LET’S TALK ABOUT SEX // MIN FØRSTE GANG

Categories Samfunn

Jeg får ofte spørsmål som omhandler sex, og det er veldig mye jeg velger å ikke svare på. Hvor mange ganger Morten og jeg har sex i uka burde vel egentlig ikke være så interessant? Eller relevant for den saks skyld. Jeg tenkte uansett at jeg skulle ta opp diverse teamer en når det kommer til sex. Hva med ukens tema? Om du har et ønske om hva jeg skal skrive om, LEGG IGJEN EN KOMMENTAR <3 Denne gangen tenkte jeg å snakke om min første gang. 

Jeg var dessverre alt for ung første gang jeg hadde sex som jeg har fortalt dere før. Jeg tror aldri jeg kommer til å fortelle dere hvor gammel jeg faktisk var, for hadde det vært min datter ville jeg spydd. Han var heldigvis kjæresten min, en kjæreste jeg aldri har fortalt dere om før. Jeg var veldig forelsket, og han ga meg faktisk intens kjærlighetssorg. Jeg kan enda huske smerten, så det sier vel kanskje sitt. Han var et par år eldre enn meg, og hadde derfor andre ønsker og behov enn meg. Jeg var veldig forelsket, så det ble plutselig veldig naturlig.

Jeg husker enda hvor livredd jeg var, for den berømte jomfruhinna skremte livet av meg. Skal jeg være helt ærlig med dere så husker jeg 2% fra start til slutt, så redd var jeg. Jeg hadde fått høre hvor vondt det kom til å være og at man mest sannsynlig ville begynne å blø. Jeg var livredd for å begynne å blø, for det ville vært kjempe flaut. Til min store overraskelse kjente jeg absolutt ingenting, haha. Det var ikke vondt og det var ikke godt, det var bare en stor skuffelse. Var det sånn sex skulle være ville jeg aldri ha det igjen, for da var det virkelig ikke verdt det. Det var nok bare jeg som var redd og usikker, og kanskje stengte ute hele situasjonen. Med engang jeg lærte meg å slappe av ble det mye bedre, selv om det tok lang tid. Det er faktisk bare noen år siden jeg begynte å like sex, noe som helt sikkert har med alder og erfaring å gjøre. 

Noen tips til deg som skal ha sex for første gang. 

♥ Ikke gjør noe du ikke vil, dette er det viktigste punktet. Vær så snill å lov meg at du ikke gjør noe du selv ikke ønsker. Det er absolutt ingen grunn til å stresse med sex, det er noe du kan ha nesten hele livet (etterhvert vil du sette mye mer pris på en god natt søvn 😉 hehe neida, joda). Jeg kan garantere at opplevelsen vil bli mye bedre om det er noe du vil, istedenfor noe du føler deg presset til å gjøre. DET ER INGEN GRUNN TIL Å STRESSE MED SEX 🙂 Jeg skulle ønske at noen fortalte meg dette. 

♥ Snakk om det. Er du nervøs og redd? SI DET. Det er ingenting å skamme seg over, det er helt normalt. Bli enige på forhånd om noe er ubehagelig så er det lov å si ifra. Sex blir så mye bedre når det er åpenhet rundt, i promise. For alt du vet kan det være partneren din sin første gang også, og da kan det hjelpe mye å snakke om nervøsiteten først. Jeg kan love deg at h*n er minst like nervøs som deg, det var i alle fall min. Han måtte jo også gjøre alt av jobben, noe som sikkert er enda skumlere. Vi snakket om det på forhånd, og ble enige om å si ifra om det var noe. Jeg følte meg mye tryggere da 🙂

♥ Gjør det med en du stoler på. Det viktigste er at du føler deg trygg og komfortabel. Sex kan være utrolig sårbart og ikke minst privat, og da er det utrolig fint å dele det med en man stoler på. Jeg er utrolig glad for at min første gang var med en jeg stolte på, selv om det kanskje ikke var så bra. Det var ikke følelsen som betydde noe for meg da, men det at jeg gjorde det med en som respekterte meg og ønsket at jeg skulle ha det bra. Jeg har ikke hatt sex med så mange mennesker jeg ikke kjenner, men helt ærlig så er random sex alltid dårlig. Det er så mye bedre med en som kjenner deg, og jeg tror det vil gjøre din opplevelse mye bedre. 

♥Prøv å slapp av. Tro meg, jeg vet selv hvor skremmende første gang kan være. Jeg vil si at dette henger mye sammen med punkt tre, for man vil automatisk slappe mer av om du kjenner personen. Jeg synes det er skummelt og drit kleint å ha sex med noen jeg ikke kjenner så godt i voksen alder, så det er absolutt ikke unormalt å føle seg usikker rundt mennesker man ikke kjenner. Derfor vil jeg anbefale på det sterkeste å vente til du er med en gutt/jente du virkelig liker. 

♥ Ikke hør på andres skrekkhistorier. Som jeg skrev over her så var jeg livredd for at jeg alltid fikk høre hvor vondt det var når jomfruhinnen sprakk, og det er kanskje ikke så rart for det høres jo veldig dramatisk ut. Det er ikke særlig kult å høre at man kommer til å blø ut lakenet første gang man har sex, og at det kun er smerte. Sex vil være forskjellig fra person til person, så ikke stress over andres opplevelser. Jeg fikk kun høre hvor vondt det var, men jeg kjente jo ingenting? haha. 

♥ Sist men ikke minst, BRUK BESKYTTELSE. Går du ikke på P-piller så er det lett å få tak i kondomer. Det er så utrolig viktig å beskytte seg under sex, ikke bare på grunn av graviditet men også kjønnssykdommer. Synes du det er kleint å kjøpe kondomer kan man få det gratis hos for eksempel helsesøster. Jeg snakker forresten veldig mye med helsesøsteren på skolen både før og etter sex, hun var virkelig til god hjelp. Anbefales <3

12 kommentarer

12 thoughts on “LET’S TALK ABOUT SEX // MIN FØRSTE GANG

  1. Det her er så sant!! Bedre å skrive om det enn å ikke gjøre det, alt for mange har sex alt for tidlig…
    Personlig var jeg sammen med eksen min i et år før jeg ville, enda han hadde hatt sex før. Aldri angret

  2. Jeg syns du har en bra blogg, jeg…du skriver mye bra. Også fortjener du ikke så mye hat!❤️

  3. Veldig gode poeng her, alle bør følge dette – erfaren eller ikke. Er også viktig å huske på at sex skal være koselig og gøy, da blir opplevelsen MYE bedre! 🙂

  4. Jeg mista jomfrudommen min da jeg var 15, angrer ikke. Var en en stolte 100% på og jeg er fortsatt sammen med han <3

  5. Er litt spesielt å lese dette.
    Håper aldrig du følte deg presset til å ha sex av han du var sammen med?
    Så lurer jeg på om du kanskje hadde sagt til han at du ikke var jomfru?

  6. jeg var veldig ung,men angrer ikke heller da jeg hadde hatt den kjærsten i 18mnd til tross vi var så unge, var nesten 13 første gang

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *