VOKSNE MENNESKER SOM IKKE OPPFØRER SEG

Categories Ikke kategorisert

Klokken er godt over 12, og jeg sliter skikkelig med å stå opp av sengen. Vi skulle garantert ha sjekket ut for lenge siden, men det er ingen som klarer å stå opp helt enda. Vi hadde en utrolig morsom kveld i går, og det var veldig hyggelig å bli kjent med masse nye mennesker. Det er alltid hyggelig å komme “hjem” å møte venner og bekjente jeg ikke har sett på lenge. Nå skal jeg prøve å presse meg opp av sengen og få pakket. De aller fleste reiser hjem i dag, men Morten og jeg skal være igjen noen dager til. Vi skal bytte hotell, men heldigvis ligger det rett ved siden av dette.

Forresten, jeg må faktisk fortelle dere om noe veldig spesielt som skjedde i går. Jeg ble igjen mint på hvor glad jeg er for at mammaen min oppfører seg som et voksent oppegående menneske, det er dessverre ikke en selvfølge. Andrea og jeg opplevde noe veldig rart og nesten litt komisk på Burger King i går. Det endte faktisk med en liten og veldig klein diskusjon. Jeg kan ikke huske sist jeg diskuterte med noen på byen, og aldri hadde jeg trodd at det skulle være godt voksne mennesker på sikkert 40 år. Kort forklart, Andrea sto foran de i køen og skulle kjøpe mat til oss. Jeg sto ved siden av disse menneskene, og klokken 03.00 natt til søndag er det alltid trangt på spisesteder. Vi ble derfor stående tett oppi hverandre, noe denne damen ikke likte spesielt godt. Hun begynte derfor å dytte meg, noe både jeg og gutten som sto ved siden av reagerte på. Hvem voksne mennesker dytter andre? Det er aldri greit å dytte, men du har i det minste en unnskyldning når du er 10 år, ikke 40. 

Han som sto ved siden av meg sa til meg “så flaut at hun dytter” og jeg sa meg enig. Dette skulle jeg aldri gjort, for da begynte de faktisk å baksnakke meg HØYT, haha. Det ble ikke noe bedre da jeg måtte komme meg frem til Andrea som btw sto nesten rett foran meg, for at kassedama skulle høre hva jeg sa. De sto lenge å baksnakket meg, og til slutt spurte jeg de hva som var problemet. Jeg fikk da høre at jeg hadde sneket i køen, og at det ikke var vanlig å kjøpe mat sammen. Jeg som ikke hadde med bankkortet mitt (som jeg har klart å miste :-((( ) måtte tydeligvis kjøpe mat alene, for ellers sneik jeg i køen. Det endte faktisk med en liten diskusjon, for jeg reagerte veldig på oppførselen til disse “voksne” menneskene. Jeg håper virkelig ikke de har barn som de har oppdrar til å bli like drittsekker som de. 

Jeg skjønte fort at det ikke nytter å diskutere med sånne mennesker, og trakk meg derfor fort ut av denne barnslige og ikke minst kleine diskusjonen. Jeg lærte i alle fall noe i natt, og det er at det ikke bare er ungdommer som oppfører seg som dritt noen ganger. Det er jo VG sitt kommentarfelt et bevis på også 😉 Tusen takk mamma for at du er et voksent reflektert menneske. Takk for at jeg slipper å høre at moren min har diskutert med 20-åringer på byen, det er tydeligvis IKKE en selvfølge.

20 kommentarer

20 thoughts on “VOKSNE MENNESKER SOM IKKE OPPFØRER SEG

  1. Ville du sagt at en gutt er interessert om dere går på samme skole(startet på samme skole etter sommerferien, men ulike linjer) men ikke har møtt hverandre enda.. fordi begge sliter i hverdagen, noe som gjør at vi er bare av og til på skolen. Vi er åpne med hverandre og støtter når det trengs over snap, det er stortsett jeg som må starte å sende snap for å få svar. Han har tidligere vært sein med å svare, men svarer meg fortere nå, + liker statuser og bilder på fb/insta. Om det har noe og si, så har vi snakket sammen siden starten av året da vi bodde 3 timer unna hverandre. Er han hard to get, interessert eller rett og slett bare hyggelig?:/

  2. Så utrolig vakker du har vært i de siste innleggene! Du har alltid vært vakker altså, men vet ikke om det er sminken eller håret eller hva det er som gjør at du stråler om dagen <3
    you go girl!

  3. Ja altså det er jo sant, du kan ikke la en venn stå i køa å når det er hennes tir å tro at du kan bare komme å kjøpe da liksom.. køsystem er faktisk for alle!!

  4. Silje: Nr1, jeg sto rett bak Andrea så jeg løp absolutt ingen steder. Nr2, det var ikke plass til å stå ved siden av Andrea, og jeg ble derfor stående bak henne. Ja, det er sånn et køsystem funker 🙂 At det er trangt der masse mennesker oppholder seg kan jeg dessverre ikke gjøre noe med

  5. Lurer på om de hadde sagt det samme til et 8 år gammelt barn som hadde foreldre til å bestille for dem. Og det ville uansett gått litt raskere med en person foran seg enn to personer.

  6. høres ut som svigermor, bare min svigermor er ille, ! slår venninen min, glad i meg den ene dagen neste hater hun meg å sender fjortiss melding til meg på 1 side lang og hvor respektløs jeg er. noe jeg faktis aldri har vært mot henne, hun er desverre bare en sånn person, jeg er 23 og hun er 52. noen voksene vokser desverre aldri opp… og det nytter ikke prøve og forklare ting peng for de skjønner det ikke uansett

  7. Skjønner ikke at du lar Morten og rebecka henge sammen eller være i samme rom i det hele tatt!! Er jo soleklart at hun er bitter og sikkert fortsatt har følelser for han, han drev jo trossalt med dere to samtidig, ifølge henne… hadde passa på typen min om jeg var deg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *