10 HEMMELIGHETER OM MEG

Categories Personlig

♥ Jeg er ekstremt engstelig. Dette er det faktisk veldig få som vet, for på utsiden kan jeg kanskje virke veldig tøff. Jeg tror de fleste (inkludert meg selv) forstår at dette bare er en måte å beskytte seg selv på. Jeg er helt ærlig engstelig for utrolig mye, og daglig kan jeg kjenne på frykten av et eller annet. 

♥ I sinne i beruset tilstand sier jeg ting jeg ikke mener. Dette er kanskje det punktet med meg selv som har vært vanskeligst å godta/innrømme. Jeg hater denne siden med meg, og har derfor prøvd å late som den ikke eksisterer. Jeg har selv forstått at det ikke hjelper å skyve den unna, og at dette er noe jeg må jobbe med. Det virker noen ganger som om jeg bytter personlighet, til en personlighet jeg ikke kjenner. For en stund siden var jeg veldig sint på Morten, og det siste jeg sa til han før jeg sovnet var at jeg ikke ønsket å være sammen med han mer. Selvfølgelig ville jeg det, det var bare psyko slemme Sofie som kom frem. Hun som sier alt for å såre. 

♥Jeg tror selv at jeg har evner som kan merke overnaturlige ting. Jeg vet med engang jeg sier dette punktet så vil folk le, men jeg er helt seriøs. Jeg har opplevd utrolig mye rart i løpet av mine år på denne jorden, og er faktisk 90% sikker på at jeg kan merke døde mennesker. 

♥Da jeg var liten ønsket jeg å bli forfatter. Dette tror jeg ingen vet utenom mamma? for jeg har nesten glemt det selv. Jeg elsker å skrive, og skrev faktisk to bøker når jeg var liten. Den ene handlet om barndommen min, som faktisk var litt tøff til tider på grunn av forskjellige årsaker. Mamma var IKKE en av de. Jeg skrev også en bok etter min første kjærlighetssorg. Jeg vurderte å skrive en bok om Utøya rett etter dette skjedde, men jeg gjorde aldri tanken om til virkelighet

♥I mange år har jeg visst at jeg kom til å leve av blogging. Noen ting kjenner man bare på kroppen. Jeg bestemte meg også for at dette var noe jeg SKULLE få til, og se hva jeg klarte? Ikke gi opp på drømmene deres folkens, du kan få til AKKURAT det du vil. De som sier noe annet har dessverre ikke nok troa på seg selv, ikke la de stoppe deg 🙂

♥ Jeg holdt på å smugle en hund inn til Norge. Dette er faktisk bare 2 år siden, hehe. Jeg er ekstremt glad i dyr, og møtte en hund i Santorini som virkelig stjal hjertet mitt. Hun var livredd for alle mennesker uten om meg, det var faktisk veldig spesielt å oppleve. Vi fikk et utrolig sterkt bånd, og jeg gråt på flyet på vei hjem av dårlig samvittighet. Jeg fikk mye hjelp fra en som bodde i Santorini, og hun fikk meg plutselig med på å fake dokumenter da hun kjente dyrelegen. Det er regler når du tar inn dyr fra utlandet, og veterinæren faket alle disse. Jeg forsto heldigvis selv at dette var veldig galt, og noe jeg absolutt ikke kunne gjøre. Jeg trakk meg derfor, og fikk fikset plass på Shelter til henne. Dere aner ikke hvor jeg ringte rundt og kranglet, for det var INGEN som ville hjelpe meg. Det løste seg heldigvis til slutt <3 Aldri kunne jeg ( som er nervøs for ABSOLUTT ALT) tatt å smuglet noe inn i Norge, det er faktisk bare alt for drøyt haha

♥ Akkurat nå føler jeg for å flytte. Dette har jeg ikke sagt til noen, for det er faktisk helt latterlig. Vil dere vite hvor og hvorfor? 

♥ Jeg suger med økonomi, og da mener jeg virkelig suger. Hadde det ikke vært for at jeg hadde fått erstatning etter Utøya hadde jeg vært på luksusfellen for lenge siden, så dårlig er jeg faktisk med penger. 

♥ Jeg hadde kontakt med en fyr kun på grunn av dårlig samvittighet. Dette var faktisk den verste perioden i livet mitt, for det er utrolig vanskelig å skulle være “forelsket” i noen du absolutt ikke er forelsket i. Jeg klarte bare ikke å si at følelsene ikke var gjensidig, for han var så utrolig forelsket i meg. Jeg hadde aldri trodd det skulle bli seriøst, for det var ikke det jeg var ute etter- Det endte faktisk med at jeg såret han skikkelig. Selv om jeg mente det godt, så var det i dette tilfelle det beste å fortelle sannheten. Jeg hadde aldri selv ønsket at noen skulle være med meg for at de synes synd på meg, men dessverre ble jeg en av de. Aldri igjen, det er en ting som er sikkert. 

♥ Jeg er veldig usikker når det kommer til sex. Jeg har fortalt dere før at jeg alltid vil ha lyset av, og dette er grunnen. Jeg er så tøff og selvsikker ellers, men når det kommer til sex blir jeg plutselig en helt annen person, det er veldig merkelig. Om noen har noen tips som kanskje hjelper vil jeg veldig gjerne høre, hehe. 

26 kommentarer

26 thoughts on “10 HEMMELIGHETER OM MEG

  1. det der med beruset kjenner jeg meg veldig igjen i ! 😮 , mange sier sannheten kommer frem i fylla, det er jeg ikke enig i ! 🙂 , overaturlige ting fasinerer mge, aldri egentlig opplevd noe, utenom jeg var hos en synsk eller medium og kontaktet min avdøde bestevennine. men gjerne fortell om noen opplevelser 🙂

  2. Hei.
    Hvorfor dukker FRP reklame opp på bloggen din?
    Er det så viktig med reklameinntekter at trynet til Sylvi skal stå synlig mellom innlegg? Eller støtter du nå FRP?
    Beklager om jeg virker kvass, ble bare litt sjokkert.

  3. Kjenner meg igjen i både 1,2 og 3. Men wow trodde ikke det fantes flere som hadde det som meg med sinne i fylla. Det er forferdelig. Når jeg får gjenfortalt ting jeg har sagt eller gjort, som jeg ALDRI i livet kunne ha gjort i edru tilstand, skulle man trodd jeg endra personlighet. Jeg skjønner ikke hvordan man kan bli såå forskjellig fra seg selv?? Blir nesten redd😂 Så vit at jeg føler med deg på den!

  4. Hei Sofie, spennende innlegg 🙂 kan du skrive litt mer om det at du merker døde mennesker? Hadde vært spennende å lese ☺

  5. Hei Sofie.
    Jeg leser bloggen din daglig og syns du er utrolig flink til å skrive. Jeg elsker meningene dine og syns du er en fantastisk person (slik jeg “kjenner” deg). Heiet også på deg og Morten på Paradise (selv om dere va på forskjellig allianse, litt rart haha). Har selv problemer med sex og i det hele tatt det å ta av meg klærne og skal kunne vise meg helt naken. Jeg føler heller ikke at jeg vet hva jeg driver med og der gjør ikke det hele noe enklere haha. Du er ihvertfall ikke alene med det. Tror det har mye med at det er et veldig tabu tema og lite informasjon fra skolen under sexundervisningen vi får der. Uansett det jeg vil si nå har ikke noe med temaet i innlegget å gjøre. Jeg følger der her på bloggen, Instagram og Snapchat, og jeg synes det blir litt mye spam når det kommer til innleggene du legger ut. Jeg vil gjerne se mer av det hverdagslige du gjør, spesielt på snap. Skjønner at du har mye å gjøre, men det hadde vært utrolig artig å sett av og til:)
    Veldig hilsen Emma (18)

  6. Kan du fortelle mer om dette punktet? Fortell hvordan du merker det, og litt storytimes kanskje?
    “Jeg tror selv at jeg har evner som kan merke overnaturlige ting. Jeg vet med engang jeg sier dette punktet så vil folk le, men jeg er helt seriøs. Jeg har opplevd utrolig mye rart i løpet av mine år på denne jorden, og er faktisk 90% sikker på at jeg kan merke døde mennesker. “

  7. Emma: Tusen takk <3 Det er veldig hyggelig å høre! Så enig med sexundervisningen på skolen, den er faktisk ikke til nytte. Man lærer seg å tre en kondom på en banan, istedenfor å snakke om mange teamer som er VELDIG mye mer viktig. Jeg prøver så godt jeg kan å variere litt, men jeg skal absolutt ta det til meg 🙂

  8. Har heldigvis mange venner som deler min mening om det overnaturlige! 😁 Har hatt mange uforklarlige hendelser. Samme har de. Veldig spennende å dele erfaringer. Noe du kan gjøre på bloggen?😊 Hvis du leser bøker, må jeg anbefale deg og lese The Secret. Digger bloggen din! 👌

  9. Shit, den nummer 2 der sliter jeg også med! Virker nesten som man blir en helt annen person! Forferdelig og skummelt.. følte meg litt som den eneste som er sånn, selv om det går veldig bra mange av gangene! Lurer sånn på om det er noe man kan gjøre med det sånn fremtids messig 🙁

  10. fiiiine Sofie!
    Kan du lage videoblogg om de unaturlige tingene du har opplevd? synes det er så spennende.

  11. Hei, for en flott blogg du har, og veldig bra lesning!
    Følte for å legge igjen en kommentar på den drikke-psyko-sofie. Opplevde det samme fra jeg begynte å drikke til jeg ble 22 år. Da stoppet det. Grunnen min var at jeg holdt alt av følelser inni meg, noe som resulterte i at det kom da jeg drakk, og spesielt sprit. Måtte derfor ta tak i dette og nå kan jeg drikke uten å bli sint, noe som er fantastisk. Forstår godt hvor frustrerende det er å bli sint når du drikker, men dette kommer forhåpentligvis til å gå over når du finner årsaken bak.
    Vennlig hilsen meg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *