JEG VIL IKKE, MEN JEG MÅ

Categories Personlig

Etter en liten pause fra livet mitt og hverdagen min har jeg endelig innsett et par ting. Jeg har vært i Trondheim i litt over en uke nå, og jeg føler plutselig trangen til å flytte tilbake. Jeg spurte Andrea om vi skulle flytte kollektivet til Trondheim, og hun var selvfølgelig med. Det er godt å ha en venn som er like rastløs, rar og spontan som meg. For 1 år siden var det å flytte det eneste jeg ønsket, og nå vil jeg liksom tilbake hit? Jeg elsker Trondheim, men jeg fant ut sist at denne byen ble for liten for meg. Jeg måtte starte på nytt i en annen by, en by jeg alltid har ønsket å flytte til. Jeg elsker Oslo, men det er den forbanna rastløsheten som kommer å tar meg gang på gang. 

Jeg fikk også en kommentar da jeg skrev at jeg alltid sier ting jeg ikke mener i fylla når jeg er sint, og hun beskrev egentlig meg perfekt. Jeg har noe inni meg som kommer ut hver gang jeg drikker, noe jeg ellers aldri snakker om. Jeg har så utrolig mye inni meg, som jeg egentlig vil skrike ut. Jeg vil fortelle det. Jeg vil få råd og hjelp, men jeg klarer bare ikke.. Jeg har prøvd psykolog 3 ganger, men uflaksen har alltid vært på min side. Hun første var jeg kjempe fornøyd med, men skulle begynne å jobbe med voksne. Hun andre jeg fikk hadde jeg absolutt ingen kjemi med, så der sluttet jeg med engang. Så fikk jeg meg en tredje som var så utrolig flink, og ga meg så mye hjelp. Så flyttet hun selvfølgelig, og begynte i en helt annen jobb. Jeg har derfor gitt opp, for jeg føler ikke at jeg klarer å åpne meg engang til. Jeg må likevel gi det et siste forsøk, for jeg har innsett at jeg trenger det. Jeg er lei av å ha det kjipt, alt jeg vil er bare å være lykkelig.

Det er mange faktorer som spiller inn, men denne rastløsheten og sinne er en av de. Jeg kan ikke og jeg vil ikke ha det sånn her mer, jeg orker ikke. Alt blir plutselig så mye mer ekte når jeg skriver det på bloggen, og jeg føler ansvaret og presset er større da. Man kan ikke skrive ting på en offentlig blogg uten å mene det, får da får man virkelig høre det, haha. Jeg har derfor bestemt meg, jeg skal veldig veldig snart begynne å gå til psykolog igjen. Jeg kan virkelig ikke ha det sånn her. 

26 kommentarer

26 thoughts on “JEG VIL IKKE, MEN JEG MÅ

  1. Jeg synes det høres fornuftig ut og det er tøft av deg å erkjenne at du ikke klarer løse utfordringene dine på egenhånd og trenger hjelp. Det er ikke lett og viser styrke i mine øyne. Håper du har mer flaks denne gangen og at du møter noen du connecter med og som forstår deg💜😘

  2. Syns det er utrolig tøft av deg å dele hvordan du har det og ikke minst at du sier du skal finne en ny psykolog! Alt som handler om psykiske vansker er enda så tabu i Norge så det er veldig bra at flere åpner seg om det. Håper du finner rett person å snakke med som du har kjemien med og faktisk klarer å åpne deg til! Heier på deg ❤️

  3. Syns da e utrulig flott at du åpne deg og skriv om psykisk helse på bloggen!Da får meg til å ikkje føla meg heilt aleina då eg har hatt da ganske vanskelig i ein lengre periode no med angst og depresjon.Da eg føle kan hjelpa e å snakka me folk som har da vanskelig sjøl då føle ein seg ikkje så annsleis. Håpe du finne lykken ❤

  4. Man er avhengig av å ha en kjemi med psykologen dersom man skal klare å åpne seg. Men det kan ta tid før kjemien kommer. Nå aner jeg ingenting om hvor mange forsøk du ga det, men klart, om du gikk til en psykolog i over et år og ikke klarte å åpne deg, så er det jo ikke greit. Veldig bra at du vil gi det et nytt forsøk. Jo før du får hjelp, jo bedre. Lykke til.

  5. Så utrolig bra og tøft av deg å være åpen om å ville dra til en psykolog! Er sånt vi trenger i samfunnet vårt 🙂 det burde ikke være noe skam i å innrømme at man har vært hos eller vil dra til en psykolog så all creds til deg! Håper ting blir bedre for deg Sofie 🙂

  6. Det virker som om du kanskje trenger en jobb med rutiner. En vanlig 8 til 4 jobb. Tror man fort kan bli litt deppa av blogglivet dessverre. Vi mennesker trenger som oftest å ha noe å gå til, og det å glede seg til helg å ha fri.

  7. Du virker så tøff! Like at du e så ærlig, hatt forskjellige opplevelser med psykolog sjøl, utrolig viktig me kjemi der..
    Håpe du flytte til Trondheim da, syns du virke som ei veldig kosli jente æ godt kunna tenkt mæ å blitt kjent med, virke som vi e litt lik 😍

  8. hvor er de grå skoene dine fra?? de med to dusker på 😍😍😍 så de på snappen din og der så fine!!

  9. Dette var virkelig et vakkert bilde av deg. Ikke at du ikke er vakker uansett bilde, ville bare si det <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *