HOLD KJEFT

Categories Paradise Hotel

Vet dere hva som har irritert meg skikkelig de siste ukene? Mennesker som ikke klarer at andre har det vondt, for man har det så forbanna vondt selv. Hva slags holdinger har du egentlig? Hvilket menneske er du? Ikke minst, du er en skikkelig egoist. 

Jeg er så utrolig lei av å aldri kunne si at jeg har en dårlig dag uten å få kommentarer om at jeg må holde kjeft, for at du har det verre. Vet du hva? Du kan holde kjeften din. Det verste jeg vet er mennesker som alltid skal påpeke at andre har det verre enn hva du har. Vet du hva? Da kan du ikke være glad heller, for det vil ALLTID være noen som har det bedre enn deg. Selvfølgelig er det mennesker som har det verre enn meg, og jeg er så takknemlig for det livet jeg har fått. Jeg er takknemlig for at jeg er frisk, har hatt en barndom uten krig, jeg har alltid kunne lagt meg mett og jeg har generelt hatt det veldig bra. Likevel har jeg dårlige dager jeg også, som alle andre. Det er helt menneskelig å føle at livet suger og det er helt menneskelig å være ulykkelig. Livet er en berg og dal bane, noe det alltid vil være. 

Her om dagen fikk jeg kommentar fra en person som skulle leke psykolog i kommentarfeltet mitt. H*n hadde angst, og kunne derfor fortelle meg at jeg ikke sliter med angst. Nei, jeg har ikke konstant angst, men jeg har mine perioder. Jeg har perioder jeg ikke tør å gå ut av døren. Jeg har perioder jeg ikke har klarer å gjøre noe som helst for jeg er livredd for å dø. Jeg har perioder jeg ikke tør å gå på butikken for hva om? Det skjedde på Utøya, så hvorfor ikke på matbutikken midt i Oslo sentrum? Jeg har perioder jeg ikke har klart å vært i folkemengder. Senest i sommer forlot jeg festivalen i Bodø for det ble alt for mange mennesker, og jeg ble livredd. Jeg føler ikke behovet for å forsvare min egen angst, men jeg føler behovet for å snakke for de som ikke kan. 

Angst kommer i mange varianter, og noen er tydeligere enn andre. Det bekymrer meg derfor at det finnes mennesker som deg, som går rundt å leker psykolog. Det er ikke alle mennesker som klarer å møte på mennesker som deg, så vær så så snill å tenk deg om. Det å snakke om angst er vanskelig nok i seg selv, og det er også vanskelig for mange å faktisk godta at man har angst. Er ikke dette vanskelig nok, så er det forbanna vanskelig å skal dele angsten og problemene sine med andre mennesker. Det å åpne seg er sårt, så skal det komme mennesker som deg. Mennesker som tråkker på andre for å føle seg bedre. Selv om du kanskje har det verre, så må du lære deg å godta at andre mennesker også kan ha det vondt. Et lite tips, respekter andre og hold kjeft. 

61 kommentarer

61 thoughts on “HOLD KJEFT

  1. At ikke du har det værst gjør det på ingen måte bedre. Stå på Sofie, du er sterk!!💪🏼 Og god bedring til Celine!!❤

  2. Det skulle ikke vært mulig å poste stygge kommentarer på nett! Pleier aldri kommentere på sånt noe, men noenganger så klarer jeg bare ikke la vær…. 😤 De som skriver stygge ting å div her er bare misunnelige for at du har et bra liv og har kjæreste🙌🏼 Stå på Sofie 💜

  3. Det skulle ikke vært lov å poste stygge kommentarer på nett 😤 Jeg pleier aldri kommentere på sånt- men noen ganger renner begeret over for meg også, å klarer ikke la vær å skrive, de bare skriver til deg fordi de er misunnelige på deg og ditt liv! 🙌🏼 Stå på Sofie💜

  4. At folk ikke bare kan la være å kmt sånne stygge ting 😡 Blir så frustrert å lei meg på dine vegne! Du virker jo som en fantastisk jente med masse liv! Håper du ikke tar deg alt for nær av sånne kmt! For du virker som en fantastisk jente med hjerte på riktig sted ❤️ Sender all god bedring til Celine ❤️ Håpe du/dere har en fin kveld videre 😊 Hilsen fast leser på bloggen din 😁

  5. Så utrolig enig!!! Fantastisk innlegg. Du er helt herlig Sofie, stå på og gi faen i alle de ekle menneskene i kommentarfeltet og andre steder som vil trekke deg ned.

  6. Stå på Sofie! Du er virkelig tøff som må gjennom alle disse stygge kommentarene dag inn og dag ut! Vanskeligt å gjøre, men ikke ta deg nær av det! Du er så bra, å alle er bare missunte, og det har de all grunn til!! Stå på!

  7. Seriøst Jonathan har du ikke bedre å gjøre enn å kommentere/tråkke på andre??? Skjerpings, bli voksen.
    Stå på Sofie kunne ikke blitt sagt bedre! Er mye sant i det du skriver og folk som tråkker andre ned er ikke verdt å bruke tid på.
    Du e sterk som står i dette, du er ett menneske du også med følelser som alle oss andre. Du er flink!

  8. Amen 🙏 Folk er ikke alltid så gode til å SE mennesket, men heller tro og mene. Jeg heier på deg Sofie ❤️

  9. AMEN!👌 Godt skrevet, Sofie!! Du er så sterk, tøff og flink! Jeg heier på deg ❤️ Og aldri la idioter ødelegge dagen din, ” dagen skal jeg eie selv”, det er mitt motto.

  10. Jonathan da har du klamydia å. Dyppa ikke Morten tissen sin i deg?xD
    Sofie, stå på! Du er en vakker jente❤️❤️

  11. Stå på, heier på deg! Se bortifra alle som slenger deitt og skal trykke deg ned. De er bare misunnelige og har ikke noe annet og finne på dessverre ☺️ Jeg er veldig engasjert i bloggen din og du gjør en fantastisk jobb 😍 Er også morsomt når Morten prøver seg som blogger 🙌🏻😅

  12. Hvor mange kommentarer får du egentlig sånn ca i gjennomsnitt på innleggene dine? Vet liksom ikke om du får 50 kommentarer, men bare godkjenner 20 av dem, om du skjønner

  13. Altså, nå sitter jeg her å funderer litt for meg selv.. også tenker jeg.. Hvorfor i alle dager orker en del av dere å legge igjen så mye piss på kommentarfeltet til sofie, om dere har så mye piss på hjertet og hvorfor i alle dager gidde å lese bloggen hennes i det heletatt!? Det er da opp til sofie selv hva hun vil skrive om, hva hun tenker og hva hun driver med.. å om hun vil dele det her for de leserne som faktisk har lyst til å lese dette, så kan jo heller dere som syns dette er helt jævlig bare drite i å lese?! Jeg selv hopper over noen innlegg, men betyr ikke at jeg vil drive å slenge og henge ut sofie fordi! Ikke rart det er så mye unødvendig drama, usikkerhet og krig her i verden.. ta dere sammen LITT, så kanskje dere som skriver en del dritt om både henne og Morten får det litt bedre med dere selv.. å ps: Hurpe, really? Duppa penis her og der? Javell, hvem bryr seg .. er vell flere som har duppa snoppen en plass og er vell flere som har blitt duppa.. hvem bryr seg om det er Morten eller om det er Will Smith sin snopp? Snopp er snopp. Voks opp, unødvendig.
    SOFIE: ingen blod fan her i gården, men du må tåle en støyt som blogger.. men en plass går grensa. Stå på frøken, å bra du hever deg over disse menneskene.. hilsen jente fra barteby! 😉

  14. Du er helt rå Sofie!! Stå på du er en helt fantastisk person og en flink blogger. Håper Celine er bedre og at du også får noen fine dager fremover tross været 🙂

  15. feil feil feil !
    man kan ikke måle smerter, man kan ikke måle ” jeg har det værre enn deg” , for visst noen har som værst i livet at de ble dumpet av kjæresten, kan noen andre ha i sitt liv at det er værst og miste jobben, bare eksempler, alle har sine problemer, alle har sine ting som er værst for dem, og det kan ikke settes opp mot hverandre !!! blir så feil ! <3 stå på sofie ! digger bloggen din

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *