

  7. Kjære vakre Sofie ❤️ Det er lov å ha det vondt og det er lov å gråte. Jeg håper du kommer deg opp på beina igjen innen kort tid! Jeg heier på deg. 🙏🏼 aldri glem at du er mer enn bra nok uansett hva folk forteller deg!

  8. Jeg har vært sammen med kjæresten i 7 år, og jeg sliter til tider med å slippe han helt inn jeg også. Jeg har mine tanker og følelser som er vanskelig for meg å dele, rett og slett. Ting som han gjerne ikke har opplevd (heldigvis), og da føler jeg det blir rart å dele mine tanker rundt det.. Håper du klarer å åpne deg mer og mer etterhvert <3 ta tiden til hjelp!

  9. Anonym: Jeg har og har hatt angst, sååå unnskyld meg. Vet godt hva jeg snakker om 🙂 Vondt å vite at du har det sånn! Du må likevel lære deg å godta at andre også kan ha det vondt, selv om du kanskje føler at du har det verre. Angst kan komme i mange former og varianter.

  10. Hei! Syntes du virker som veldig sterk, snill og pen jente med guts! Stå på! Også lurer jeg på hvor genseren i dette innlegget er fra, den er så fin 😁

  11. Ja, jeg vet det kan komme i flere varianter, men som oftest gjør angst at man kun stoler på en ting – trygghet. Hvor får du trygghet i å reise vekk fra familie, telefon og all kontakt med omverden? en person som virkelig sliter psykisk pr. dags dato kan ikke det. Jeg benekter ikke at du HAR slitt med angst og sterke tilbakefall, men å si du har angst i dag virker litt som ordet folk bruker når de sier at de er redd for edderkopper. I tillegg syns jeg du går veldig kjapt i forsvar, noe som virker for meg som om du skal overbevise meg om at du har det vondt? tviler.

  12. Anonym: Anbefaler deg å ikke uttale deg om andres problemer uten å vite noe. Bare et lite tips om du går rundt å leker psykolog til alle menneskene du møter 🙂 Har du virkelig angst selv så burde du av alle vite at det kommer i flere varianter. Angst er ikke en definisjon som kommer per dags dato, og det regner jeg at du som har angst også vet 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *