JEG TRODDE JEG VAR GRAVID

Categories Ikke kategorisert

Som dere kanskje har fått med dere så er jeg livredd for å bli gravid. Jeg har ingen ønske om å få barn. Jeg fikk ikke noe mer lyst akkurat etter at jeg har hatt en operert krevende hund i 3 dager nå. Alle som har møtt Celine forstår hva jeg mener når jeg sier at hun oppfører seg som et menneske, så Morten og jeg har virkelig fått prøvd oss på rollen som småbarnsforeldre de siste dagene. 

Akkurat sånn som livet er nå er min største frykt å bli gravid, dere kan derfor tro jeg ble bekymret når jeg plutselig begynte å få symptomer. Mensen kom ikke, jeg var mye kvalm og hadde helt syke humørsvingninger. Jeg var derfor helt sikker på at jeg var gravid, men så rar som jeg er turte ikke å gjøre noe med det. Jeg er et sånt menneske som utsetter ting som er vanskelig, så jeg kjøpte meg derfor ikke en test. “ikke vits, symptomene gir seg snart” og “jeg er nok bare stressa”. Jeg fortalte meg selv dette hver eneste dag, til tross for at jeg kjente mer og mer på følelsen at jeg faktisk var gravid. Etter denne opplevelsen tror jeg virkelig på innbilt svangerskap, for jeg hadde virkelig alle symptomene i verden. Jeg synes plutselig at jeg hadde lagt på meg også, og sto derfor å studerte kroppen min i timesvis. Hvorfor ikke bare spare tid å kjøpe en test? Neida, det er meg i et nøtteskall. 

Jeg skjønte til slutt at jeg måtte dra på apoteket å få tak i noen tester. Jeg kan love dere at dette var noe av det skumleste jeg har opplevd på lenge, for det verste som kunne skje meg akkurat nå er å bli gravid. HELDIGVIS visste testene negativ. Jeg vil nok bli lykkelig over en positiv test en gang i fremtiden, men ikke nå. Det verste er at alle symptomene forsvant med engang jeg fikk bekreftet at jeg ikke var gravid. Mensen kom også dagen etterpå, hvor rart er ikke det? Vanligvis blir jeg deprimert hver gang jeg får mensen, denne gangen elsket jeg det. Aldri hadde jeg trodd jeg skulle hoppe av glede på grunn av mensen, haha. 

Hva tenker dere ? Morten og meg som foreldre? haha

22 kommentarer

22 thoughts on “JEG TRODDE JEG VAR GRAVID

  1. Jeg tror dere hadde vært veldig flinke foreldre. Barnet til deg og Morten ville nok blitt helt nydelig.

  2. Akuratt det samme skjedde med meg for en måned siden! Mensen kom ikke, og jeg ble kjemperedd! Så ble det ikke bedre når jeg følte meg kvalm og ekstra trøtt…
    Jeg tok to tester, som begge viste negativ 🙂
    Så kom mensen kvelden etterpå og jeg har aldri blitt så glad av å få mensen..

  3. Haha huff, den følelsen er liksom sånn elsk/hat! Kan være verdens beste følelse for de som ønsker, og verden undergang for de som ikke gjør det.. Huff, godt man forhåpentligvis går igjennom begge! Men – enig med hun øverste her! Jeg tror dere blir fantastiske foreldre når den tid kommer 😉 <3 Stå på Sofie, du er sterk!

  4. Haha, nesten om å lese om meg selv første gang jeg var gravid. Gikk i to- tre uker med symptomer før jeg turte kjøpe test, som da var veldig positiv! Men det gikk bra og har idag to flotte sønner😊 Dere hadde nok også greid dere bra om det hadde blitt barn🙂

  5. Dere hadde vert sikkelig søte og flotte foreldre tror jeg 🙂 og kan se for meg Morten som veldig overbeskyttende hvis dere hadde 2 jenter 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *