IRRITERENDE MENNESKER I TRAFIKKEN

Categories Ikke kategorisert

Etter jeg flyttet til Oslo har jeg helt sluttet å kjøre bil og har derfor glemt hvor utrolig mye rare og ikke minst irriterende mennesker det finnes i trafikken. Etter å ha kjørt hver dag i litt over en uke har jeg blitt påmint igjen hvor mange idioter som sitter bak rattet. Det er ikke rart det er mye ulykker sånn som enkelte kjører, HVEM GA DERE LAPPEN? Her kommer noen punkter om hva jeg irriterer meg over i trafikken, enjoy ♥


Slenger med et lite gangster bilde av meg fra L.A <3

De som ikke blinker. Her står jeg å venter på at du skal kjøre ut av rundkjøringen, så orker du ikke å blinke når du skal svinge til venstre? Det tar deg seriøst et sekund. Men for all del, jeg har all tid i verden til å henge i rundkjøringen på grunn av mennesker som deg <3

De som ALLTID kjører under fartsgrensen. OMG, fartsgrensen er der for en grunn. Synes du det er skummelt å kjøre i den farten som er satt, spar oss andre å hold deg hjemme. Du skaper farlige situasjoner i trafikken for at alle andre ønsker å kjøre forbi deg. 

De som kjører helt oppi rææævva på bilen din. Jaa, 3 sekunders regelen ble satt av en grunn. Hva skjer om jeg må bråbremse? Rekker du virkelig da å bråbremse før du krasjer med meg? Tenk om jeg hadde hatt et barn i bilen? VÆR FORSIKTIG. 

De som stirrer når de kjører forbi deg. Det er ikke noe som er mer kleint enn de som alltid må se på deg når de kjører forbi. Hvorfor gjør dere det? Jeg ønsker ikke klein øyekontakt med deg, og du gjør egentlig bare hele situasjonen veldig ubehagelig. Ha øynene dine på veien takk. 

De som på død å liv skal kjøre inn i rundkjøringen.Du vet når du egentlig ikke rekker å kjøre inn i rundkjøringen, så bare MÅ du gjøre det likevel? Sånn at den bilen som allerede er i rundkjøringen må bråbremse? ARG, dere irriterer meg sånn. Hva er det som på død og liv er så viktig å rekke? I og med at du ikke kan vente de 5 sekundene til jeg har kjørt forbi deg. 

Biler som ikke stopper for fotgjengere.Noen ganger føler jeg bare for å hoppe ut i veien, sånn at du kan forstå viktigheten av å stoppe for de som skal over veien. Jeg kunne selvfølgelig aldri gjort det, men dere forstår poenget mitt. Fotgjengerfeltet er der av en grunn, respekter det! Jeg ble faktisk tutet på av en bil når jeg gikk på grønn mann, da ble jeg så irritert at jeg stoppet opp i veien sånn at mannen som kjørte måtte stoppe helt opp 😉 Det var min rett til å gå over veien, så spar meg for tutinga. 

De som prøver å gjøre deg blind med lysene sine. Langlys skal av når du møter andre biler, så enkelt er det. Jeg har lite lyst å kjøre ut av veien kun på grunn av at du ikke klarer å skru av lysene dine. 

De som blir sinte når du kjører i fartsgrensen. Jeg har opplevd så utrolig mange ganger å blitt blinket på og tutet på for at jeg ikke kjører så fort som de bak meg ønsker. Selv om du synes det er dødsfett å kjøre i 120km i 80 sonen så vil det ikke si at alle andre synes det. Så lenge jeg holder fartsgrensen så har du ingenting du skulle sagt. Jeg kan love deg at jeg kjører enda saktere om du begynner sånn 🙂

32 kommentarer

32 thoughts on “IRRITERENDE MENNESKER I TRAFIKKEN

  1. Haha er så enig me mange punkter her! Elsker når folk blinker på en når jag kjører lagligt 😂 For då blir jag ennu mer laglig bara før att den bakom ska bli mer irriterad 😂 Liker bloggen din ❤️

  2. Altså, slutt å vær irritert på dem som kjøre under fartsgrensa.. E jo ikke sikkert det e demmes feil at det går litt sakte akkurat der dem kjøre akkurat da

  3. Har selv skrevet flere innlegg om idioter i trafikken, vi burde tatt ny oppkjøring hvert tiende år, så hadde folk kanskje lær litt nye regler og klart å følge gjeldende regler 🙂

  4. “Jeg ønsker ikke klein øyekontakt med deg…” det må vell bety at du glaner like på dem du også og ikke holder dine øyne på veien eller?😂😘

  5. Såå enig! Har nesten blitt påkjørt noen ganger når jeg har skulle gått over veien, folk bremser litt opp slik at du tror d er Ok å gå og så gir de gass😡 Måtte løpe tilbake til fortauet en gang da bilisten nektet å stoppe, det var såvidt eg rakk det😔 Bilister som ikke stopper på mulige steder for å slippe andre forbi er også dødsiriterende! Blir laaange køer av dette, og farlige forbikjøringer istede for bare å stoppe i 10sek for å slippe forbi😒 Kjører ikke bil selv men fy så irriterende enkelte i trafikken kan være!😠

  6. Unnskyld meg… det finnes eldre folk som har lyst til å kjøre litt under fartsgrensen pga. Ulike grunner… blir lei meg av at du sier “ja så ikke sett dere bak rattet” bestefaren min kjører i 30 på 40 sone, men skjerp deg a… blir serr trist av sånt.. skal man la være å sette seg bak rattet når man blir eldre enn 60 da elr? Du også kommer en gang til å begynne å kjøre saktere når du også kommer i alderen Sofie.
    🙌🏻Tryggere trafikk!❤️

  7. Må bare fortelle deg at den hårfargen du hadde er det fineste fargen til deg. Du burde aldri ha rørt den, nå blir det helt sikkert umulig å få den tilbake uten å måtte ødelegge håret og miste lengden din. Du er fin nå også, men hver gang jeg ser deg med det håret du hadde så ser jeg at denne du har nå kan ikke måles eller sammenlignes.

  8. Helt enig, men synest du det e irriterende når de som lærekjører kjører litt under fartsgrensen egt?

  9. Faren min kjører alltid under fartsgrensen. Kanskje pga traumer fra Vietnamkrigen. Du som stadig klager over dårlig perioder pga det som skjedde deg, burde kanskje være litt mer åpensinnet og ikke så trangsynt.

  10. Fartsgrensen er satt til en grense som er maks å kjøre i… det betyr ikke at du MÅ kjøre i den faktiske grensen på 60 eller 80, det er lov å kjøre under:))

  11. Med å seie at du kan kjøre saktare fordi noken bak deg vil kjøre fortare blir jo å motseie seg sjølv. Du har jo allerede sagt at dei som kjøre under fartsgrensa irritera deg en viss du gjer det for å irritere andre er du akk ein sånn person sjølv. Gir jo ingen mening

  12. ^til deg Hanne over her:
    I følge veitrafikklovens paragraf 3, er det nemlig slik at du skal kjøre på en måte som ikke er til hinder for andre.
    Så med mindre de som kjører under farstgrensen har en trfaikal grunn til dette, kan det i værste fall ende med en anmeldlse/bøter ifra politiet, nettopp fordi det skaper farlige situasjoner å ikke holde fartsgrensene. Så ”lov”til å kjøre under fartsgrensen er ikke akkuratt korrekt å si. Og om noen i tilfelle ikke greier å holde fartsgrensen, så er det ikke værre enn at de får ta å stoppe ved nærmeste mulighet for å slippe forbi biler bak. Så slipper vi farlige situasjoner.

  13. Til Hanna👆🏼 Det er faktisk like farlig å kjøre 10 km/t under fartsgrensen som det er å kjøre 10 km/t over fartsgrensen. Det skaper farlige situasjoner i trafikken, som blant annet forbikjøring som Sofie nevnte i innlegget sitt☺️ Derfor har jeg fått beskjed av min kjørelærer å kjøre til siden dersom jeg skal ligge under fartsgrensen, og har biler bak meg. Så her er jeg veldig enig med Sofie ☺️

  14. Helt enig. Og det å kjøre under fartsgrensa blir faktisk som å forhindre trafikken, så det beste er vell bare å holde fartsgrensa 🙂

  15. Hanna, håper ikke du har lappen. Det er slike som deg som skaper unødvendig irritasjon og livsfarlige forbikjøringer. Kjører du under fartsgrensa uten å kjøre inn til siden har du ingenting i trafikken å gjøre.

  16. Hanna: du kan faktisk få bot for å kjøre for tregt. Såå ja du kan egt ikke kjøre så veldig mye saktere enn fartsgrensa.
    Så nå vet du det:)

  17. Hanna, dersom du kjører så sakte at du hindrer annen trafikk så kan du enten bli bedt om å kjøre fortere, eller i verste fall bli anmeldt og/eller få bot! Det er fordi lusekjøring som det kalles kan forårsake mange stygge forbikjøringer og ulykker.

  18. En av hovedreglene i traffiken er at du skal kjøre etter forholdene. Selvfølgelig kan du ligge under fartsgrensen hvis det er det du føler deg komfortabel med. Hvis du kjører på en smal og uoversiktlig landevei på en sen vinterkveld skal du jo faen ikke kjøre 80 km/t med mindre du har veldig lyst å havne i grøfta. Det blir jo helt tullete å si at de som kjører etter forholdene ikke skal sette seg bak rattet. Kjører du ikke etter forholdene på oppkjøringen stryker du, samma hva fartsgrensa er.

  19. Det er jo ikke de som kjører sakte som har skylda i ulykkene. Det er de idiotene som på død og liv MÅ kjøre fordi.

  20. Er så masse rart se spesielt me eldre folk dag glaner stirrer oppi tryne ditt når du kommer kjørende har opplevd masse tull plagsomt i trafikken. Har kjøpt meg en wv e up elektrisk rø bil alle skal se bremsing i trafikken samme personene glaner etter deg heile tiden?? Hva skjer oppi toppen på folk dag glising nesten slags sjikan e hva er det som skjer me folk er drittlei oppførselen til folk her Bergen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *