LIVET SOM AUTIST

Categories Anbefalinger

Jeg har virkelig verdens beste anbefaling til dere når det kommer til serie. Jeg ser sjeldent på serie, rett og slett for at jeg ikke har tid. Etter at Celine opererte hadde jeg plutselig veldig mye tid til overs, for livet besto bare av å ligge hjemme på sofaen. Så rastløs som jeg er måtte jeg finne noe å se på, og det var da jeg kom over Atypical. Det er den beste serien jeg har sett på lenge, jeg ble mildt sagt besatt. Jeg har selvfølgelig sett ferdig sesong 1 og venter desperat på at nr 2 skal komme. Det var godt å kunne se en serie som faktisk hadde en mening og ikke minst tok opp et viktig tema. 

Serien handler om Sam som er en tenåring med autisme. Den tar oss gjennom Sam sitt liv, der vi får se hvordan han takler en hverdag med forskjellige utfordringer. Vi får se hvordan han ser på det å finne seg en kjæreste, vennskap og hvordan det er for han å oppleve situasjoner som er ubehagelig for han. Jeg lærte så utrolig mye av denne serien, den var så fin. Jeg tror denne kan være veldig lærerik for sånne som meg (som ikke kjenner noen med autisme) og for dere som kjenner noen. Jeg fikk så mye mer forståelse, og ja jeg vet ikke. Ikke nok med at den er veldig lærerik, den er også kjempe morsom. Om du ønsker å bli skikkelig hekta på en kjempebra serie, finner du den på Netflix <3

21 kommentarer

21 thoughts on “LIVET SOM AUTIST

  1. Hei.
    Vet hvordan du tenker etter å ha sett denne serien. Har en sønn på 17 år som er autist. Elsker bloggen din☺☺

  2. Atypical er seriøst den beste serien jeg har sett. Så den ferdig på en dag fordi den var så sinnsykt bra! Sam er så herlig og jeg får så stor medlidenhet for han. Jeg relatere også litt til ham, selv om jeg ikke har autisme selv. Er bare noen få trekk av personligheten hans som jeg kan se igjen i min egen. Uansett, fantastisk serie, fikk mange av venninnene mine til å begynne å se på det, og de angrer ikke et sekund. <33

  3. Herlig å få lov å jobbe med mennesker som har autisme 😍 Den serien er helt fantastisk!

  4. Kjipt at det bare er en sesong til nå 🙁 Spent på andre ja!! men kjenner jeg blir superprovosert av mora, karakteren hennes ødelegger litt :’) Men ja, har selv tantebarn som har ganske sterk autisme og dette forklarer så godt veldig mye av det! (Y)

  5. Jeg begynte å se på serien etter jeg hadde lest dette innlegget, som var rundt klokka 23, og jeg så den ferdig for 20 min siden, så det sier jo litt 😅 en av de beste seriene jeg noen gang har sett!! Tusen takk for anbefalingen❤️ og btw, sesong 2 kommer ikke ut før enn i august 2018, så er sinnsykt lenge å vente, etter den spennende avslutningen 😩

  6. Du burde se filmen life animated. Den handler også om en treåring som får autisme men han liker disneyfilmer så han lærer å snakke via filmene😄

  7. For en utrolig bra serie, tusen takk❤️❤️❤️ Så ferdig På litt under 5 timer fordi den var så sykt bra😄Tusen takk for at du anbefalte denne! Og ville bare si tusen takk for at du er et så sykt forbilde, du inspirer så mange og du er så sterk❤️
    Elsker bloggen din og deg💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *