JEG SKAL REISE I NESTEN 3 MÅNEDER

Categories Reise

De siste ukene har jeg holdt tilbake litt informasjon for dere, for jeg har rett og slett vært veldig usikker på hva som skjer fremover. Som dere kanskje vet så skal Morten og jeg til New York den 10 desember. Vi hadde også planer om å reise til Bali den 8 oktober, men denne reisen ble utsatt til 8 januar. Vi skal til Bali i en måned for å surfe og kose oss, hvor sykt er ikke det? Jeg skal fortelle dere mer om denne reisen senere, jeg gleder meg så mye <3 Om dere har noen tips til hva man burde gjøre og hvor man burde bo vil jeg veldig gjerne høre alt fra dere. Vi skal være i Bali helt til 5 februar, og 15 februar reiser Andrea, Julie og jeg til L.A Jeg prøver å få med Martine Johansen sånn at vi kan være der litt lengre enn 15 dager som først er planlagt. Jeg kunne tenkt meg å være der i en måned når jeg først skal reise. 

Nå som vi ikke skal til Bali 8 oktober trenger vi et nytt reisemål. Vi har vært inne på Dubai og Singapore, men vi har ikke helt klart å bestemme oss enda. Det er helt uaktuelt å reise noen steder i Europa, vi vil langt langt vekk. Så om du har noen reisemål å anbefale vil vi veldig gjerne høre, for vi tenker å bestille tur allerede i kveld. Det er jo bare noen uker til vi er i oktober, så det begynner å haste litt. Takk på forhånd ♥

90 kommentarer

90 thoughts on “JEG SKAL REISE I NESTEN 3 MÅNEDER

  1. Hørtes herlig ut! India er et spennende land å reiste til☺ Jeg var flere steder i Sør-India. Men er nok spennende å reise flere plasser der:)

  2. Dubai er en helt fantastisk fin by! Hvis ikke er Hellas, Miami, og den dominikanske republikk også fint 🙂

  3. Jeg var tre uker i Singapore i sommer, og jeg vil virkelig anbefale den byen/landet på det varmeste!

  4. Fly til Dubai, ta dere en uke der, så Hong Kong (sykt kul by), så flyr dere med lokalt flyselskap til singapore. Billigere å dele opp reisen med lokale flyselskap, billigere og BRA! Slik får dere med dere både Dubai og Singapore + Hng Kong som er en sykt fet by! Bør oppleves

  5. Husk på å sjekke opp med vaksinasjon når dere skal til reisesteder langt borte! Noen sprøyter må jo tas en stund i forveien. Kjipt å reise halve jorda rundt for å ligge syk..

  6. Thailand! Helt fantastisk land, nydelig mat, blide mennesker, MASSE og gjøre, garantert sol og varme og ikke minst BILLIG der! ☺️👍Vært i Thailand 20 ganger og vender alltid tilbake! Ville dratt til Phuket, super fint!

  7. Helt klart Thailand 🙂 Dubai ville jeg vært litt skeptisk til i og med at de har et spesielt kvinnesyn

  8. Australia?! En lang reise, MEN jeg anbefaler det på det sterkeste. For et land.. Jeg var på backpacking i tre måneder og var innom mange forskjellige plasser, og Australia var absolutt landet jeg satt igjen med mest minner.

  9. Hei! Koh Samoui i Thailand er en kjempe fin, ganske stor men samtidig liten øy. Det er masse å gjøre der, dere kan blant annet få en gaidet tur gjennom hele øya, der du ser masse spennende! Eller så vil jeg anbefale Maldivene, også kjempe fint der.

  10. Australia!! Det er et veldig fint land med veldig mange forskjellige fine plasser å reise til, Bondi Beach, og Sydney er også en ganske fin by

  11. Marakesh som ligger i marokko, eller tangier som også ligger i marokko! Men dit burde dere helst reise om sommeren!

  12. Vil anbefale Maldivene! Helt fantastiske strender der. I tillegg vil øyene mest sannsynlig være under vann om faktisk ikke så lenge, så det gjør det jo ekstra spesielt. Ellers er Dubai en nydelig by med både shopping og strand. Er bare å velge og vrake.

  13. Jg har hørt at Koh Samui er et veldig fint reisemål, men jeg tenker også maldivene👌🏼

  14. Anbefaler virkelig Albena i Bulgaria😍 var der i sommer! Angrer ikke på at jeg dro dit❤💖

  15. India! Indisk mat er jo himmelsk i tillegg, tenk å få det på helt riktig indisk vis – i forhold til “indisk mat” som serveres i Norge. Kul kultur også! Mye spennende, fargerikt og anderledes

  16. i sommer var jeg på lefkas i Nidri en øy i Hellas, det var helt utrolig fint. anbefales på det sterkeste

  17. Du burde reise til Filippinene en eller annen gang i livet ditt. Ikke bare det at det er varmt og godt der, men kulturen og menneskene der er helt fantastiske. Det er mitt hjemland, og jeg hadde med meg en venninne for noen år tilbake. Hun ble helt forelsket. Om du reiser vil jeg anbefale deg ferie øya Boracay. Det er en lang reise men det er så verdt det!

  18. Jeg var på Bali i juni og det var så herlig der! Bodde på et hotell som heter The Laguna som ligger i Nusa Dua. Det er et 5 stjerners + hotell og det var sykt fint der! 😀
    Du bør glede deg masse til Bali. Jeg likte stedet så godt, at jeg skal tilbake igjen neste år 🙂

  19. Ta dokk en tur til England, london også ta tog til Manchester å se Manchester united spille.

  20. Jeg anbefaler virkelig Thailand!! Jeg var der i 2011 og det var virkelig helt fantastisk! Jeg har aldri vært på Bora Bora, men jeg kjenner fler som har vært der som sier at det er nydelig der!❤️❤️

  21. Dra til Filippinene, Cebu – på Marco polo plaza hotel, også reiser dere videre med van som dere bestiller derfra til øyer, osv. Dra til Oslob for å svømme med hvalhaier. Trykk på linken til min gamle blogg her, så ser du rett og slett en hau med bilder fra turen til Filippinene i 2013. Jeg har vært der 3 ganger – og da har vi alltid vært der i 6-9 uker!!! Helt fantastisk!!!!!!! Seriøst – dra dit!!!!!!!

  22. Omg Kenya!!!!😍😍😍 det er helt syyyynt kult der! Bading, safari, oppdage nye ting overalt😍 Har vært der, og det er helt amazing! Tenk på alle de kule bildene på safarien du kan ta💗 Anbefaler også å dra til slummen😰 man får et lite innblikk i hverdagen til de stakkars hjelpesløse,m

  23. Har bodd på Bali i 1 år og jeg elska Bali😍 gled dere!!!!!
    Hvis jeg skal anbefale et sted å bo ville jeg absolutt bodd i byen singelfinn FANTASTISK BY og veldig romantisk 😍

  24. Jeg ville garantert sagt Australia! Men, siden dere skal til NY og LA, er det kanskje litt spennende å reise en litt annerledes plass, f.eks Japan eller Thailand? Du er heldig som har muligheten til å reise så mye <3

  25. Jeg har bodd i Singapore i flere år, og vært i Bali, Thailand og Dubai flere ganger. Jeg vil virkelig anbefale å dra til Singapore!! Der er det flotte turistattraksjoner, gåturer, og maten er helt fantastisk!
    Det er så utrolig mye god og billig lokalmat, og du får virkelig utforsket en helt annen kultur enn det vi har i Norge. Dubai derimot ble litt for varmt for min smak, og det er ikke så mye annet å gjøre enn å shoppe, noe du også kan gjøre i Singapore! Om du drar til Singapore, anbefaler jeg deg å dra på clar que, china town, Little India, chinese gardens, east coast og orchard road!

  26. Hvis dere skal reise langt vekk , bør dere passe på å tenke over om det kan komme orkan der, ettersom den orkanen har herjet rundt om i sør-nord America i det siste. Også ettersom dere skal til Bali i 1 hel måned, ville jeg personlig gått for et sted uten bare hvite strender og turkist vann, for å heller oppleve mer kultur og annen spennende natur. Argentina virker som et veldig spennende og eksotisk land, Rip har masse kultur og sjarm, jeg har hørt masse fint om Vietnam og særlig naturen der borte. Personlig har jeg alltid øsnker å dratt til Puerto Rico. Håper jeg var til noe hjelp:)

  27. Om du virkelig vil oppleve kultur og fantastiske mennesker vil jeg anbefale Øst-Afrika! Uganda eller Kenya, er hodestups forelsket i kulturen og menneskene der. Vil kanskje anbefale og planlegge i god tid, så kanskje det kan bli neste års høydepunkt? Hvem vet! Som jeg pleier å si til vennene mine, en gang Afrika, alltid Afrika ❤

  28. Jeg har bodd i Singapore og det er en helt fantastisk plass😍 jeg har også vært i Dubai en del ganger og det anbefaler jeg mest❤️❤️ Det er veldig mye spennene og gøy det går an å gjøre der, du kan for eksempel ri på kamel, kjøre firhjuling i ørken, stå på ski inne på et senter eller i ørken, mange bra og Vikings butikker der og det er jo i Dubai verdens største kjøpesenter ligger😍 anbefales sterkt❤️

  29. Jeg hadde valgt Australia og Fiji !! 2 uker på hvert sted, siden begge stedene er på den andre siden av jordkloden (langt langt vekk) hehe. Jeg skal selv dit neste år, og ser virkelig frem til det!

  30. Jeg reiste en mnd i mars og startet reisen på Bali. Når du kommer til Bali, så må du virkelig reise til Gili Trawangan! En helt fantastisk fin øy😍 Jeg reiste så videre til Singapore og forelsket meg helt i byen, så anbefaler dere å reise dit også. Noe av det mest fantastiske jeg opplevde på turen var øya phi phi i Thailand. Den var like magisk som Gili i Indonesia. Hvis dere ønsker å dra til phi phi, så kan det være lurt å først reise til phuket eller krabi, som også er fine feriesteder i seg selv.

  31. Dersom dere reiser til Thailand, vil jeg anbefale dere å besøke øya phi phi!! Det er noe av det fineste jeg har sett😍 Da bør dere reise til phuket eller krabi og så ta båt derfra til phi phi.
    Jeg har også vært på Bali. Kan si at jeg ikke likte meg noe spesielt godt på kuta, spesielt stranden, den var ikke så fin som jeg hadde håpet på. Mye søppel i vannet og på stranda. Men reiste rundt på øya og besøkte flere fantastiske fossefall, så det anbefales! Jeg reiste også til en øy som heter Gili Trawangan, en helt fantastisk øy som jeg virkelig anbefaler deg å reise til😍 Stranden der var som et krystallklart basseng.

  32. Først ville jeg si at du er best og at jeg ser opp til deg.
    Og så ville jeg anbefale Argentina jeg var der i hele sommer ferien jeg elsker landet jeg var i buenos aores en helt fantastisk by. Og så vil jeg spørre om hvordan du har det nå for tiden?

  33. Hei igjen, angående Dubai er det en del regler du bør respektere om dere skal ut blant folk, som å dekke til knær og skuldre

  34. Jeg har vert på Bali og det er kjempe fint der😍 Anbefaler deg å dra til Thailand også👍🏻

  35. Dubai er faktisk en utrolig nydelig plass, det er noe jeg vil si er noe alle burde oppleve. Det er 6 år siden jeg var der selv og vilm veldig gjerne reise ned igjen. Jeg var der bare to uker, så om du skal være der en månde, er det bedre iogmed at det er en veldig lang flytur.

  36. Ang Dubai, så skjekker ingen hoteller osv… for alle har lov til å sove med den de vil så lenge d er turister.

  37. Jeg anbefaler Dubail!😍 Det er en helt fantastisk by, da jeg var der hadde vi booket plass på ørkenrally, da kjørte vi rally i ørkenen også når det nærmet seg kveld kjørte de oss til en annen plass midt i ørkenen der de hadde laget til plasser å spise middag. Der var det blant annet show og du kunne få henna maling og ride på kamel.Noen dager senere dro vi på et badeland som heter Atlantis, der svømte vi med delfiner, det var kjempe gøy. Å kjøpesentrene er helt fantastiske😍 Om dere har mulighet så børr dere også ta dere en tur oppi verdens høyeste bygging, som heter “Burj Kalifa” Det er en helt nydelig utsikt der oppe ifrå. Lykke til med reiseplanleggingen❤

  38. Dubai har vel blitt mer liberalt med årene men husk at det er sharia regler som styrer landet. Homofile blir blant annet henrettet ved steining. Ha sex før man er gift er en synd og og kan straffes mef fengsel inntil flere år. Skjønner ikke hvorfor noen vil reise til et land med så forkastelige lover????

  39. Jeg var i bali og studerte i 3mnd, det er utrolig fint der! Mange fine plasser å se, jeg anbefaler virkelig en tur til dreamland beach! Der kan du dra oppe på hotellet før solnedgang, den er virkelig verdt og se fra der oppe på bassengkanten!! En tur til naboøya gili er også et must, der er det ingen biler, så der må du sykle! Det er krystallklart vann, så om dere leier snorkelutstyr (om dere ikke har selv), kan dere dykke og se mange fine fisker, og ikke minst skilpadder! God tur!! 🙂

  40. Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil reise til et europeisk land? Greit NON at det sikkert er mer eksotisk utenfor men Europa har også masse fint å by på

  41. Hvis dere skal reise til såpass vanlige, turistifiserte steder som LA og Bali, så ville jeg anbefalt noe mer eksotisk og spennende som tredje tur. Dropp Dubai, hvem vil vel støtte en stat som fengsler kvinner for å bli voldtatt? Dra heller til Colombia, Argentina, Bolivia, Kambodjsa, Nepal, Etiopia, New Zealand, Brasil, Peru, Marokko eller Vietnam. Der har du kule destinasjoner! Vær litt spenstig og ikke følg strømmen.

  42. Jeg vil på det sterkeste anbefale Brasil! Jeg har selv vært i Rio de Janiero og en liten landsby noen timer utenfor som heter Buzios. Hvis du skal dit med Morten og dere vil ha an avslappet og eomantisk tur vil jeg anbefale å reise til Buzios. Det er en utrolig koselig halvøy, men skilpadder på stredene tidlig på morgningen, masse god mat, og flere små streder som er litt private;) ikke et turistområde, så man får virkelig følt at man er i Brasil:)

  43. Jeg kommer selv fra Bali, og har vært der hvert år siden jeg car en liten baby (er nå 19 år). Kan gi deg en rekke med tips, og hva som kan være lurt å gjøre og hva som kan være interessant:) Har også flere venner som er guide, som kan evt guide dere hvis det er intr. Kontakt meg gjerne. Instagram ; lisahje

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *